Er is helaas niet een simpele oplossing en geboortebeperking zal zeker geen gemakkelijke en snelle oplossing zijn.
Dit probleem kent heel veel kanten, je zou kinnen beginnen met ervoor te zorgen dat de mensen hun eigen cultuur en geloof kunnen behouden en tegelijkertijd zorgen voor goede voorlichting op het gebied van sex. In combinatie met een campagne voor een beter milieu en uitvindingen die ons in staat stellen om ook een beter milieu te realiseren, zonder iets van onze levensstijl te hoeven opgeven (niets wezenlijks iig), zijn we al een heel eind op weg.
We moeten er natuurlijk niet voor zorgen dat we dat te laat bedenken, maar je hoort steeds meer mensen schreeuwen om een beter milieu en dat is een positieve verandering.
Stel nou dat een bepaalde bevolkingsgroep een verhoogde kans heeft op erfelijke aandoeningen. Ziektes zijn nl. ook niet goed voor de samenleving (kost ons veel geld om mensen beter te maken). Zou die bevolkingsgroep dan ook geen recht op bestaan hebben? En aangezien de zieken ons veel geld kosten zouden we die maar niet moeten helpen?
Ik vind dat je een oplossing moet zoeken in het voorkomen op een positieve manier en niet in het 'preventief ruimen' van bepaalde mensen.
Trouwens de kans dat ooit een komeet op onze aarde inslaat en 95% van het leven vernietigd is toch vrij groot dus misschien krijgen we niet eens de kans om onze mentaliteit t.o.v de aarde te veranderen.
maar volgens mij dreigen we een beetje een zijweg in te slaan van dit topic: hoe lang houden we het nog uit? Ik denk dat we zullen veranderen en de problemen die we nu tegemoet zien zullen overwinnen (veel te hoge groei van de wereldbevolking). Want volgens mij is iedereen het hier er wel over eens dat de grootte van de bevolking op den duur toch wel het grootste probleem zal zijn.
Laatst bewerkt: 25 mei 2003