hm in een perfecte wereld zou mijn oplossing niet nodig zijn..
Het grote probleem met jouw oplossing is dat het
1. niet natuurlijk is. Recht van de sterktste in de natuur wordt niet zozeer door het eigen ras bepaald maar door de natuur zelf of eventuele roofdieren
en 2. wie beslist wie wel dan niet die overlevingskans verdient. Wat wordt namelijk de graadmeter en waar houdt dat op. Je kan b.v. zeggen mensen met een handicap.. Maar er zijn genoeg mensen met een handicap die wel productief zijn, aan de andere kant zijn er ook genoeg gezonde mensen die gewoon te lui zijn om ene flikker uit te voeren.
En waar houdt het op.. Stel je bent gezond je bent 35 jaar, je heb tien jaar daarvan gewerkt en daarvoor een opleiding gevolgd. Je krijgt een autoongeluk en je raakt vanaf je nek verlamd.. Meteen de stekker er maar uit dus?
Het aantal zwakkeren wat toeneemt is niet perse waar.! En vergis je niet erin dat onze huidige slechte zorg situatie meer te maken heeft met een falende regering dan met het daadwerkelijk toenemen van het aantal zwakken..
Vergrijzing dat is een reeel probleem.. Maar moeten alle oudjes die hun leven lang hebben gewerkt voor een pensioen dan maar dood.? Een pensioen overigens die nu geen donder meer waard is door onze machtige regering.?
Leuk toekomstbeeld schep je dan voor jezelf.
De oplossing ligt niet denk ik tenminste in het verwijderen van het "zwakke" element. Het enige wat dan gebeurt is dat we veranderen van "humaan" naar "beestachtig"
overigens ben ik het weekend weg maar ik wil graag daarna deze discussie met je doorvoeren
Laatst bewerkt: 30 mei 2003