1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Aarde] Hoelang denk jij dat de mens het volhoud?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nicotjeh., 24 mei 2003.

1. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    @ GothicRulez.. ik heb je posts een beetje doorgelezen en ik snap best hoe je het ziet. En hard gezegd heb je een goed punt. In de natuur overleven tenslotte ook alleen de sterken.
    Probleem is alleen dat je die vergelijking niet meer met het menselijk ras kan maken. In de natuur overleven alleen de fysiek sterktste, dat gaat voor ons niet meer op. En kan je dat dus ook niet meer als een graadmeter gebruiken voor eventuele selectie van embryos. Stel dat we dat gedaan hadden dan was waarschijnlijk Stephan Hawkins ook op die manier gedood en laat dat nou net 1 van de meest intelligente mensen zijn die op deze planeet rondloopt. De basis van natuurlijke selectie is dus niet meer van orde voor ons.

De enige manier overigens waarop ik zie dat we enigzins overlevingskans hebben is juist alleen maar wanneer de mensheid leert te zorgen en houden van de zwakken onder ons.. Want als de mens al geen naastenliefde kan tonen voor zijn eigen soort hoe moet ie dat dan gaan doen voor de rest van de wereld?

Overbevolking kan overigens alleen tegen gegaan worden als de rijke landen de arme landen helpen waardoor het voor mensen daar geen noodzaak meer is om veel kinderen te nemen. Zelfs als je die landen helemaal geen hulp meer biedt blijft de overbevolking daar een probleem. Het enige wat zou gebeuren is dat het probleem zich verplaatst omdat de mensen daar puur vanwege overlevingsdrang zich verplaatsen naar andere landen

2. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ Nemesis

Laat ik om te beginnen zeggen dat je oplossingen in een perfecte wereld absoluut de beste en meest humane zijn, maar helaas zit onze wereld niet perfect in elkaar en zie ik deze dan dus ook niet werken en zou alleen maar voor nog meer problemen zorgen. Je zou kunnen zeggen dat het het beste zou zijn om zelfs helemaal opnieuw te beginnen, maar aangezien dit nu eenmaal niet mogelijk is zijn in mijn ogen dus mijn oplossingen een mogelijk goede maar harde tussenweg. Het feit dat de mensheid zich onnatuurlijk gedraagd door de "zwakkeren" te beschermen is volgens mij geen goede ontwikkeling. Zeker niet als je bedenkt dat dat aantal steeds meer zal toenemen en zoveel tijd en geld zal kosten dat dit ten koste zal gaan van de "sterkeren". Neem nu alleen al Nederland als voorbeeld. Wij werden jarenlang gezien als voorbeeld van hoe een verzorgingsstaat zou moeten zijn en wat zie je nu.... jij en ik en vele anderen staan te werken om die verzorgingsstaat te onderhouden terwijl wij daar zelf later geen gebruik meer van kunnen maken omdat de kosten de pan uit rijzen en later niet meer te handhaven zullen zijn.
    Wat betreft Stephan Hawkins heb je helemaal gelijk, maar je hebt het dan ook over een wel heel uitzonderlijk geval. Het verlies van deze groep is procentueel gezien dan ook compleet verwaarloosbaar naar mijn mening.

3. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    hm in een perfecte wereld zou mijn oplossing niet nodig zijn..
    Het grote probleem met jouw oplossing is dat het
    1. niet natuurlijk is. Recht van de sterktste in de natuur wordt niet zozeer door het eigen ras bepaald maar door de natuur zelf of eventuele roofdieren
    en 2. wie beslist wie wel dan niet die overlevingskans verdient. Wat wordt namelijk de graadmeter en waar houdt dat op. Je kan b.v. zeggen mensen met een handicap.. Maar er zijn genoeg mensen met een handicap die wel productief zijn, aan de andere kant zijn er ook genoeg gezonde mensen die gewoon te lui zijn om ene flikker uit te voeren.

En waar houdt het op.. Stel je bent gezond je bent 35 jaar, je heb tien jaar daarvan gewerkt en daarvoor een opleiding gevolgd. Je krijgt een autoongeluk en je raakt vanaf je nek verlamd.. Meteen de stekker er maar uit dus?

Het aantal zwakkeren wat toeneemt is niet perse waar.! En vergis je niet erin dat onze huidige slechte zorg situatie meer te maken heeft met een falende regering dan met het daadwerkelijk toenemen van het aantal zwakken..
    Vergrijzing dat is een reeel probleem.. Maar moeten alle oudjes die hun leven lang hebben gewerkt voor een pensioen dan maar dood.? Een pensioen overigens die nu geen donder meer waard is door onze machtige regering.?
    Leuk toekomstbeeld schep je dan voor jezelf.
    De oplossing ligt niet denk ik tenminste in het verwijderen van het "zwakke" element. Het enige wat dan gebeurt is dat we veranderen van "humaan" naar "beestachtig"
    overigens ben ik het weekend weg maar ik wil graag daarna deze discussie met je doorvoeren :)

Laatst bewerkt: 30 mei 2003
  4. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ik wil onze discussie best voortzetten na het weekend... geeft me wat tijd om me voor te bereiden. Ik ben nu toch te moe van de hele dag te moeten werken voor onze verzorgingsstaat. :)

Edit: Sorry, maar ik ben voorlopig off-line en ik kan onze discussie dan ook niet voortzetten. Denk nu echter niet dat ik het niet aan durf. :) Ik heb me wel genoeg bewezen in deze en andere discussies en zoals een overbekende Arnie als een zei: I´ll be back. }:]

Laatst bewerkt: 1 jun 2003
  5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    lol ok.. ben benieuwd ;)

6. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    voor dit standpunt zal je waarschijnlijk in de hel branden

7. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp je standpunt wel dat we hier met een enorme uit de pan rijzende bevolking zitten,maar jouw oplossing om de zwakkere maar uit te roeien is eigenlijk geen oplossing (misschien van tijdelijke aard) want de gezonde bevolkingsgroep plant zich voort als een stel losgeslagen konijnen.

Dat het fout gaat heeft iedereen wel door maar ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om mijn zwakzinnige buurjongen ff zijn nek te breken omdat hij niets bijdraagt aan de samenleving.

Ik en van mening (zoals het in de natuur ook gaat) dat als de soort zichzelf niet meer kan handhaven vanzelf uitsterft.Zo gaat het elke elke soort en zo zal het waarschijnlijk ook met ons.
    Want of je het nu wilt of niet diegene die overleeft is niet altijd de sterkste maar diegene die zichzelf weet te handhaven "lees: aanpassen aan de veranderingen in zijn omgeving" (Kijk naar de Dino's,die hebben zichzelf ook niet weten aan te passen)

8. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    Voorspelt is dat de hele economie en al het commerciele gebeuren zal gaan instorten. Mensen worden te afhankelijk van maatschappij en al die herrie.

Zometeen krijgen we weer een hippie flower power tijd. _0_

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    hehehehe

grappige wending daar ergens op pagina'tje 3...

Ik zal ingaan op het onderwerp en dus bij deze.

Het einde van de wereld weet ik niet en kan ik ook in de verste verte niet inschatten. Wel weet ik dat dingen eindigen, wat imho een van de betere dingen op deze aarde is.

Nostradamus en andere waarzeggers of eventueel sektes prediken allen dat op een bepaald moment door een iets alles kapotgaat. Geloof je toch niet |:- |:-

Ook meer wetenschappelijke denkgroepen formeren zich om zich over dit onderwerp te buigen, waarbij de groep van Rome (jaren zeventig had groep van rome gelijk?) met modellering van het gebruik van natuurlijke hulpbronnen misschien het meest bekend is. Deze zouden volgens de gemaakte modellen rond 2020 wel opgebruikt zijn.

Ook nu bestaat er nog een club van rome (intikken in Google levert zat op). Zij zijn nog steeds een denktank inzake millieu.

Kleine zijstap naar overbevolking -> K' geloof niet dat dit een probleem is. Wel denk ik dat de beste geboorteremmer ontwikkeling is. Zoek op het netje naar geboortjecijfers per koppel (boompje, beestje +mannetje+vrouwtje) en je zal zien dat een dinky' tje het minste kinderen heeft en niet de arme vrouw in Afrika hopend op een beetje regen zodat het kleine beetje vruchtbare land dit jaar misschien wel oogst opbrengt :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-( .

Ontwikkelen die zooi daaro, breng irrigatiesystemen aan, gooi dictaturen daar om en sticht er vervolgens democratien etc. etc.

/edit dink --> double income no kids

Laatst bewerkt: 5 jun 2003
  10. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die maatschappij van nu echte bullshit iedereen is ervan afhankelijk, en niets word meer geaccepteert wat niet materialistisch is.
    Alles gaat over "ja de kippen moeten ontruimnd worden want het is niet goed voor de economie" en "o nee sars paniek"
    en dan stapt de media er wer opaf om het enger te maken enzo.

Hiermee wil ik dus zeggen de maatschappij vernielt zichzelf.
    De aarde zal het nog wel overleven totdat de zon te groot en te heet wordt waardoor de aarde veschroeit, over +- 5 miljard jaar.

11. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We kunnen nog altijd de maan bevolken.

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij is het feit dat mensen over het algemeen de neiging hebben om de zwakken te steunen 1 van de belangrijkste zaken is die ons van dieren scheidt. En trouwens, waarom zou je iets veranderen dat klaarblijkelijk goed werkt? Ik bedoel, we zijn als soort nog relatief op deze aardkloot en we zijn qua ontwikkeling toch de koplopers (als beschaving dan).

@Gothicrulez

De opmerking van een paar pagina's eerder dat 99,9% van de wereld niet goed genoeg is om het leven te verdienen, dat vind ik een schandalig arrogante opmerking. Waarom vind jij jezelf belangrijk genoeg om tot die 0,1% te horen die mag overleven, omdat je, zoals je zelf zegt, toevallig geboren op een gedeelte van de aarde waar toevallig wel genoeg voedsel en water voorradig is?

En een dictator zal jij gelukkig niet worden, om in die positie te komen heb je die 99,9% van de bevolking die volgens jou niet levenswaardig zijn hard nodig.

Jij beweert trouwens (snelle) oplossingen voor alle problemen te geven, maar verder dan te roepen dat feitelijk het hele menselijke ras kapot moet kom je niet. En hoe wilde dat eigenlijk doen, iedereen dood maken? Gaskamers, electrocuteren, of gewoon de kogel? Wat ben je eigenlijk van plan met alle lijken, die verdwijnen ook niet vanzelf hoor.....

13. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Beste oplossing voorover bevolking is IMO:De geboorte's berperken(zoals in japan,china weet het al niet meer :+)de perfect oplossing.
    In nederland zal dit natuurlijk wel gaan maar bijvoorbeeld in Afrika,daar weet ik ook niet echt een oplossing op.Ik vind niet dat je er teveel geld in moet pompen.Waarom haal je niet een deel hierheen geef je een opleiding en stuur je terug?Denk dat ze daar wat meer aan hebben dan wat geld.

@ Gothic,je standpunt is jouw mening,respecteer ik ook.Maar dat je er bij komt dat 99,9 % fout is uit te roeien.Ik ben bijvoorbeeld een dwerg,en mijn kinderen zullen dat dan ook worden,wil je mij dan ook vermoorden?En het voorbeeld(nemesis) van hard werken en dan dood voor je pensioen vind ik ook heel mooi.Je standpunt trekt ook deels op die van Adalf Hitler ja,maar die zei dan ook dat die met die naar bed moest(blond haar en blauwe ogen,terwijl hij het zelf niet had)zo vind ik het ongeveer ook over jou....

Greetz,hoor je wel.

Laatst bewerkt: 5 jun 2003
  14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Adalf met blind haar???

De geboorte beperkingen zjin idd de beste manier, maar dan alleen in de landen waar dat efficient mogelijk is. En veel geld in voorlichting en opleidingen steken

15. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De mens bouwt nog eens door "gebrek" aan luxe zijn eigen ondergang.

16. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Black and white

sommige zien ontwikkeling als een positief iets, een ander gebruikt het negatief.

Nr. II lionhead Xbox

Als aanvulling. Ik denk niet dat de mens de aarde overleeft. Ergens zit in de meeste van ons wel een destructiedrang. Van jezelf of de ander.

Mocht ikzelf zelfs maar 99% van de bevolking ongeschikt tot leven vinden, dan zou mijn graf gegraven zijn! :'-( O-)

17. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Stelletje zeikbananen dat jullie zijn!!!

Ik weet niet of iemand het doorheeft maar de mens overleeft al een tijdje in de meest extreme omstandigheden!!!!

Enige waar ik mij zorgen over maak met betrekking tot de mensheid is dat hoogopgeleide vrouwen steeds vaker kinderen uit- en afstellen, en dat die leuke europese ministers hebben afgesproken dat minstens 85 procent van de bevolking havo of hoger moet hebben?!?!? That's what I call detoriation!! Ik bedoel waar blijf ik in dit verhaal en in deze zogenaamde recessie???

Maar alle gekheid op een stokje, ik weet niet of iemand het doorheeft maar wij mensen zijn zeer vindingrijk!! Inderdaad als wij opeens in de wildernis terechtkomen zal het ons niet lukken om met alleen een speertje aan genoeg voedsel te komen, maar guess what, wij leggen een akkertje aan, maken touw van vezels en zetten strikken en andere vallen uit. Inderdaad wij zijn zwak, en vatbaar voor ziekten maar guess what!! Wij zullen vrij snel de medicinale werking van talloze planten leren en overleven!! Die wij nu ook al kennen zeg maar.

Enige depressieve gedachte daaraan is dat de mens inderdaad zal overleven, haha en volgens een oud nederlands gezegde, of was het nou een schrijver die dat ooit zei, is de mens een wolf voor zichzelf, of was het nou een fransman??!?!
    Ik bedoel maar, ik zie het bij mijzelf maar vooral ook bij anderen de mens is geen leuk lief diertje!! Geen enkel diertje is leuk en lief trouwens.

In de kijk van duizend jaar geleden, nou okee, zal zo'n jaar of 20 a 30 geleden zijn (en nee zo oud ben ik nog niet, en ja, ik heb teveel vrije tijd dat ik die kijks heb doorgelezen) maar goed daarin stond dus een verhaal, blahblah, elke wezen ging na zijn creatie bij god langs en mocht iets vragen, een olifant vroeg om zijn slurf, vogels vroegen om hun vleugels, tijgers om hun klauwen, of snelheid of lenigheid of kracht of whatever, de mens vroeg om zijn handen en hersenen opdat hij in staat zou zijn zelf verscheidene werktuigen te maken!!! (volgens mij heb ik dit verhaal een maand of wat geleden al uit de doeken gedaan, (Gothicrulez komt dit je bekend voor??))Iemand hier die de boeken van Jean. M. Auel heeft gelezen?? Nou ja, zit ook een interessante theorie in, plus dat het geweldige boeken zijn om te lezen zelfs voor de jongens. Jammer alleen dat ze 900 bladzijden per boek bezitten.

Mijn fles wijn is zo onderhand half leeg, dus ik ga mijn mond maar houden, anders sla ik zometeen al helemaal wartaal uit!!

18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52

Ik wil alleen ff op deze zin reageren :p
    Iedereen kent het vergelijk met de klok wel, waar de mens net 2 minuten leeft. Zoveel heeft de mens dus nog niet overleeft...

Naar mijn mening zal de mensheid zijn eigen ondergang creëren doordat een of andere zieke dictator heel de aarde bombardeert met atoombommen en biologische wapens.. En dan is het dag-dag met de aarde.

19. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Maar zullen er in dat geval niet ergens mensen in een schuilkelder zitten en overleven?? Of mensen die immuun zijn voor de wapens??

En inderdaad in verhouding tot de aarde leven wij nog niet zo heel lang in onze huidige vorm, aan de andere kant dat wij in onze huidige vorm nog niet zo lang bestaan is ook dat niet opnieuw een bewijs voor ons aanpassingsvermogen??? Ons talent om continue te evolueren?? Als je er eigenlijk over nadenkt zijn wij net een virus, een bacterie die in bijna alle omstandigheden kan overleven, noordpool, woestijn, zee, berg, zout, zoet, enige wat aanwezig dient te zijn is zuurstof, vocht, en voedingstoffen.

20. Pudding3d

Pudding3d SK8 or die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga wel naar de Maan als het moet! alleen niet zonder mijn xbox en een stel game developers :p

Deel Deze Pagina