1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Aarde] Hoelang denk jij dat de mens het volhoud?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nicotjeh., 24 mei 2003.

1. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Als ziets mocht gebeuren dan is het naar mijn mening niet de mensheid die zijn eigen ondergang regisseert, maar een zieke cel (of gezwel) in de persoon van die dictator. Daarom ben ik ook zo tevreden met de opkomst van democratie, in ons systeem kan 1 ziek persoon niet de hele bevolking meetrekken in zijn graf.

Nu de rest van de wereld nog...

2. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de mens zichzelf misschien zal nekken, want als de mens overal techniek voor gaat bouwen/uitvinden dan evolueeren ze niet meer en als er dan plotseling geen technologie meer is om de mens te ondersteunen dan kunnen ze niks meer.

Alleen dan moet dat wel gebeuren.
    Of misschien is er een virus dat zich zo snel versprijdt en bijna iedereen vermoord behalve een paar die er immuun voor zijn, en die dan overleven weer een nieuwe beschaving beginnen.(Zie Atlantis, Egyptenaren, Grieken)

Maar het kan ook iets heel anders zijn waar een mens nog nooit van heeft gehoord, of waar we nog niet eens aan kunnen denken.

3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    }:] I don´t fear hell.... hell fears me!}:]

Hmmm.... gezien de reacties op bepaalde posts van mij zal ik het een en andere verduidelijken.

Wat betreft mijn mening dat 99.9 % van de wereldbevolking uitgeroeid moet worden... dit was wat overdreven geef ik nu toe, maar deze moest ook niet te letterlijk worden genomen. Ik wilde hier alleen mee aangeven dat ik een minachting heb voor een groot gedeelte van de mensheid meer niet.

@ Jajojo en anderen:
    Ik zeg ook niet dat het verwijderen van bepaalde mensen mijn enige oplossing is. Het is onderdeel van een groter plan om een sterker ras te creeeren dat zijn tijd en geld kan besteden aan het steeds maar weer verbeteren van zichzelf en zijn leefomgeving.

@ Destruct-DFC(d1 en anderen:
    Natuurlijk hoeft niet iedere "gehandicapte" te worden verwijderd. Dit moet per geval bekeken worden. Zelf ben ik onlangs bevriend geraakt met een meid die een broer heeft met een kunsthand, desondanks kan hij gewoon zijn werk blijven doen. Zolang de techniek er voor zorgt dat dit soort mensen productief kunnen blijven hoeven ze van mij niet weg. Anders ligt het met de zwaardere gevallen die de maatschappij meer tot last dan van nut zijn. Junks en alcoholverslaafden mogen van mij opgepakt en afgemaakt worden. Geestelijk en zwaar lichamelijk gehandicapten moeten ook verwijderd worden en wanneer dit bij geboorte wordt vastgesteld moet men overgaan op abortus.

@ sugarLEVI:
    Je moet na eerdere discussies met mij toch wel weten dat je niet met religie aan moet komen zetten aangezien ik geen enkele vorm van religie accepteer.

@ Nemesis:
    Jij vind dat mijn ideeen de mensheid beestachtig maakt. De mensheid is altijd al beestachtig geweest en zal dat altijd blijven. Dat mensen zich nu verschuilen achter de zogenaamde "beschaving" veranderd hier niets aan. Onze hele geschiedenis is gebaseerd op dood en geweld en dat zal altijd zo blijven.

4. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dude, jij bent niet goed bij je hoofd.

Het creeren van een sterk, oppermachtig ras, er gaat bij mij een belletje rinkelen.

5. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ringelingeling..........
    dat wil dus niet zeggen alleen blanken of alleen blonde haren oid......dat wil dus WEL zeggen; alleen gezonde, functionerende mensen.....dat is dus niet echt een ras te noemen, maar meer een soort,(gewoon de mens, dus) en eigenlijk snap ik dat wel....hoewel ik er niet achter sta om het daadwerkelijk uit te voeren....

Laatst bewerkt: 8 jun 2003
  6. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Als ik zo je reacties lees wil jij een soort Matrix world maken,een perfecte wereld waar iedereen gespiert is en hetzelfde doet,dit lijkt me vreselijk saai.Maar niemand heeft het recht om over een leven van een ander te beslissem IMO,afgezien van moordernaars die mogen van mij dood,geen levenslang of 20 jaar.Het is natuurlijk wel te zien naar de omstandigheden zoals zelfverdediging etc.Junkie's tja,ik vind het ook niks maar mischien kunnen ze afkicken,en dan nog vind ik dat niemand het recht heeft om over zijn leven te beslisen,wat van mij wel zou mogen is dat je ze in een afkickcentrum stopt ZONDER zijn toestemming,lijkt me een goede oplossing.Maar op jouw manier blijft alles doorgaan,want er komen toch mensen met afwijkingen.Als ik jouw visie bekijk lijkt het me ook dat je vind dat mensen die pension gaan krijgen er ook maar aan moeten geloven simpelweg omdat ze niks meer aan de samenleving toevoegen.Nee er is geen perfectie en die zal ook niet komen ook.

7. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ Destruct:

Mensen die de maatschappij hebben gediend mogen na hun pensioen zeker wel van hun rust genieten. Zij mogen van mij blijven leven zolang ze de maatschappij niet tot last zijn. De medische technieken zullen er in de toekomst voor zorgen dat mensen langer gezond kunnen blijven dus dit is het probleem niet.

En de gezegde: Eens een junk altijd een junk, geld niet voor niets. Het overgrote deel zal toch weer terugvallen in hun oude gebruiken en mogen dus wat mij betreft verwijderd worden uit onze maatschappij.

Laatst bewerkt: 9 jun 2003
  8. sugarLEVI

sugarLEVI ?

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij deden en doen ze dit in de meer primitieve volkeren nog, de ouderen die merken dat ze niks meer aan de groep kunnen bijdragen storten zichzelf van een rots of blijven gewoon achter. Kinderen die niet helemaal goed blijken te zijn worden ook gewoon ergens achtergelaten.
    Maar de reden hierachter was meer praktisch dan een planmatige, de mensen hadden gewoon de tijd niet om voor elkaar te zorgen, constant voor een ander zorgen betekende dat je minder energie in je eigen overleving stak en deze zodoende verminderde.
    Is het niet juist een teken van onze superieurheid in deze wereld dat wij de mogelijkheid hebben om over hen te waken die niet over zichzelf kunnen waken??

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit last ondervonden van een gehandicapte juist het tegenovergestelde, alhoewel mijn zusje toch wel hoogstvervelend kan zijn. Zij kosten ons hoogstens aardig wat geld qua ziektekosten.

En jij moet zo onderhand weten dat ik niet religieus ben maar hoogstens met die dingen aankom zetten waar een stukje informatie uitgehaald kan worden. Daarnaast is dat verhaal niet bepaald religieus het is maar een verhaal, ik vrees dat de meeste godsdiensten me in een isoleer zouden opsluiten voor zulke heidense troep. Daarnaast vind ik religie een uiterst interessant fenomeen, opium voor het volk, vandaar dat ik het toch vrij veel aanhaal. Daarnaast heb ik jarenlang op een zeer christelijke school gezeten en woon ik in een zeer christelijk dorp.

Als uitgesproken materialist zie ik dit anders, onze geschiedenis is niet gebaseerd op dood en geweld maar op overleving, evolutie en het eigen dna meer overlevingskansen te geven. Ik bedoel ik wil zelf succesvol zijn in het leven maar ook een kans creeren voor mijn kinderen om succesvol te zijn in deze maatschappij, een overlevingskans creeren voor hun. Op tijden zoals deze dat ik een aantal allochtone medelanders bezigzie om onze levenswijze te terroriseren ( kalm maar, mijn standpunt over dit onderwerp is anders dan het hier geuitte) worden een paar oergenen gewekt die zeggen weg met die mensen, met die concurrenten, zij verkleinen de kans op overleving van mijn DNA. Ongeveer hetzelfde vond plaats ten tijde van de wereldoorlog of eigenlijk daarvoor in het hoofd van 'onze vriend' Adolf Hitler, ik heb tijdens geschiedenis geleerd dat deze man op een gegeven als zeer arm persoon in Wenen (of een andere oostenrijkse stad)zichzelf en voor de rest van 'zijn volk'.

Trouwens even off-topic: In de volkskrant stond gisteren een column van een turkse schrijfster en actrice, zij verhaalde over het fenomeen grijze wolven, een rechts-extremistische turkse organisatie, en zij vertelde dat veel turken door hun ouders opgevoed zijn met het idee dat zij de turken superieur zijn aan andere volken. En de frustratie die hieruit voorkomt in deze maatschappij waar zij de turken het eigenlijk minder goed doen dan veel andere volkeren.

Deel Deze Pagina