1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Actueel] Debat over generaal pardon

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Volkoren, 13 dec 2006.

1. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het echt een slag na van de linkse rakkers. Een doodssteek, terwijl er iemand op de grond ligt te rollen.

Ze zetten Nederland op het spel door het er op te gooien dat de VVD uit het kabinet moet, Verdonk heeft de meeste stemmen gekregen van de VVD. De VVD laat haar dan echt niet vallen.

Dus het was of ontslag van de VVD en een onbestuurbaar NL. óf een verschuiving van de portefeuilles. N u zegt Halsema dat ze zelfs niet tevreden is met de huidige afspraken, een directe stop van immigranten mét gezinnen.

Dus de rest moet volgens haar ook maar blijven? Met gezinnen; oké als er een motie wordt ingevoerd dan moet zoiets gestopt worden, waarom MOET die Halsema nu ook nog de rest stoppen. Ik denk persoonlijk dat er direct weer een motie komt. Alleen dit keer kan de regering niet doorregeren.

Ja 1 mogelijkheid, zet de levens van 1000en soldaten in het buitenland op het spel door een CDA minister die inhoudelijk er weinig over af weet op Defensie.

Dít is nu mogelijk met een demissionair kabinet. Hoe moeten CDA ministers regeren over zaken waar achtergrond info net zo belangrijk is als de hoofdpunten, waar ze dus niets van af weten.

Ik vind het wél ruggengraat hebben van de VVD. Je had ook kunnen zeggen we nemen ontslag en zoek het maar uit links, over 4 jaar laten wij wel weer van ons horen.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    we kunnen het verhaaltje ook omdraaien.

Wat een kutstreek van de vvd om zich zo asociaal op te stellen, en geen millimeter te wijken. Daarmee onze toch al zo charismatische aap JP nog is even flink voor het blok zetten. Zalm deed er bij zijn toespraak later nog een schepje boven op. Een politiek mes in de rug van JP. Om vervolgens alles op links te gooien. Er was een democratische meerderheid nodig, welke er was. En de vvd weigert hier dan gehoor aan te geven. En dat noemt zich een partij dat zich wil inzetten voor de Democratie

En maakt hiermee de formatie`s een flink stuk moeilijker voor oa het cda. Waar ze dan volgens een linkse rakker op ogen ? : Nieuwe verkiezingen en ze doen nu nog liever even een duit in het zakje t.o.v links en het cda.

3. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Het gaat nu echt om niks meer. De mensen waarom om het gaat zijn bijzaak geworden voor onze uitsmijtster Rita. Het is gewoon een grote B-movie. Waarom moet de VVD echt zo;n groot probleem maken voor iets wat heel invoudig was/is namelijk de asielstroom stop zetten tot een nieuw kabinet. Is het echt zo moeilijk om niks te doen? Of het is juist zo moeilijk voor Rita iets te doen?

4. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    VVD, VVD, CDA zit ook in het kabinet en die is ook tegen. Het kabinet zit er maar tijdelijk, te wachten tot ze kan opstappen en wordt het hier mee lastig gevallen. Voor mijn gevoel is het de andere partijen die moeilijk doen. Het hoge woord is eruit, het kabinet geeft toe, maar het is nog steeds niet goed.

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Bos was voor de camera vooral (wéér) irritant. Ongelooflijk hoe hij de onschuldige vogel wilde uithangen met zijn uitspraken. Die trut is gewoon weer een lekker zooitje begonnen. Vervolgens kwamen de rest van de schaapjes.

6. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    Agree with Goiz. Al sinds de uitslag van de verkiezingen doet Bos er alles aan om de Rechtse partijen het zo moeilijk mogelijk te maken. Op diezelfde avond al schreeuwen Ja En WIJ hebben gewonnen en LINKS is het grootst. blablabla terwijl hij de grootste verlieser was.. wat een eppo!

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hoezo? Geloofwaardig was ze toch al niet meer! Of moeten we al hara blunders hier were plaatsen?

8. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    @ tha bombGe-LUL. Waarom in hemelsnaam valt iedereen over Bos, alsof hij de enige is die die motie steunt. Maargoed tis duidelijk dat de zondebok gevonden is.

Ojah nog een paar feitjes : Door collega`s is Verdonk verkozen tot slechtste politicus van het jaar.. Met termen als onbekwaam en olifant door de porselein kast.

Jan marijnissen was de beste volgens collega`s

Verdonk was 2e slechtste volgens het 1 vandaag opinie panel Wouter Bos was volgens dit panel de slechtste

Daarbij werd Verdonk dan wel weer verkozen tot 2e beste van het jaar door het opinie panel. Maar ook hier was Jan marijnissen de grote winnaar

Toch wel sprekend dat Verdonk door collega`s nota bene tot slechtste politicus gekozen is..

9. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    Bij een nieuwe regering die ongetwijfeld linkser dan het huidige wordt zal de betreffende regeling toch weer overboord worden gegooid, dus waarom is het dan nodig om nu tijdens nota bene een rumoerige fase in het land er zo'n motie tegenaan te gooien?
    Dat is toch compleet overbodig aangezien we in een nieuw kabinet toch weer een ander beleid krijgen.
    Deze motie heeft er dan ook alleen maar voor gezorgd dat er nóg meer gesprekken zullen moeten worden gevoerd voor een nieuw kabinet, dat het allemaal nóg weer langer gaat duren en de verdeeldheid in Den Haag nóg weer groter is geworden.
    En dát is dan wel door links veroorzaakt.

10. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    @ the only ego; Ik heb het niet over Verdonk, maar over Wouter Bos. Heeft verder niets met een zondebok te maken; ik heb al een hekel aan die vent sinds hij voor de camera is verschenen met zijn populaire gelul (lees: sinds hij lijsttrekker van de PvdA is geworden).

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Een meerderheid van het volk heeft minder dan 4 jaar geleden voor dit beleid gekozen, en nu is het opeens het beleid van de duivel geworden? Moet het per direct halt worden gezet? Moeten we daadwerkelijk op hoog niveau toe geven aan het volk dat door iedere maar dan ook _iedere_ onopgeleide idioot bespeelt kan worden? Is dat het riskeren van een crisis waard? Wacht gewoon je beurt totdat er een kabinet is gevormt voordat je verder gaat met ingrijpende beslissingen die de hele kamer onder druk zetten. Welke kant de balans ook op is geschoven, met dit soort drama politiek om snel te scoren bij het volk bereik je niks. Je raakt alleen maar verder van wal, of ze nou gelijk hebben of niet. Het is _irrelevant_.
    Besef wel goed dat iedereen deze trend door kan zetten, en wat krijgen we dan? We hebben al 2 kabinetten gehad die voortijdig vielen, en dan wil je voordat het 3e kabinet ook maar gevormt is al meteen weer de druk op voeren? Het spijt me zeer, maar dan hoor je niet in de regering thuis.

12. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En waarom iedereen dan tegen Verdonk?

Wat willen jullie dat ze had gedaan? NIET het wettelijk vastegstelde beleid voeren? In 2002 is er 2 (!!!) keer een meerderheid behaald door de CDA en VVD, Verdonk doet vervolgens niets anders dan het vastgestelde beleid doorvoeren. Tuurlijk, een paar 'gevallen' kwamen in het nieuws, maar wat als ze toen had toegegeven (alleen maar door de media), dan had ze tegen die andere duizenden gevallen ook moeten toegeven. Ze deed niets anders dan het beleid, uitvoeren, alleen het kwam (voor haar negatief) in de media. Verdonk is een charismatische vrouw, net als Jan Marijnissen (los van hun ideeën), die gewoon, hoeveel tegenstand ze ook krijgt... het beleid doorvoert. Juist een góéde politicus vind ik. Wat andere politicussen zeggen moet je niet naar luisteren, want tegewoordig wordt daar puur gestemd voor wat voor hún het gunstige is op populariteits-vlak, niet wat ze vinden...

En afgelopen kabinet het land de mallemoeren ingeholpen???
    Met links was PRECIES hetzelfde gebeurd... Nederland is een klein land, wiens welvaarts-niveau puur afhankelijk is van de wereldeconomie.. Gaat het daar slecht mee, dan ook met Nederland.. Punt. Ik vind zelfs dat ze het niet slecht hebben gedaan, want ondanks de recessie, hebben ze de staatsschuld niet op laten lopen (iig niet veel), en nu de wereldeconomie weer in een opwaartse lijn is, zal Nederland-s welvaart niveau ook weer omhoog gaan, en het aankomende kabinet zal het dus waarschijnlijk ook goed doen... gewoon logisch nadenken...

Ik ben 16, weet misschien minder af van politiek, en ben ook niet speciaal links of rechts... Ik ben alleen tegen links als het aankomt op hun immigratie-beleid, want persoonlijk vind ik Nederland al vol genoeg (no offense) :{

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    OMG, serieus, Stefan, ik kan me niet herinneren dat ik jou ooit een post heb zien plaatsen waar ik het meer mee eens was dan nu. Echt gewoon, alles wat je zegt, ben ik het mee eens.

Dusja, daar hebben we mijn standpunt ook meteen te pakken :cool:

Deel Deze Pagina