1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Adoptie van nieuwe gameconsoles/methoden van gamen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Rox, 3 jun 2009.

  1. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals de meesten van jullie wel weten, hebben Microsoft en Sony allebei een nieuwe manier van gamen gepresenteerd waarbij de 'oude' controller overbodig is.

    Dit nieuws sluit perfect aan bij mijn afstudeeronderwerp, ik onderzoek namelijk de adoptie van nieuwe gameconsoles en het effect van netwerken (groot games-aanbod, dan wel grote sociale druk).

    Helaas heb ik nog niet helemaal voldoende respondenten. Daarom heb ik aan jullie de vraag of je hooguit 5 minuten van je kostbare tijd kunt besteden aan mijn vragenlijst. Hier zou je mij ontzettend mee helpen!

    De vragenlijst is hier te vinden: klikje voor de link

    Eventuele feedback hoor ik natuurlijk graag ;).
     
  2. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Gedaan, alleen snap ik het nut niet helemaal ervan?
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Het hele onderwerp, of de manier waarop ik het uitgevoerd heb?

    Het idee erachter is de volgende:
    - Voor de adoptie van nieuwe systemen zijn een aantal dingen van belang, waaronder bijvoorbeeld het verwachte nut, gebruiksgemak, etc. (mocht je het verder willen weten, het is gebaseerd op TAM)
    - Er zijn echter tegenwoordig steeds meer zogenoemde netwerk markten. Dit zijn markten waarbij eigenlijk 3 partijen bij betrokken zijn: de consument, de fabrikant van de hardware en de fabrikant van de software. Het komt erop neer dat voor consumenten een platform pas waarde heeft met veel sofware (is het idee in ieder geval) en voor de softwaremakers heeft het pas waarde als er veel consumenten zijn. Dat is een beetje een tegenstelling, maar dat kan wel een gedeelte van het verschil in succes van platforms verklaren.

    De link zoals die hierboven staat verwijst je door naar 1 van de 4 verschillende versies van de vragenlijsten. De vragen zelf zijn niet anders, maar de informatie over de console wel (meer specifiek de verschillen in verkochte units van de hard- en software). In theorie zou dit de antwoorden moeten beïnvloeden, maar vanuit de praktijk kan ik daar pas wat over zeggen met voldoende respondenten.
     
  4. Shock10

    Shock10 Pro!

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook ingevuld.

    Het is goed in te vullen maar sommige vragen lijken echt teveel op elkaar..
     
  5. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ingevuld.
     
  6. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is echt het stomme aan de 'gevalideerde' vragenlijsten. Je stelt consumenten eigenlijk 2/3/4 keer bijna dezelfde vraag om er zeker van te zijn dat ze antwoorden wat ze bedoelen en dat de kans kleiner is om zomaar antwoorden te geven waar je conclusies op baseert.

    Neemt niet weg dat ik het zeker met je eens ben! Als het niet zo moest van de opleiding had ik het ook zeker niet zo gedaan...

    Thanks!
     
  7. benfiquista

    benfiquista Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina