1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afgunstige mensen......waarom toch?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tommy Vercetti, 24 jun 2003.

1. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Een klasgenoot van mij boorde vroeger ook altijd mijn xbox de grond in en zei dat zijn GameCube veel toffer was enzo. Nu heeft 90% van de "gamers" onder zijn vrienden een xbox en vind ie de xbox opeens ook heel goed. En eerst maar blijven zeiken dat iedereen GC moest kopen enzo.

Hij doet dit trouwens vaker, alles wat hij heeft is dan beter en mooier (dus niet, de sloeber :D)

/edit:
    Uit al die verhalen komt er toch wel van naarboven.
    Dit soort mensen zijn heel zielig eigenlijk, ze durven hun gelijk na afloop niet toe te geven, dan vinden ze zichzelf "minder". Volgens mij doen ze het idd vanwege jaloezi of omdat ze zich "beter" willen voelen dan jij. Eigenlijk bewijs je als je dat dat doet dat je zelf gewoon 'minder' bent.

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  2. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    bij ons in de familie was het ook een keer zo, alleen dan niet met spullen.

Wij zaten een keer op een verjaardag van onze oma en toen begonnen we moppen te vertellen.
    Het waren vaak platte moppen en toen ging de familie van de kant van mijn opa (m´n echte opa is dood en hij is aangetrouwd)
    Een beetje een afkeur laten zien van dat "platte" en "onbeschaafde" gedoe.
    Helemaal zo praten en buiten de kring zitten etc.

Echt jonge, dan wil je dat burgelijke zo hard uit ze slaan.

3. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ik zeg ook niet dat jij het zegt :)
    IK zei het misschien verkeerd, ik had moeten zeggen de meeste mensen..
    Kijk als je iemand tegenkomt en je zegt dat je 10 miljoen hebt gewonnen dan springen ze een gat in de lucht voor je bij wijze van spreken.. Maar achter je rug om lullen ze dus negatief over hoe jij "weer" eens de geluksvogel bent..
    Pure jaloezie :{

4. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Je zei het perfect, ik probeerde een ironisch antwoord te geven (ik zeg eerst dat ik zo nooit iets zeg, en vervolgens deed ik het wel mbt pushkin). Anyway, ik ben gaar (heb maar 3 uur geslapen :eek:).. en mijn ironie is vandaag te diep verscholen :)

Er zijn maar een paar dingen waar ik echt niet tegen kan en dat zijn mensen die altijd negatief praten, en mensen die "achter iemands rug om" lullen. Afgunst speelt daarbij heel vaak een grote rol. Gun een ander wat zou ik zeggen, dat maakt het leven een stuk gemakkelijker..

5. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    mensen die afgunstig zijn komen gewoon zelf iets tekort.. Meningen van dat soort lui is dan ook niet om wakker van te liggen..
    Ik zit in de paardenwereld, als je soms ziet hoe afgunstig mensen daarin kunnen wezen..
    Ik heb zelf zoiets van ik heb een paard, ik ben daar blij mee. En het zal me aan mijn reet roesten wat een ander van mijn paard vind. En als iemand anders een beter of duurder paard dan mij heeft cool.. of minder ook cool.. zolang ze er maar blij mee zijn..

6. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Ik herken het meteen........

M'n vader heeft z'n eigen bedrijf, en heeft daar altijd hard voor gewerkt, en doet dat uiteraard nog steeds. Ik werk ook al een tijdje, en werk me ook uit me naad voor m'n geld.

Maar dat zien ze niet, of ze willen het niet zien.

Maar goed... mijn vader heeft een lease auto, een Volvo S60 van €43.000,-.
    Maar de buren zeggen als het over auto's gaat altijd: ''ja maar jij heb een auto van de zaak, dat kost je niks, nee wij dan, wij hebben onze auto wel zelf gekocht''. M'n vader reageert daar niet op, maar ik word daar echt pisnijdig van. Dus ik zeg van, ja luister nou eens, allereerst is het z'n eigen bedrijf, dus alles wat van de zaak is, is van hem, dus ook die ''gratis'' auto, de ''gratis'' benzine enz..... En ten tweede het is of €43.000,- per drie jaar extra salaris, of een auto van dat bedrag per drie jaar.
    Dus doe nou niet zo minderwaardig en denk eens na voordat je domme conclusies trekt.
    Ze hebben me een weekje of drie genegeerd (eindelijk), maar begonnen langzaam aan weer contact te zoeken. En ja... ze zijn een zielig stelletje bijelkaar, maar je kan het maar beter goed hebben met je buren, trouwens met iedereen, want met al dat geruzie enzo schiet je toch niets mee op, zonde van je tijd.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Die buren zijn niet goed wijs. Ik wilde ook bose acoustimass boxen kopen maar ik vond ze erg tegenvallen. De subwoofer is erg enthousiast maart dat verhult niet dat je met zulke kleine speakers zit. Je kan dan beter vijf goede speakers aanschaffen zonder subwoofer. Voord e prijs van de bose zet krijg je al snel een paar high end speakers.

Dat afmeten vind ik een goed plan. Dat wil ik eigenlijk ook wel doen. Het menselijk gehoor is wel heel goed, maar je hersenen stellen van alles bij, je kunt het nooit absoluut bepalen. Met zo'n metertje gaat dat stukken beter.
    Maar ja, hoe kom je aan zo'n metertje ?

Waarom 6.1 versterkers, ik geloof dat mijn onkyo dat ook aankan, maar is een center rear werkelijk zo baanbrekend ?

Wel moet ik zeggen dat je bij het kiezen van boxen altijd op je gehoor af moet gaan. Iedereen heeft zijn eigen smaak. De Bose boxen klinken uiteraard niet verkeerd en als je van extreem laag en hoog houdt is dat een prima keuze.

Ik wilde Kefs (ik wete nu even niet eens meer hoe je dat spelt) kopen, maar toen ik Mordaunt Shorts hoorde vond ik die boxen daar niks voor onderdoen terwijl ze een betere prijs hadden.

Ik zou niet eens met ze in discussie gaan. Daar heb je toch helemaal niks aan. Zij blij met hun set, jij blij met jouw set.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 jun 2003
  8. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich voor hun gebruik zijn die speakers niet verkeerd. Zij gaan van 2.0 stereo naar 5.1/ 6.1 toe. Maar wanneer hun ergens hun zin opzetten, is het altijd net uit, als beste getest, beste kwaliteit en meteen ook het duurste.

Ik geloofde daar nooit in, todat ik het toch eens probeerde, je hoort toch wel het verschil. Dus standaard uitrusting van de ''echte'' HT'er: 1. een meetlint, 2. een dB-meter en 3. een test DVD_O_ .

Idd, en daar komt bij dat het gehoor logaritmisch is. En het menselijk gehoor kan beter hoge tonen waarnemen (lees: hoge tonen kunnen we nauwkeuriger waarnemen) dan lage tonen.

Kijkhier eens:. €29,50 excl. verzendkosten. Metingen verricht je met een C-filter en ''Slow-response'' mode.

Ik had eerst m'n speakers op m'n gehoor afgesteld, en daarna met die meter. Resultaat: Fronts stonden 5dB te hard, center 7,5dB te hard, de surrounds stonden 6,5dB te hard en de sub's stonden 12dB te hard:eek: . BTW, met die meter moet je de sub's ook 6dB zachter instellen dan de andere speakers, dit komt door het verval van de lage frequenties waar de meter z'n nauwkeurigheid verliest.

Ik heb sinds kort ook 6.1, en ik vind vooral de films die er voor zijn gemaakt een stuk indrukwekkender. Hoe zeg je dat......ehhh.......het center geluid achter je is nog ''echter'' aanwezig.

Inderdaad, dat is de beste manier wil je speakers vinden (of een receiver) die bij jouw smaak past. Ik vind die Bose speakers niet verkeerd klinken, maar het is niet mijn smaak. Maar dat zou ik tegen m'n buren niet zeggen.

Edit:
    Ik ga al helemaal niet meer met ze in discussie, het is hopeloos. Ik kan me tijd wel beter besteden.;)

Edit2: Sorry ik zie dat de link niet werkt, ga anders even naar http://www.conrad.nl, en typ in de zoekmachine even db-meter in. Dan verschijnd er een menu waarin staat: ''analoge dB-meter'' die moet je kiezen.

Laatst bewerkt: 24 jun 2003
  9. TheWalrus

TheWalrus Guest

6.1 zal wel over een aantal jaren iets voor mij zijn. Gezien ik een student ben laat ik zesde box eerst maar achterwege.

Ik haal even zo'n metertje op om alles exact bij te stellen. Ik heb nu de afstanden ingesteld met een meetlint en die ingevoerd. Maar dan vergeet je invloed van de omgeving.

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    de meeste mensen zullen het juist afschuiven op geluk.....

11. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0

Oh je bedoeld de invloed van bijvoorbeeld gordijnen of een kast?

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

13. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Maarja, dat compenseer je weer deels met de dB-meter.
    Als er iets onduidelijk is moet je het maar effe melden in de thread: ''Dolby Surround vragen [Deel 3]''.

Opzich stelt het niet zo veel voor met zo'n dB-meter, je meet vanaf het punt waar je van plan bent te gaan luisteren/ kijken. Dan hou je de meter op oorhoogte, met de microfoon loodrecht naar boven (in de C-stand en Slow-Response mode). Dan komt het wel goed. Het resultaat zal verbluffend zijn. Alleen de sub zal je wel op terug komen denk ik, omdat deze in mijn ervaring altijd te zacht klinkt. Maar dat is natuurlijk persoonlijk smaak.

14. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Als je je buren kunt horen praten over je... woon je te dicht op elkaar! Ga vrijstaand wonen zouk zeggen...
    Mzzls!

15. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Omdat die buren zeiken is toch geen reden voor HEM om te gaan verhuizen...da's toch de omgekeerde wereld?

16. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    eehm, tja, als IK iemand anders zou afzeiken zou IK daar geen reden in zien om te gaan verhuizen.....mochten zij er last van hebben...tja, dan moeten zij maar verhuizen!

Deel Deze Pagina