1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afvallen na de feestdagen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 7 jan 2009.

1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Komt de volgende vraag, wie krijgt er in godsnaam 5000 kcal redelijk verantwoord naar binnen?
    Veel bewegen, weinig slechte vetten en niet 3 keer opscheppen is, lijkt mij athans, het devies.

@ Ashavan: Die ontbijtkoeken zitten toch vol met dat glucose-fructose stroop/siroop?

2. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je hier beweert is echt de grootste onzin, ook jij weet dat er verschillende mensen zijn qua snelheid van hun stofwisseling, ik ben zelf 1.94 of iets en weeg 75 kilo, maar er komt echt niets bij, maakt niet uit hoeveel ik eet en iedereen om mij heen kan beweren dat ik veel eet, vraag maar aan LTV als hij weer uit de gevangenis komt :+

Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  3. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Volkomen gelijk! En uit = eet neem ik aan;).
    Ik zuip en eet ook vaak op de meest rare momenten en er komt hier ook niet zo veel bij. Ik poep dan vaak ook wel een paar keer per dag. Toevallig hebben twee vrienden van me precies hetzelfde. Was dus een dolle boel afgelopen vakantie in de zomer en we hebben dan ook aardig wat tijd op de toiletten doorgebracht:lol:.

4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ik eet me de schurft aan slechte dingen, koekies, chips, en ik eet ook gewoon goed mee met avond eten, meestal wel 2x opscheppen, middag eet ik veel, 's morgens probeer ik zovaak mogelijk te eten, en ik sport zelden, wel abo op fitness, maar niet altijd tijd/zin voor, en toch zit ik volgens de WiiFit op een perfect BMI :+

5. Ashavan

Ashavan Guest

Glucose, stroop, suikers worden vaak toegevoegd inderdaad. Deze gooien de insuline omhoog wat betekend dat je sneller iets op slaat als vet. Enige tijd dat het lichtelijk verantwoord is te nemen is bij ontbijt en rondom sport activiteiten. Maar zelfs dan zijn er veel betere alternatieven. En nee, fruit valt daar niet onder.

Bij ontbijt voeg ik zelf wat rozijnen toe aangezien er ook vezels in zitten voor de stoelgang. En rondom sporten neem ik simpele dextrose welk je als bruistabletten heel goedkoop overal vandaan kan halen.

@slaatje
    Wat jij wilt. _0/
    Zoals ik al eerder zijn. Heb nu al zo vaak gehoord van mensen en clienten dat ze veel eten en maar niet aankwamen en toen ze gingen opschrijven wat ze daadwerkelijk aten dat het eigenlijk geen zak voorstelde. Velen denken dat 2000kcal met daadwerkelijk vullende voedingsstoffen veel is terwijl het ondermaats is. Want laten we wel wezen...6000kcal aan zakken chips en andere zooi zonder echte voedingswaarden is geen eten waar je wat aan hebt om aan te komen.

@killaz
    5000kcal verantwoord weg krijgen is fatsoenlijke maaltijden eten stuk of 6-8x per dag. En geen "tussendoortjes" die nergens op slaan. Heb zelf 4000 zitten eten afgelopen 3-4 maanden en geen problemen mee.

Truc is bij het afslanken al je koolhydraten over meerdere maaltijden gelijkmatig te verspreiden om de insuline schommelingen minimaal te houden...en dus ook vetopslag. Je geeft een wat geleiderlijke afgifte aan het lichaam waar het de hele dag op kan teren.

Als je het wilt combineren met o.a. duur sportieve activiteiten zoals triatlons, hardlopen, wielrennen etc kun je het geweldig combineren in een Carb Cycle formaat. Je weet bijvoorbeeld dat je 200gr koolhydraten per dag nodig hebt, natuurlijk zit een duuratleet veel hoger dus dit is een voorbeeld ja. Je gaat 1 dag op 100gr zitten en de dag er na rond de 300. Wat je doet is je insuline gevoeligheid verhogen. En je dwingt het lichaam om 1 dag sneller vetvoorraaden aan te spreken voor energie. De dag er na eet je de 300gr koolhydraten en het lichaam kan door de vergrote gevoeligheid van insuline+receptoren meer opslaan in de spieren en dus meer energie geven voor sportieve activiteiten zonder dat het als vet opgeslagen zal gaan worden.

Voor duur atleten is het taak meerdere dagen voor een wedstrijd hun koolhydraten zeer laag te houden en dan 2 dagen voor de wedstrijd zich helemaal vol te proppen met volkoren pasta's en rijst.

Op kleinere schaal werkt dit ook bij afslanken voor de wat re-creatievere sporter.

BMI is overigens ook de grootste en meest inaccurate wijze om aan te geven of iemand gezond is.

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    hoe moet ik dan weten of ik gezond ben? :+

7. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk snap ik dat 2000kcal echt baggerweinig is, dat is wat je lichaam minimaal nodig heeft als je echt alleen heel de dag op je luie reet zit :+
    Ik heb het dan ook over daadwerkelijke koolhydraten en eiwitten en niet over zakjes chips :9
    Tuurlijk heb je gelijk dat als iemand zegt dat hij veel eet dat het waarschijnlijk een stuk minder is dan hij zelf denkt, vaak zijn het ook de verkeerde stoffen die hij binnenkrijgt met dat eten dus dat helpt ook niet.
    Ik weet van mij zelf alleen dat ik wél goed eet, maar ik kom gewoon echt niets aan :{

8. Ashavan

Ashavan Guest

Je vet percentage en middelomtrek vergelijken met heupomtrek.

@Slaatje
    tja...hoeveel eet je dan? Wellicht dat de verdeling van voedingsstoffen dan niet goed is? Anders is het advies toch meer te eten en te blijven verhogen. Gebeurd wel vaker...had dat zelf ook. Dacht me onderhoud is 2700 dus als ik 3000 eet kom ik wel aan. Dus niet en uiteindelijk zat ik 1000kcal boven me onderhoud. En sommige zitten er met nog meer boven.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    En welke maten gebruik je daar voor Ashavan?
    Over de insulinepieken; als je daarna traint is het niet zo onverantwoord toch?
    Een banaan zorgt immers ook voor een insuline piek.

@mods: kunnen we deze thread niet beter omdopen tot "Overgewicht" thread ofzo ;)

10. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Ik eet 's ochtends meestal 3 of 4 boterhammen en een kom muesli (met die rozijntjes :+)met melk en nog een glas chocomel, als ik dan de bus uit stap haal ik bij de AH nog een smoothie en een of andere sandwich.

's Middags ook 3 of 4 boterhammen, stokbroodje gezond en een kaasbroodje op school (die dingen zijn verslavend:9) en chocomel. Met een tussenuur worden het stokbroodje en kaasbroodje vervangen door mcdonalds O-).

Als ik van school uit ben haal ik meestal nog wat bij de AH of de Burger King, moet toch wachten op de bus. Bij thuiskomst is het meestal maar net wat er nog in de kast staat, over het algemeen brood met knakworstjes, ei of pannenkoeken (ligt eraan hoelaat ik uit ben)

Rond 7 uur het avondeten, gewoon wat me voorgeschoteld wordt, 2x.

Rond een uur of 9 heb ik dan weer honger en sneuvelt er vaak een chipszak.
    Om 1 á 2 uur 's nachts maak ik dan vaak nog een boterham of 2 voor ik naar bed ga.

*Op mijn boterhammen zit over het algemeen ham of kip, ik drink eigenlijk bijna alleen chocomel en ijsthee. Zijn btw gewoon bruine boterhammen met van die zaadjes :+*

Kan het er eigenlijk iets mee te maken hebben dat ik weinig slaap ?
    Ik slaap gemiddeld 4 uur op een dag..

11. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als een mooi leven:).

12. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Kudos to you :+

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Tering, jij eet wel erg veel. Ik eet minder dan een kwart van wat jij eet, en ik weeg momenteel 85 kilo en ben 1 meter 87. Beetje overgewicht dus.

Wat ik eet:

s'ochtends: Beker chocomel
    in de middag: 2 boterhammen, 4 als ik erg honger heb.
    savonds: gewoon avond eten, en daarna misschien een bakje chips of een koek.

Probleem is dat ik liters cola drink. En waarschijnlijk helpt me eetpatroon ook niet mee.

Heb ook vaak weinig energie, maar heb totaal geen honger.

14. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb jij een beetje het tegenovergestelde van mij, mijn energielevel lijkt echt gewoon onuitputtelijk, daarom kan ik ook nooit vroeg slapen..
    Heb ook echt op elk moment van de dag honger..

15. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Moet je voor de grap eens mee stoppen, raakt je hele lichaam van slag 8)

Maar wat Slaatje B eet, op een goeie dag zit ik daar ook makkelijk aan.. Zoals vandaag heb ik dan niet ontbeten maar wel 8 kadetten met verschillende beleg weggewerkt, en 2 daarvan in m'n Cup-A-Soup gedoopt. Daarnaast nog een tosti kaas (ham was op :+) en ik ga straks een heerlijke patat oorlog verorberen voor m'n werk (of een Doner rol, weet het nog niet zeker :+)
    Vanavond op m'n werk heb ik waarschijnlijk weer koekjes mee, ben verslaafd aan die nogal lange koekjes van Bolletje, met chocola 8)
    En dan na m'n werk zijn die koekjes nog niet op, dus gaan die op als ik zit te computeren, en dan trek ik een zak chips naar me toe, waarna die op gaat..

Nou zit er natuurlijk geen reet in die witte bolletjes, en dat schijt ik er ook weer binnen no-time uit, dus ik blijf keurig op gewicht.. 1,82 en 73 kilo ongeveer. Heb wel wát vetjes, voornamelijk op m'n reet en een beetje op m'n buik, maar die is wel weer behoorlijk plat. Vind dat ik ook niet Mr. Sixpack hoef te zijn :+

16. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik geprobeerd, had gelijk de hele dag koppijn etc. Dus ben ik maar weer gaan drinken.

17. Slaatje B

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer het rustig af te bouwen, chocomel en ijsthee is lekkerder en beter, lijkt me sterk als dat niet zo is :+

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Mij is het wel gelukt, alleen ik drink nu non-stop koffie 8) .

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niet zo raar dat je weinig energie hebt, je ontbijt verwaarloos je. Terwijl die maaltijd 1 van je belangrijkste maaltijden is, als het niet de belangrijkste is.

Je metabolisme moet aangewakkerd worden om enigsinds energie vrij te krijgen. Jij neemt een kop chocomel......dat is alsof je een kampvuur probeert te maken met 1 lucifer bij windkracht 12.....dat werkt niet.

Probeer eens 's ochtends een paar boterhammen te eten. Of een bak yoghurt met een cracker o.i.d.
    Wedden dat jij dan veel meer energie krijgt?

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Snap ik, maar ik krijg 's ochtends echt geen hap door me keel.

Deel Deze Pagina