1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afvallen na de feestdagen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 7 jan 2009.

1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    ga dan eerst douchen etc. voordat je gaat eten ;). Ik heb het ook soms in de ochtend dat ik echt totaal geen zin heb om te eten maar dan kom ik eerst wat in beweging en dan moet het wel lukken.

edit : weet iemand wat roken te maken heeft met niet aankomen? want ik rook en ben hartstikke ongezond, conditie van niets maar ik kom niet aan ofzo.

Laatst bewerkt: 8 jan 2009
  2. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Douche altijd gelijk als ik uit bed kom, nog steeds geen honger daarna.

3. Hezzel

Hezzel Peace in my Panties

Leuk Bevonden:
    1
    heb ik ook ... alleen drinken kan ik dan wel

alleen ik ben 1,94 en weeg 81 kilo dus nogal dun :+
    maar ik vreet echt enorm veel, ik ben cola verslaafd eet elke dag 7 broodjes (for real :+ ) en tussendoortjes ... laat ik maar zeggen dat ik van een zak chips niet vol word :cool: alleen ik beweeg aardig veel ik denk dat dat ook me redding is.

4. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een voorbeeld _O_

Maar het is inderdaad zo, probeer eerst 's ochtends gewoon eens een cracker met wat er op te eten, en gewoon steeds verder.
    Ik heb mij namelijk al vaak laten vertellen dat het ontbijt dé belangrijkste maaltijd is van de dag.
    Als je niet ontbijt kan het zijn dat je lichaam je spieren gaat afbreken en dat schiet ook niet op, verlies je alleen maar meer gewicht, dus dan kun je eten wat je wilt maar dan kom je niets aan :+.

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Hmmm. Eet je misschien 's avonds laat nog? (Na 10 uur)

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Is ook geen excuus, ik eet ook na 10 uur nog, en de volgende ochtend eet ik gewoon weer.. Het "niks door je keel krijgen 's morgens" zit volgens mij voornamelijk tussen de oren..

7. Nethris

Nethris Guest

Ik zou ook graag wat tips hebben over het strak maken van m'n buik, ik heb geen overwicht maar wil dus wel wat afvallen.

Ik ben 1,71 en 66 kilo.

's Ochtends eet ik vaak een broodje kaas, of anders een banaan met sinaasappel.
    's Middags 2 broodjes.
    's Avonds gewoon avondeten, verschillend natuurlijk.

Ik drink ongeveer 2 liter ijsthee per dag, en heb heel vaak wat tussendoortjes, meestal chips of snickers ofzo.
    Alles wat in mijn laatje zit, dus.

Zijn er bepaalde oefeningen die ik moet doen, dingen die ik moet eten, of juist niet?

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Dat kan je het beste aanpassen. Ipv ijsthee water en die snacks vervangen voor een Evergreen ofzo of wat fruit.

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb mijzelf op een fietsregime gezet. Elke dag naar het werk. Net geen 40km bij elkaar.
    Niet echt tof met het weer wat het tegenwoordig is maar het moest gewoon wel. Nou ben ik nooit een lichte jongen geweest, maar toen ik een tijdje geleden even op de weegschaal stond was het wel ff schrikken. 145 kilo!. Voornamelijk een tekort aan beweging, ik was altijd vrij sportief maar van de een op de andere dag sportte ik nauwelijks nog, niet afgebouwd ofzo ik vermoed dat dat niet al te snugger was. Maar goed, voor de feestdagen gaan fietsen en nu incl de feestdagen al ruim 12kilo eraf. Snoepen doe ik niet echt en ik eet relatief gezond, veel fruit, groente, pasta e.d. en vlees (niet elke dag). Toch ben ik wel wat dingen aan het aanpassen, wat meer eten tijdens het ontbijt, vervolgens de rest van de dag wat minder eten per keer maar wel iets vaker waardoor het eten over de dag meer verdeeld is. En veel meer water drinken, ik dronk alleen maar vruchtensap en melk, maar hoewel melk goed is zet het toch ook aan.

10. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben ook niet zo van het ontbijten, begin de dag weleens met een bord brinta, is dit een goed ontbijt?

11. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Brinta is prima!
    Het vult en heeft goede verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten.

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Ik let helemaal niet op mijn gewicht. Eet van mezelf best behoorlijk gezond, al eet ik ook veel tussendoortjes, eigenlijk best veel :+....Ben 1.85 oid, en blijf altijd maar steken op 70 kilo. Naja vind het wel fijn, en let er totaal niet op.

13. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    1.87m en ongeveer 94 kilo. Toch eens op gaan letten misschien... :cool:

14. Ashavan

Ashavan Guest

Maar een banaan eet je niet voor het sporten, maar er na. Hoe sneller je het lichaam wat snelle voedingsstoffen geeft des te sneller wordt het weer anabool. Snelle eiwitten onderdrukken het hormoon cortisol zodat het lichaam stopt met spierafbraak en snelle koolhydraten zorgen dat het lichaam weer spieropbouwend gaat werken. En je gebruikt de insuline dan om te zorgen dat alles meteen gebruikt wordt door het lichaam ipv opgeslagen als vet.

@Slaatje
    Je eet niet echt schoon, maar maakt op zich niet zoveel uit. Maar merk dat je nog het 1 en ander mist. Je krijgt veel koolhydraten binnen. Te veel transvetten en te weinig onverzadigde vetzuren. En eiwitten in het algemeen lijken ook weinig. Tussen ontbijt en middag eten kun je nog een maaltijd toevoegen en kwaliteit van voeding na het avondmaal kan ook pak beter. Denk dat het veel zal uit maken :)

Zou overigens ook geen ham meer nemen. Vlees van varkens en worsten zijn van het verkeerd soort vet.

Om aan te komen is een liter chocomel voor een intense work-out geweldig. Maar je zet dan nog wel wat vet er bij aan. Maar boeiend een bodybuilder traint dat er in het voorjaar wel weer af :D

Ontbijt is inderdaad het belangrijks. Gaat de verbranding weer werken na een lange nachtrust. De verbranding wordt gedurende steeds minder...dus moet je ook minder eten gedurende de dag.

@nitram
    Je eet te weinig om af te vallen en slaat de belangrijkste maaltijden over en eet bijna niks. Je lichaam gaat juist op slaan voor een aankomende hongersnood die het ziet aankomen. Je moet meer eten om de verbranding te stimuleren om te verbranden wat je eet. Chocomel...cola....chips...koek..ja. Insuline pieken en opslag voor vet is groter daar door.

Niet gek dat je vermoeid bent op zo weinig. Daarnaast schommelt je suikerspiegel ook enorm met hoge pieken qua energie en diepe dalen van vermoeidheid en dipjes.

Stoppen met cola...afkick verschijnselen. Moet je door heen en na een tijdje wordt je suikerspiegel en alles constaner en voel je je fitter en beter.

Niks kunnen eten in de ochtend of wanneer dan ook is bullshit. Het is gewenning omdat je het jezelf al die jaren wijs heb gemaakt. Gewoon jezelf dwingen te eten tot het vanzelf gaat. Op den duur raakt je lichaam gewend aan wanneer het eten kan verwachten en past de verbranding er op aan en gaat om eten vragen op die tijdstippen.

@drolletje
    Had iets over roken. Zal het posten als ik thuis ben.

@Akiad
    Chips is flut voeding. Veel lege kalorien waar je lichaam niks mee kan. Veel dikke vetkwabben zijn hierdoor niet overvoed, maar ondervoed. Iets wat je niet zou verwachten. Aankomen etc is eten met voeding waar bruikbare voedingsstoffen in zit.

@algemeen
    Maar goed het is eigenlijk al zo vaak behandeld in de fitness topics dat ik nei tbegrijp dat men niet gewoon daar heen gaat.

15. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Langleve hoge stofwisseling. :+

1,96 en 84kg.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Precies :) Vul het aan met wat amandelen of frambozen voor een smaakje mocht je het niet wegkrijgen.

17. Slaatje B

Slaatje B XBW's Dark Knight

Leuk Bevonden:
    0
    Haha bedankt, ik zal eens wat anders op mijn brood doen dan ham :9
    Maar je hebt het over transvetten, ik weet even niet precies wat dat zijn en waardoor ik ze te veel binnenkrijg :+
    Zijn dat de vetten die je.. bijvoorbeeld van chips oid binnen krijgt of frituren met sterk onverzadigd frituurvet ?
    In ieder geval bedankt en zal om een uurtje of 10 nog een maaltijd erbij doen ;)

18. Ashavan

Ashavan Guest

Transvet is voornamelijk frituur troep ja :p
    Chips is verzadigd vet wat ook troep is
    Onverzadigd vet is waar je moet wezen zoals noten

Brinta als ontbijt kun je prima wat snelle koolhydraten in kleine hoeveelheden bij doen. Dus blauwe bosbessen of rozijnen.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2009
  19. Nethris

Nethris Guest

Ben met ijsthee overgestapt naar water, maar ik wil nog wel wat oefeningen doen.
    Moet ik fietsen, ofzo?

E: Ik probeer nu zo weinig mogelijk chips enzo te eten, maar nog wel wat lekkers tussendoor wat gezond is.
    Ben ook muesli gaan vreten, met rozijnen.

Doe nu ongeveer 20 sit-ups/push-upps per dag, en ik zit op voetbal.
    Heb waarschijnlijk gewoon een slechte stofwisseling.

Laatst bewerkt door een moderator: 11 jan 2009

Deel Deze Pagina