Daar gaat je eigen argument in gruzelementen. Amerika maakte zich amper zorgen om Nederland, het ging ze slechts om hun eigen gewin. Moeten wij daar dankbaar voor zijn? Ik dacht het niet. Waarom zal Nederland pas bevrijd zijn na de Duitse overgave in 1945? De Amerikanen hebben Nederland niet bevrijd, maar de Nazi's buiten spel gezet. Lees astjeblieft eens wat gerenomeerde boeken over deze materie, want anders blijven er non argumenten naar voren komen.
Moslima's van de tweede en derde generatie zijn hoog opgeleid (hoger dan de mannen) hebben vaak een cariëre en een diploma. De meerderheid van de allochtonen in ons land zijn dus helemaal niet vrouw onvriendelijk. Delen van de Koran zijn een lofzang op de vrouw. De door jou geschetse problemen komen meer voor bij illegalen (die door de hardere anapak juist hun eigen ondergrondse gemeenschap hebben gecreëerd). Dat dit bij achtergestelde plattlandskeuterboertjes anders gata moet je niet tegen de hele bevolkingsgroep gebruiken. Alle Nederlanders zijn ook niet te koppelen aan de gewoonten in Urk of Staphorst.
Pardon, Arisch? Dat is een term uit de nazistische rassenleer. Ik heb op dit forum al eerder de cijfers aangehaald, maar het CBS beaamt dat de overgrote meerderheid van de criminelen in ons land autochtoon is. Procentueel zijn de cijfers bij allochtonen niet veel hoger (Dit verschilt per bevolkingsgroep, maar door de bank genomen is meer dan 90% van de allochtonen NIET crimineel).
Nederland is juist zo sterk doordat er altijd een smeltkroes van culturen is geweest. Het verschil tussen mensen van verschillende afkomst is kleiner dan de verschillen binnen klassen en binnen subgroepen.
Geheel naar het model van demografische transitie blijkt dat allochtonen van de tweede en derde generatie, steeds minder kinderen krijgen (1 of 2). Dus de hier zijnd eallochtonen doen het goed. Daarom sta ik een beleid voor waarin economisceh vluchtelingen geweerd worden, maar waar plaats is voor politieke vluchtelingen.
Het leuke is dat het nooit op die manier gegaan is. Allochtonen zijn niet zielig. Vroeger waren ze nodig voor de wederopbouw. Als het economisch slecht gaat krijgen zij de zwarte piet toegespeeld. Een streng maar rechtvaardig beleid (waarbij mensen niet meteen in de illigaliteit verdwijnen) is een betere oplossing dan de huidige maatregelen.
Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2005