Tja, de kerstdagen....wat zal ik er eens over zeggen
Ik denk dat de ervaring van hoe je de kerst beleeft vooral afhangt van de situatie waarin je je bevindt, als ik bijvoorbeeld naar mezelf kijk vorig jaar en nu dit jaar is dat een wereld van verschil. Vorig jaar rond deze tijd was ik behoorlijk depressief, elke dag stond ik op met als eerste gedachte "Kut, weer een dag"....dan komen de feestdagen extra hard aan. Iedereen om je heen staat vrolijk en blij te doen, ik kon dat echt niet hebben toen. Ben mezelf van die mensen gaan isoleren omdat ik voor m'n gevoel niet anders kon....
Dit jaar is het wel een heel andere zaak, ik zit lekker in m'n vel dus ik heb er deze feestdagen geen moeite mee dat andere mensen het ook "leuk hebben".
Al met al is kerst voor mij geen bijzondere periode opzich, ik heb een goede band met mijn directe familieleden hier thuis....maar dat is er toch al iedere dag dus ik "voel" niks speciaals met de kerst. De "verplichte" familiebezoeken ben ik ook liever kwijt als rijk, vaak gaat dat gecombineerd met een hoop mensen en een hoop mensen = voor mij gewoon niet prettig....
Dit jaar hebben we eerste kerstdag gewoon eten thuis geloof ik, tweede kerstdag zijn m'n pa en ma opgeflikkerd omdat ze op stap gaan (zijn echte stapmensen), dus dan heb ik het rijk weer bijna helemaal voor mezelf
Of ik zelf op stap ga ? Nee. Dat doe ik normaal ook niet, en sommige vrienden zullen het wel doen dus ben ik op mijn X360 aangewezen met de kerst
Laatst bewerkt: 14 dec 2005