1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] American Football thread.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 19 jan 2010.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    [gb]Het grote American Football Thread[/gb]
    [​IMG]

    [gb]Wat is American Football?[/gb]
    ookwel genoemd: Football(in de USA), Gridiron en buiten de USA staat de sport vooral bekend al American Football.

    Om het kort te houden; één van de 3 grote sporten van de USA(naast Basketball en Honkball).
    Het spel zelf komt een beetje neer op "landje veroveren". De offense probeert het veld over te komen door de bal in de endzone te krijgen om punten te scoren en de defense van het andere team probeert dat te voorkomen. Voor uitgebreide info: Wikipedia; American Football

    [gb]NFL][/gb]
    [​IMG]
    De NFL is de hoogste competitie van American Football.
    Om het kort te houden;
    De NFL Bestaat uit 32 teams verspreid over heel Amerika. Aan het eind van het jaar word de super bowl gespeeld wat jaarlijks miljoenen kijkers trekt. Het is ook één van de populairste sportevenementen ter wereld!
    Ook hier valt veel over te vertellen alleen ook hiervoor verwijs ik jullie lekker naar wiki: Wikipedia; NFL en/of de officiele website van de NFL; www.nfl.com
    [yt]KvE3I0A0fek[/yt]
    Voor nieuws uit de nfl raad ik de sites:
    www.nfl.com en http://espn.go.com/nfl/

    Verder zijn er op twitter een aantal spelers en nfl verslaggevers te volgen wat ook tot leuke nieuwtjes kan leiden maar geeft ook een wat persoonlijker aspect aan de nfl.

    [gb]College Football[/gb]
    Wat ook erg groot is in football is het College football. Dit is de deur naar de NFL. Dit maakt college football ook zo leuk omdat al deze spelers zichzelf moeten bewijzen. Aan het eind van het seizoen begint het Bowl seizoen waar verscheidene trofees mee zijn te winnen.
    Voor meer info: Wikipedia: College football

    [gb]NFL en College football in Nederland[/gb]
    NFL en College football wedstrijden zijn ook in Nederland op TV te zien.
    Echter is dit bij elke kabel maatschappij anders. Bij UPC moet je Digitale TV hebben en daarnaast ook het Sport1 pakket nemen.
    Voor meer info over ESPN America en of jou kabelmaatschappij deze zender aanbied neem een kijkje op Espn America

    Heb je geen zin om extra te betalen of heb je geen digitale tv, dan zijn wedstrijden vaak te downloaden. Dat kan je hier terecht: http://tenyardtorrents.com/
    Deze site heeft wel wat gebruiks aanwijzingen. Je moet je eerst aanmelden op het forum, daar worden alle links gepost en heb je een goed overzicht welke games er zijn. Vervolgens volg je de link van de game die je wilt downloaden. Dan kom je terecht op de Ten yard torrent tracker. Daarvandaan kan je je game downloaden. Links bovenaan zie je een cijfer staan, let daar goed op. Dat is namelijk je download vs. upload ratio. Die moet boven de 0.300 staan, anders word je IP gebanned als dit te lang onder de 0.300 is en na verscheidene waarschuwingen.
    Op deze site zijn ook allerlei tv shows en documentaires te vinden die over American Football gaan.

    [gb]American Football in Nederland[/gb]
    Je kan zelf ook aan American Football doen in Nederland.
    Momenteel is het nog een erg kleine community dat deze sport beoefend maar toch zie je dat deze elk jaar groter en groter wordt.
    Wil je zelf ook Football gaan spelen, neem een kijkje op de site van de AFBN om te kijken waar de dichtstbijzijnde football club is.


    Natuurlijk zijn er ook American Football games.
    De meest recentelijke word nog vollop gespeeld en is ook een thread over hier.
    Madden 10 thread

    In deze game loopt er nu ook een online franchise, neem een kijkje in het madden thread hoe mee te doen als je madden 10 hebt.
    Vragen over football, de nfl of wat dan ook(football gerelateerd svp) brand maar los.

    [yt]Ep107zG83bA&feature=player_embedded[/yt]

    Ff een verzoek, Zeker nu de playoffs bezig zijn, als je over de huidige games wilt praten, gebruik dan spoilers
    enter text here[/ spoiler] - de spatie tussen / en spoiler.
    Dit om irritaties en al helemaal spoilers te voorkomen.
    Bij voorbaat dank.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    O cool een Rugby thread. :+
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    zucht.. zat nog te twijvelen of ik iets over zulk soort opmerkingen in de op moest zetten alleen ik dacht dat we niet zo kinderachtig zouden zijn..
     
  4. Shotgun Edd

    Shotgun Edd Alaaf!

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf sinds een dikke 5,6,7 jaar (pin me er niet op vast) een Giants fan. Volg hun iedere week wel. Afgelopen seizoen eindigde niet echt goed op zijn zachts gezegd.

    Van welke teams zijn jullie fan? Las ergens dat er een aantal Dolphinsfans zijn?
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben zelf idd Dolphins fan ja, maar ben ook erg van v/d Philly Eagles!
     
  6. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    iedereen weet toch dat de chicago bears gewoon het beste zijn?
     
  7. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb het anderhalf jaar gedaan, bij Lightning Leiden. Zijn we tweede mee geworden van Nederland(flag football) Was een leuk team, maar er stopten steeds meer leuke mensen en meisjes, naarmate we ouder werden en uiteindelijk ben ik toen ook gestopt.

    Als ik er zo aan terugdenk zou ik het best wel weer willen doen. Toch heb ik besloten om volgend schooljaar te beginnen met rugby, sorry flix ;)

    Wat ik minder vond is dat we bijna altijd naar Lelystad moesten en ik zo weer een hele zaterdag/zondag kwijt was voor 2 wedstrijden.
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Je hebt zeker geen tackle gespeeld?

    Tegenwoordig speel je maar één game op een dag alleen ook daar ben je de hele dag mee bezig8)

    @Akiad: ohja[​IMG]
    Wat hebben ze dit jaar bereikt dan?
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ook wel fan van de Giants, maar eigenlijk meer doordat ik wel redelijk vaak in NY kom en dan natuurlijk probeer daar een Giants game mee te pikken. Vind op zich de pats & eagles ook wel fijne teams, maar de Saints zijn wel m'n grootste favoriet! Je kan dan ook wel raden welk team ik deze Superbowl hoop te kunnen aanmoedigen :)
     
  10. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik heb wel tackle gespeeld, al was dit meer op de training waar ik mee meespeelde. Ik was trouwens redelijk goed, nog meegedaan met het Nederlands elftal, maar gestopt omdat het in de zomervakantie was.

    Verder nooit echt een eigen set gehad.
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Welk jaar heb je bij het NL team gezeten?
    En welke positie speelde je?
     
  12. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]
    Picture says it all.

    En elk team heeft wel eens een slecht seizoen.
     
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Zoals ik al zei in het Madden topic, ga ik morgen ff bij de Groningen Giants kijken. Ze trainen woensdags van 20.00 tot 22.00 en in wedstrijd weken ook op maandags op dezelfde tijd. Wedstrijden zijn op Zondag. Lekker fanatiek dus, daar houd ik van. Ik laat nog wel even weten wat ik er van vond.

    Overigens het team wat mijn voorkeur geniet zijn de NE Patriots. Geen idee waarom, maar ze bevallen me wel. Jammer eigenlijk dat het seizoen volgende maand alweer afgelopen is, gelukkig begint het voetbal dan weer een beetje naar de climax toe te lopen waardoor dat misschien weer interessant word (FC Groningen is een ramp dit jaar wat betreft de punten).

    Ook hier nog een lijstje van American Football films die jullie misschien leuk vinden. Ik ben ze aan het uploaden voor het 4UsOnly forum, maar dat wil nog niet zo vlotten.

    Blind Side
    The Express
    Friday Night Lights
    Gridiron Gang
    Remember the Titans
    Varsity Blues
    Any Given Sunday
    The Waterboy
    The Replacements
    The Longest Yard
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  14. Vittra

    Vittra Active Member

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een poos in Oakland gewoond dus ik ben een Raiders fan. Helaas laten de prestaties de laatste jaren nogal te wensen over. Ben wel benieuwd wat het dit jaar gaat worden, of de Jets nu weer kunnen stunten. Vermoed zelf dat de Colts met de superbowl aan de haal gaan.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Remember the Titans en Any Given Sunday zijn denk ik wel m'n favoriete football films.

    en @Akiad om maar ff te laten wie reggie zo hitte:
    [yt]9uz-57r5X2g[/yt]
    Just sayin....
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Remember the Titans & Any given sunday vind ik erg goeie films, maar het zijn eigenlijk dan ook meteen de enige die ik ken/gezien heb... Zijn er (o.a. van dat lijstje) nog aanraders toevallig?
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    uhm.. Friday night lights is ook wel vet. Is een film zowel als een serie. Serie is op TYT te vinden. Zijn nu net klaar met seizoen 3.

    Verder heb je nog the waterboy, The replacements en natuurlijk The longest yard, dat zijn wel vermakelijke films maar missen de intensiteit van Any Given Sunday en het mooie verhaal van Remember the titans.
     
  18. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    En je hebt Eyeshield 24 nog ;) Anime achtig iets. Wel grappig.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb ik de eerste aflevering van gezien maar vond 't echt zwaar kut:+
     
  20. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Blinde Side is een aanrader, beetje drama omtrent het voetbal. Niet echt een full-football film.

    The Express is ook een leuke film over een gekleurde RB die het in de jaren '50 nog lastig heeft omtrent racisme etc. Dit zijn de iets 'serieuzere' films. Ik voeg de andere films ook even toe aan het lijstje, zodoende kan ik eens een leuk topic aanmaken als ik zin heb te uploaden :).
     

Deel Deze Pagina