1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] American Football thread.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 19 jan 2010.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ik kan de link ook hier in de OP knallen. Heb net de trailer van The Express gezien en wil die ook wel zien. Is beetje hetzelfde als Remember the Titans.
     
  2. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik laat vanavond ff mn PC aanstaan (zoals elke avond). Morgen moet vrijwel het complete lijstje online staan met bijbehorende info/intro en single Megaupload link (geen gedoe met lange wachttijden, meerdere parts etc).
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ben benieuwd.

    Zal zelf TYT ff afspeuren voor een aantal leuke filmpjes die zeker het kijken waard zijn.
     
  4. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Ik was WR, denk een jaar of 3/4 geleden. Geen idee of je een paar mensen van Lightning kent.

    Hilversum is Unicorn toch? Die geel met witte?
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. 3/4 jaar geleden zat ik ook bij het NL team.
    Ken wel een aantal spelers van Leiden ja.(bv danni en twanni, die tweeling)

    Hilversum zijn de Hurricanes. Blauw met geel.
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Heb je niet een soort overzicht met wat gebruikelijke tactieken?

    Om een link te leggen naar het voetbal: Iets als 4-3-3 enz. enz.
     
  7. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook nog een aardige reality serie gehad op MTV over een high school football team die een winning streak probeert vol te houden en dan volgen ze de levens van wat spelers.
    Two-A-Days heet die serie.
     
  8. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Die danni ken ik nog wel. Twanni niet. Ik heb alleen meegetraind verder niks.

    Is Lelystad trouwens nog steeds zo goed als in mijn tijd. De enige die van ons hadden gewonnen en daarom ook kampioen waren geworden.
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dat is inderdaad waar het hem om draait in NFL, maar je hebt echt heel veel verschillende soorten plays/tactieken. 2 grote onderverdelingen zijn run plays & pass plays, ik weet niet of je al ooit een NFL spel hebt gespeeld bijvoorbeeld?

    Ik zal ook even kijken of ik niet ergens een oppervlakkige samenvatting of inleiding kan opsnorren op inet.
     
  10. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Deze site is misschien wel wat je zoekt. Wel volledig in het Engels, maar oke.

    Voor de film links; Check it out now. Wel ff registreren (gewoon net als ieder ander forum).
     
  11. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zal wel ff een beetje rond speuren. Zal vast wel te vinden zijn, alleen football is echt een hele brede sport en zijn ontelbare tactieken want elke situatie vraagt weer voor een andere aanpak/tactiek.
    Toen jij tegen lelystad speelde hadden ze zeker nog Sidney Kunst(HB) bij de jeugd. Wat is dat een top speler zeg. Verder is hun eerste net gepromoveerd naar de eerste divisie
     
  12. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 20 jan 2010
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dit is nu over de draft, maar wat ik eigenlijk niet goed weet zijn er nog specifieke regels i.v.m. player transfers tussen de NFL clubs zelf?
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ja die regels heb ik zelf ook nog niet helemaal door. Is allemaal vrij ingewikkeld.

    Wat ik wel weet is dat spelers het hele jaar door kunnen tekenen bij een club, mits ze uiteraard niet onder contract staan bij een ander team.
    Verder worden spelers niet gekocht maar worden ze geruild. Dit gaat vaak tegen draft picks en evt. extra spelers. Speler <> speler zie je zelden.
    Dit ruilen kan tot week 6 van het seizoen.

    Wat ik wel een erg goed systeem in de nfl vind is de Cap-salary.
    Dat houdt in dat elk team maximaal tot een bepaald bedrag spelers onder contract mag hebben.
    Dit is om te voorkomen dat én spelers belachelijk hoge bedragen verdienen(niet dat dat niet gebeurt. Kijk maar naar Haynesworth met z'n 100mil voor 5 jaar) én dat de compititie spannend blijft.
    Je krijgt dus niet van die gevallen wat je nu in de voetbal wereld ziet. Je hebt een team als arsenal met een multi, multi, multi miljonair als eigenaar. Deze kunnen veel meer aan spelers besteden als bv. een AZ en dus ook betere spelers zal hebben en dit ook altijd het geval zijn. Zo zal AZ nooit echt een kans hebben te winnen.(Ik gebruik nu AZ en Arsenal maar als voorbeeld).

    Daarom zie je het ook nouwelijks dat een team binnen een aantal jaar meerdere keren(achter elkaar) de SB wint. Tuurlijk zijn bepaalde teams beter als andere maar dat hebben ze dan zelf gedaan.
     
  15. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Sound FX? Wat is het?

    Kan iemand me trouwens even snel de Nederlandse tijden van de games van dit weekend vertellen? Het is toch de EST tijd + 8 uur?
     
  17. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    6 uur tijdverschil.

    En sound FX is een programma dat elke week uitgebracht word door NFL Network. Tijdens wedstrijden zijn een aantal spelers en/of coaches wired(ze hebben dus een microfoon bij zich) waardoor je alles hoort wat ze zeggen. Vind het altijd wel een leuke show.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Iemand een pronostiek voor vannacht? :)

    Mocht er iemand vandaag/morgen echte uitslagen willen posten, liefst in een spoiler.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat de superbowl Jets vs. Vikings gaat worden.

    Defense v/d colts kunnen de Jets niet gaan stoppen en als Sanchez weer zo'n wedstrijd als vorige week speelt zullen ze het wel voor elkaar krijgen.

    En de D-line v/d vikings gaat het Drew Brees gewoon de hele dag het leven zuur maken.
     
  20. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Laatst bewerkt: 24 jan 2010

Deel Deze Pagina