1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] American Football thread.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 19 jan 2010.

1. VassiliZaitsev0

VassiliZaitsev0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en ik moet nog een week wachten haha. Ik wens jullie beide veel succes.

2. Jeast

Jeast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff gaat voor mij nog wel even duren. M'n compartimentsyndroom in m'n kuiten begint weer terug te komen. Maar snel even langs de fysio.

3. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    @Flix, hoe lijkt het met jullie veld zondag? Gister konden we eerst niet trainen, het veld was goed gekeurd maar te belachelijk hard, na een paar minuutjes konden we gelukkig op 1 van de kunstgras velden van onze geliefde FC Groningen spelen :).

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Veld in Hilversum is altijd bespeelbaar!
    Zelfs als er 10 cm sneeuw ligt word er nog op gespeeld/getrained.

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Zijn jullie er klaar voor? 10u vertrekt onze bus ;). Spreek je morgen..

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Was wel ff een lekkere modderige pot.

Kou viel gelukkig redelijk mee als je maar bezig was.
    Moet zeggen dat het veld me erg tegen viel!!
    Is nog nooit zo'n modderpoel geworden zeg.

Ondanks de overwinning hebben we nog wel wat puntjes om op te verbeteren. Offense draaide gewoon niet, voornamelijk door self inflicted problemen zoals drops en fumbles op de snap. Maargoed, dat kan ook te maken hebben met het weer temaken hebben.

Defense heeft wel een redelijke wedstrijd gespeeld, geloof dat jullie offense maar 3/4 firstdowns gehaald hebben buiten de penalties om.

Loop nu trouwens nog te rillen v/d kou zeg haha!

Laatst bewerkt: 27 feb 2011
  7. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    AAAAAAARRRRGHHHHHHH.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je nog een beetje gespeeld?
    Heb je geloof ik gemist.

9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Heb +/- een 3e van de wedstrijd gespeeld. De game was alleen zo frustrerend, beide defenses speelde goed, maar aan de offense kanten veel fumbles, interceptions en weinig completions (wij hadden er :cool:.

Die QB van jullie was als een gladde aal, zeker zijn scrambles over de linker kant op onze andere rookie linebacker waren erg nuttig.

All-in-all een game die erg gelijk op ging en degene die een score zou maken zou waarschijnlijk ook de W meenemen. Jullie veld zal wel behoorlijk naar de taffes zijn geloof ik :D.

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Speelde je MLB?
    Dan ben ik je miss nog wel tegen gekomen:+
    Heb nog aantal plays FB gestaan op wat heerlijke dives.

Op een dive waar de QB kennelijk uitgleed, stond ik op punt jullie safety of LB te blocken, zag z'n ogen al groter worden, maar toen werd ie echt vol ge-earholed door onze tackel die ie noooooit aan heeft zien komen:+

11. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik stond inderdaad MLB, maar heb geen tackle op mijn neus gehad. Buiten dat ik wist dat je met #20 speelde heb ik verder weinig meegekregen.. Ik let nooit echt op gezichten of whatsoever tijdens een play.

Hoe dan ook, morgen weer trainen en ik denk dat iedereen echt eager to play is de komende tijd, een loss als dit weekend is echt heel pijnlijk.

12. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Leuk stukje

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha was idd verrassing toen die dinsdag ineens op de mat viel!

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Dat was overigens een gruwelijke sack op die foto (Right OLB blitz), zoals je kunt zien heerlijk geblindside.

Verwachten jullie elke wedstrijd met foto en tekst in de krant te komen? Dan wordt het tijd dat wij het Dagblad van het Noorden eens activeren \o/!

15. VassiliZaitsev0

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag 2e speelronde? Succes maar weer.

16. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Nu pas kon je het niveau verschil zien (AU mocht naar de 1e divisie vorig jaar, maar besloot in de 2e te blijven). Ondanks dat we wel van Leiden konden winnen dit pre-season, werden we nu van de mat gespeeld. Onze linebackers (ik inclusief) zaten in de problemen met de o-line. Onze linemen waren totaal niet scherp. Offense kon het op 3rd & 4 etc steeds niet afmaken.

Kortom, een collectief falen van de Giants, 0 - 35. Of het nou aan het niveau ligt, inzet of trainingsniveau, who can tell. Het is voor mij een enorme boost om vaker naar de gym te gaan en op hardheid te trainen tijdens practice.

Hoe gaat het bij Maastricht?

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    33-12 gewonnen van Rotterdam.

Defense speelde weer goed. Slechts iets van 5/6 first downs opgegeven.
    Scores van hun waren op een pick-6 en 1 na en 80 yard kickoff return waardoor we met de rug tegen de muur stonden.
    Is ons ook nog een score door de neus heen geboord. Recoverde een fumble op de 20 na een sack en en was niemand van Rotterdam in de buurt maar er werd gevloten dat het geen fumble was. Uiteindelijk wel de bal gekregen gelukkig.

Zo wel ff naar het ziekenhuis om fotos te nemen van mn enkel.
    Dacht gewoon gekneusd maar hij word nu toch wel heel dik en blauw.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  19. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Bij ons ook een paar belachelijke ref call. Ze kregen een 10 yard penalty voor, en behaalde daarmee een first down, terwijl het 4th en 15 was. Ik weet niet of ik het duidelijk uitleg, maar ik snapte er zelf ook niets van.

Ook hadden we een fumble recovery welke we om een duistere reden niet kregen en nog een aantal vage calls. Het had ons niet helpen winnen, maar zeker een TD gescheeld.

Hoe dan ook, we have to step it up a notch.

Goed bezig met de canes, met een redelijk smalle selectie toch wel 2-0 staan! Wat kun je vertellen over Rotterdam? Aangezien ik die nog nooit heb zien spelen. Er zijn daar veel mensen weg gegaan ook?

20. VassiliZaitsev0

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben de eerste wedstrijd tegen de panthers gewonnen met 9-0. maar doordat er één speler sandro bourne geschorst was door een ejection in de tulip bowl 8 maanden terug. Wij hebben hier niks over gehoort van de bond.

Vorige week gewonnen tegen leiden. Speelde veel en had ook een td pass 20-13 uitslag.
    Link stuk over de wedstrijdJoin Date: Feb 2009 Location: M.I.A Posts: 430 Pro De Maastricht Wildcats zaten vanochtend drie uur in de bus om in Leiden tegen de Lightning aan te treden en de lijn van afgelopen week voort te zetten. Het team miste maar liefst tien (!) basisspelers op het appel en dat kon wel eens een hard gelag worden tegen de Leidenaren, die vastbesloten waren om de blamage van afgelopen week (60-6 verlies tegen de Commanders) te doen vergeten. Door: Saman Alzahawi. Hoofdcoach Tany Ortega had zijn mannen aangespoord voor en met elkaar te werken en de befaamde team spirit te doen herleven. Ten opzichte van vorige week waren er behoorlijk wat aanpassingen gedaan om fouten te corrigeren en het team op de zwakke punten te verbeteren. Vooral de defense werd onder handen genomen. De eerste stappen werden op de training van vrijdag gezet, toen de two hand touch tackle werd afgeschaft.“The two hand touch belongs in Leiden history,” aldus Tany Ortega. “We moeten zorgen dat we onze armen om de baldrager krijgen en hem stoppen”. Leiden had de fysieke trainingen nodig, omdat tijdens de wedstrijd tegen Lelystad te vaak tackles werden gemist. Hiernaast gaf Dany Ortega aan hoe belangrijk het was om het team te motiveren. “Onze jongens moesten vo gaan vandaag. Het gevoel terugbrengen en Maastricht het vuur aan de schenen leggen. Vooral Ricardo Levestone s enorm goed in het motiveren van de jongens en hij heeft zich daar vol overgaaf op gestort.” De woorden van coaches waren zeker niet voor dovemans oren bestemd Fast and furious Leiden kwam furieus uit de startblokken en wist zowaar de eerste punten te noteren. Na een lange drive wist Ben Bouman de bal middels een QB-sneak in de endzone te werken. Maastricht, dat begon met de jonge Ed Vet als quarterback vanwege een blessure van starter en hoofdcoach David Drane, was enigszins verrast. Drane gaf dat ook toe: “Deze wedstrijd was lastiger dan we hadden verwacht. Leiden is een team dat altijd hard speelt en vandaag hebben ze alles gegeven.” Drane begon, ondanks de blessure, zelf aan het tweede kwart. Slechts twee passes waren vereist om te scoren na een goede return op de kick-off door Ananias Semedo. Een pass van 20 yards op Saman Alzahawi en de 40 yard TD pass op Jan Salm bracht de teams op gelijke hoogte. Drane bewees op de volgende drive zijn waarde door de bal vanaf de 20 yard-lijn de endzone in te rennen. Dit was mogelijk na een verschrikkelijk lange run van Ray Ket, die naast sticky hands beschikt over geweldige voeten en het vermogen om mensen te laten missen Met een tussenstand van 14-7 gingen de ploegen de rust in Na de rust mocht de 18-jarige Vet weer aantreden op de quarterback-positie. Hij deed dit, gezien zijn geringe ervaring, meer dan verdienstelijk. Hij wist zijn team het veld over te leiden middels goede passes en handoffs naar fullback Williams Granada. Granada wist een aantal malen grote runs uit de hoge hoed te toveren. Eenmaa n de redzone wist hij met een mooie worp op Ray Ket de voorsprong op 13 punten te brengen. Ket besloot een mooi dansje in de endzone en direct bleek dat onze hoofdredacteur vorige week de spijker op zijn kop sloeg De AFBN houdt er een No Fun League policy op na - Ket moest zijn samba met een 15 yards penalty bekopen De extra punt mogelijkheid ging helaas verloren. Daarmee bleef Ananias “Bubbles” Semedo steken op 2 gemaakte extra punten. Semedo speelde weer een puike pot. Vooral in de return game wist hij enorme terreinwinst te pakken en zijn team in scoringpositie te brengen. Ook pakte hij een interception op een pass die van richting werd veranderd. Op de defense vormde hij samen met nog andere wat lichtpuntjes: zoals een vreselijke hit van Kasper Bongaerts op een Lightning receiver en een prachtige one handed interception van Chris Beaudoin. De Amerikaan maakte zeer waarschijnlijk de mooiste catch van zijn loopbaan Effectieve game-planning Leiden liet zich echter niet onberoerd. Het offensive gameplan was behoorlijk succesvol. Vooral op de halfback screens en halfback passes werd goede terreinwinst behaald. Dany Ortega wist zo in het vierde kwart, na een achterwaartse pass van Bouman, wide receiver Ralph Vaersendaal te vinden voor een touchdown van 50 yards en de wedstrijd helemaal open te gooien. De voormalig kicker Vaersendaal speelde een prima pot en kreeg welverdiend een van de drie gameballen overhandigd door zijn coaches, als beloning voor de waardevolle prestatie. Verder maakte Arnout van der Staaij, die een onderschepping pakte, en defensive tackle Patrick van der List een goede indruk op de toeschouwers Leiden bleef vechten en de wedstrijd bleef zowaar tot de laatste seconden spannend. De laatste drive, waarbi meerdere fourth down conversies werden verzilverd, strandde met een luttele tien seconden op de klok op de 20 yard line van de ‘Cats. Lightning Leiden bewees hiermee de goede lijn naar boven te hebben ingezet, terwijl men vorige week nog dacht dat de formatie het lelijke eendje uit de competitie zou worden. Zo zag ook Dany Ortega:“Wij zouden de underdog zijn en absoluut geen kans maken op de playoffs. Maar vandaag hebben wij bewezen dat we niet vergeten mogen worden en dat we een team zijn waar men rekening mee moet houden.” Voor Maastricht is er zeker nog werk aan de winkel. Drane onderschat het gemis van de vaste krachten niet:“We waren absoluut niet op volle sterkte en dat was te merken. Het team is nog steeds wat slordig. Ik kan niet zeggen dat ik trots was op de prestatie, maar winst is winst. We hebben vier trainingen om ons klaar te stomen voor de Amsterdam Crusaders, want zij zijn klaar voor ons. Op naar die wedstrijd.” Al met al een heel spannende game die uiteindelijk verdiend naar de ‘Cats ging. Een ding lijkt na deze speelronde echter duidelijk: dit is de spannendste competitie in jaren. Het wordt

Deel Deze Pagina