1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] American Football thread.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 19 jan 2010.

  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Die pads die ik heb zijn Impact pads. Die zijn echt maar 1CM breed ofzo en zitten goddelijk.
    Kosten alleen wel rond de 400euro in europa.
    Dat refit wat erbij zit zit aan de binnenkant van je pads. Daar zitten nu soort rubbere plekjes waardoor m'n pads niet gaan glijden op UA of Nike Pro kleding.
    Ideaal dus.

    Zelf koop ik absoluut niets meer bij forelle. Dit omdat ze duur zijn en vaak niet weten waar ze het over hebben. Als starter kunnen ze je prima opweg helpen en het spul dat ze hebben is natuurlijk niet verkeerd. Ze zijn alleen wel heel duur omdat ze de enigste winkel zijn in NL die die spullen verkoopt.
    Mijn eerste pads en helmen heb ik daar wel vandaan, mijn huidige spul, m'n Impact pads en m'n Riddell Revo helm komen uit de states.

    Tips zullen ze daar wel mee geven. Enigste wat ik mee kan geven is zorg dat je helm goed vast zit(niet kan bewegen dus) en dat je pads goed aansluiten op je schouders.
    Ik weet niet of je nog veel zal groeien maar koop het absoluut niet op de groei. Het is miss wel zonde als je eruit groeit alleen het is vele male erger als je nu een blessure oploopt door slechte equipement.

    Waar ik trouwens m'n spullen vandaan haal: http://www.eastbay.com/. Geloof alleen dat ze ook alleen via creditcard accepteren.

    edit: wat superbowl betreft: vorig jaar werd het op die duitse zenders uitgezonden en ook de BBC zal het wel uitzenden.
    http://pietboon.wordpress.com/2010/01/21/super-bowl-xliv-rechtstreeks-op-bbc-two/. BBC zend 'm dus weer uit. Geloof dat je dat gewoon via analoge tv binnenkrijgt.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik zie niks, en volgens mij is het al begonnen zo'n beetje.

    Raar ook dat in de American Football thread iedereen over kleding praat op Superbowlnight :+

    Ik vind er ook nooit ene zak aan trouwens, maar ieder jaar weer ga ik er voor zitten en ieder jaar weer vind ik er geen zak aan. Maar ik hou die traditie gewoon in stand in de hoop dat ik het ineens fantastisch ga vinden.

    Edit: Ah, later dus pas. Op de BBC nog wel, heerlijk. Dacht al zoiets gehoord te hebben nu ik het zie. Dank u, Flix!
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Je weet dat het morgen pas is? :p
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nee, maar daar kwam ik zojuist achter. Het verklaarde ook meteen waarom ik het niet in de gids zag staan (ik zocht op de BBC omdat m'n stiefpa het vorige week ergens tegen me zei). Ineens klopt het plaatje :+
     
  5. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    De game begint ook pas 19:00 in Miami wat dus 01:00 hier zal zijn. Zelf zal ik vanaf 6 uur aan de buis gekluisterd zitten met het halve team en een shitload aan KFC:D
    Vind al die pre-game dingen altijd boeiend.

    En dat je er geen zak aan vindt.. zal wel te maken hebben dat je de sport niet volledig(if all?) snapt(correct me if i'm wrong).
    Maar ook de traditie eromheen is echt geweldig. Wij gaan elk jaar met een groot deel van het team bij elkaar zitten(voorheen deden we het op heb clubhuis alleen die heeft nu geen kabel tv meer), maken we een KFC run en is het de hele avond lachen gieren brullen. 2 jaar terug heb ik een weddenschap verloren en moest ik kaal:+

    Vaak zijn Superbowl wedstrijden zelf niet zo heel spannend. Je kan duidelijk merken dat de spelers super gespannen zijn en is vaak de eerste kwart/half kut, alleen puur omdat het de Superbowl is, is het een spannende wedstrijd.
    Sommige Superbowl wedstrijden waren zo kut, dat als het een gewone wedstrijd was, had ik 'm weg gezet.
     
  6. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Had ik tot vorig jaar ook, opeens heb je het, en vanaf toen vond ik het geweldig. Zou ook wel iets te maken hebben met dat het vorig jaar een leuke wedstrijd sowieso was (al heb ik niks om het mee te relateren).

    Dit jaar wordt het inclusief chicken wings, kan alleen maar beter.
     
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ga 'm ook kijken morgen. Hoef maandag pas om half 2 te beginnen, dus dat is mooi meegenomen :)
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Vorig jaar was idd wel een goede wedstrijd ja die wederom in de laatste 2 min beslist werd.
    Voor mij was het ook wel een mooie wedstrijd omdat ik stiekem al jaren lang een zwak heb voor Arizona. De laatste paar jaar hebben ze zo'n goed team alleen door slechte coach beslissingen waren ze het steeds net niet.
    Ben erg blij voor die organisatie dat ze nu wel in de goede richting gaan.

    edit: Hall of Fame announcements zijn nu bezig http://www.nfl.com/videos/nfl-hall-of-fame/09000d5d8162e68e
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    De teams boeien me niet echt eerlijk gezegd. Ik had liever de Vikings, Patriots of misschien Jets gezien (Alhoewel die laatste nooit echt spectaculair spelen). Ik ga morgen 21u beginnen met een paar biertjes, van 22u tot 23u Amerikaans buffet en van 00u tot 4u de wedstrijd. Ik geloof dat we met 35 jongens zijn (alle beschikbare plaatsen zijn verkocht) van de Giants. De hele nacht all you can eat & drink. Word super vet dus!

    Ik groei al lang niet meer, dus dat probleem zal ik geen last van hebben. Ik denk toch dat ik even langs Forelle ga om alles even te passen etc. De enige andere optie is inderdaad bestellen uit de states, maar dan zit je met goede maten kiezen, nog steeds dure spullen etc. Dingen als kleding van een bekend merk zijn gewoon altijd goed in geval van import, maar dit is toch iets wat de klappen op mn schouders en koppie moet beschermen.

    Ik wil eigenlijk voor €400,- een complete kit kopen, waar het geld voornamelijk in de helm en shoulderpads gaat zitten. De wedstrijd kleding word geleverd door de club, dus een witte broek, een paar beschermers en een groene jersey volstaan in dit geval.

    Op een volledige kit krijg je overigens 20% korting en een sporttas voor je kit, dus dan zijn de prijzen ineens een stuk leuker.

    Edit: Welke Forelle kan ik beter heen gaan? Alphen a/d Rijn of Roermond? Of ik nou 200 km of 300 km moet rijden maakt ook al niet meer uit :p.
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier heb ik overigens ook wel eens wat besteld. Dit komt vanuit Duitsland en je kan gewoon via internet bankieren bestellen.http://www.futspo.de/American-Football:::26.html
    Heb daar m'n revo helm vandaan. Bij forrelle gepast en hier besteld.
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Hmz. Ik denk toch dat ik voor de 20% kit korting ga bij Forelle. Anders loop ik voor de paar euro's die ik op een helm bespaar, de korting op de rest van de gear mis EN moet ik nog een sporttas kopen :p. Dan ben ik duurder uit in zn geheel gok ik.

    Kun je me nog iets vertellen over Ridell Airpack/Ultra/Power pads? Ik heb namelijk de Ultra UL68 op het oog.
     
  12. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Maakt niet gek veel uit wat voor pads je neemt.
    Zolang het maar lekker zit en wat je zelf lekker vind.

    Waar je op moet letten is of je single of double hookup wilt. double hookup heeft 2 straps maar is een stuk langer waardoor een groter gedeelte van je rug/buik beschermd is.

    Ik ben zelf voor Single hook-up gegaan en mijn pads zitten heel laag en strak tegen mijn lichaam aan. Zo heb ik nouwelijks door dat ik pads aan heb maar wel net genoeg om beschermd te zijn.
    Dat strakke pads is ook fijn omdat de offense dan geen goede grip krijgt op je pads waardoor je moeilijk te blokken bent.

    Kijk je ook niet blind om puur LB/RB pads te nemen. Het maakt niet gek veel uit behalve dat WR en QB pads wat flexibelere zijn bij je armen. Ikzelf loop ook met QB/WR/RB/LB pads.
    Ik heb de Impact 212's.

    Mijn volgende helm gaat wel duidelijk een Riddell speed of een schutt DNA worden. damn wat zien die er dope uit:+
    Maar miss zijn er tegen die tijd wel andere nieuwe spullen uit:+
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2010
  13. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Super Bowl Sunday guys!

    De nerd Peyton Manning; ik moet altijd aan dit filmpje denken
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Zo, heb net ff kei hard gepowernapped dus ik ben er helemaal klaar voor!
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb gewoon tot 3u uitgeslapen. Ga nu weg naar the party.
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    ja ik heb van 12 tot 4 getrained dus dat zat er niet in.
    Kan is echter groot dat de wedstrijd volgende week niet doorgaat:mad:
     
  17. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Is eigenlijk de Super Bowl ook te zien op een zender die in Nederland te ontvangen is?
     
  18. VassiliZaitsev0

    VassiliZaitsev0 Active Member

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    bbc1 en een of andere duitse zender,,


    flix heb je nog andere adressen waar je helmen kan kopen want ik wil niet bij forelle halen.
     
  19. Richvd

    Richvd Active Member

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht je digitale tv hebben:

    Bij Ziggo: kanaal 412 - ESPN America
    Bij andere zit dat weer bij een Sport1 pakket...

    Dan krijg je dus de Amerikaanse uitzending.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zet hem net aan en het begint. :D
    Toch?
     

Deel Deze Pagina