1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag weer een boek besteld,ben benieuwd hoe hij nu aankomt.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff, wat achterlijk zeg. Ben alvast aan het zoeken voor kerstcadeautjes, en nu dacht ik aan de 1q84 serie (goh :+). Zit ik even op internet te kijken, kun je dus alleen nog maar deel 1 en deel 2 als paperback krijgen. Dat terwijl deel 3 alleen maar in hardcover te verkrijgen is. 8) De enige oplossing is deel 1+ deel 2 in één, dat is namelijk wel hardcover.
    @Modder Jij hebt ze wel alle drie toch? Waar heb jij ze gekocht?

edit: Hmm, of alleen deel 1 en deel 2 kopen. Ik zie dat de verwachting is dat er 15 februari een paperback van deel 3 komt.

Laatst bewerkt: 21 nov 2011
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik heb gewoon de set van deel 1 en 2 en deel 3 los. Allemaal hardcover dus. :cool:

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ja dacht ik al. Nu is er natuurlijk een nieuwe druk gekomen, waarin deel 1 en deel 2 alleen nog maar in paperback te krijgen zijn. :mad:
    Ik vind het niet erg om paperback te hebben, aangezien ik alle Murakami's gewoon als paperback heb. Dan moet ik nog maar even geduld hebben met deel 3 kopen (ik ga hem wel even reserveren in de plaatselijke bibliotheek, dan hoef ik niet zolang te wachten ;))

Laatst bewerkt: 21 nov 2011
  5. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook alles liever in hardcover maar tijdje geleden wist een dame me in de boekhandel te vertellen dat ze in de toekomst bijna geen hardcover gaan drukken.
    Zou teveel geld kosten beweerde ze.

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heel veel boeken komen ook inderdaad niet meer in hardcover versie uit. Wist niet dat ze er helemaal mee gaan stoppen. :'-(

7. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet ook niet of het echter zo gaat zijn.
    Mijn moeder zocht een bepaald boek die ze enkel in een paperback hadden,toen ze vroeg achter een hardcover versie kreeg ze dit te horen.

8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Will Adams - Labyrint begint eindelijk spannender te worden. Het mocht ook wel eens als je al over pagina 200 van de 367 bent.

Historische informatie voelt nu ook beter aan, of ik moet langzaam aan uit mijn readersblock komen.

Boek is de derde uit een serie. Voorgangers zijn Het Graf van Alexander en Exodus, beide met Daniel Knox in de hoofdrol.

Schruken in dit boek zijn ook echt schurken. Kleine meisjes van 15 vekrachten/verleiden, het hoort erbij kennelijk. Het doet opzich geen afbreuk aan het boek, want dan heb je een beeld van wat de hoofdpersonen te wachten staat.
    En bad guys en good guys maken ook beide fouten, al zijn de bad guys hier wel de grotere stumpers.

Pagina 211 van 367, dus nog 156 te gaan. :thumbs:

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Niet bij BOL besteld, maar toch even delen:
    Zingen voor de Doden
    Lees de BIBLION review onder de beschrijving maar eens.
    Ze zijn zwaar lovend! :eek:

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Kreeg vandaag een onverwachts pakketje:

Yay. :+

11. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand Zwaar verliefd van Chantal van Gastel al gelezen ?
    Heb deze net besteld,lijkt me wel een goed boek.

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Tss, waarom win jij nou weer coole boeken en ik een of ander crappy boek? :mad:

:+

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag trouwens mijn GR challenge gehaald, 30/30. :)
    Lange tijd afgevraagd of ik hem überhaupt ging halen voor het einde van het jaar, maar het gaat de afgelopen maanden lekker vlot met de boeken. Vandaag dus 1q84 deel 2 uitgelezen. Heb hem overal al opgehemeld, dus zal het hier achterwege laten (hij is zooo awesome! :+).
    Ik zie het de komende 1,5 maand positief in, en heb wat tijd voordat de tentamens weer beginnen, dus mijn challenge weer 'opgewaardeerd' met 5 boeken. Heb er nu een aantal liggen die ik nog wel lees voor december.
    Weer eens een boek uit de 'officieuze' top10 Nederlandse literatuur aller tijden: Nescio met De uitvreter, titaantjes, dichtertje en mene tekel. Iemand hier trouwens Publieke Werken (Thomas Roseboom) en Het Bureau (J.J. Voskuil) gelezen? Deze moet ik nog en dan heb ik mijn persoonlijke doelstelling gehaald. Denk alleen dat ik die van Voskuil maar achterwege laat, want die bestaat uit 7 delen. 8)

Laatst bewerkt: 24 nov 2011
  14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net een mooie hardcover editie gekocht van In de Ban van de Ring. :)
    Zocht al een tijdje naar een mooie editie van Lord of the Rings en zat nog te twijfelen aan 1 boek of alledrie de boeken los. Toch gekozen voor één boek, staat ook mooier in de kast. Voor 25 euro een mooie prijs.

Kan even geen foto's maken, dus plaatje van internet. Hij is wel iets minder rood. ;)

EN 1q84 deel 3 is binnen, dus daar kan ik vandaag in beginnen. \o/

Laatst bewerkt: 24 nov 2011
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Zitten de aanhangsels, of appendix ook bij. Zag hem al liggen hier in Sneek. Ik heb de versie met de bruin/gouden kaft. :thumbs:

Zingen voor de doden ook binnen. Lijkt me een tof boek, psychologische thriller van formaat als ik de recensies lees.

16. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Nieuwste King uit: 11/22/63. Geniaal verhaal weer rondom de moord op John F. Kennedy, maar lange tijd speelt dat geen rol. Er wordt eerst teruggekeer naar Derry '58 (vlak na de gebeurtenissen in It, met Pennywise de Clown dus) en daarna begint het verhaal zich te richten op Lee Harvey Oswald, George de Mohrenschildt en Kennedy. In het middenstuk wordt er wat teveel van genre naar genre gesprongen door de dubbele verhaallijn (enerzijds het in de gaten houden van Oswald, anderzijds de relatie tussen hoofdpersoon Jake/George en Sadie), maar het einde is weer indrukwekkend.

Volgende boek: De Vrouw in het Götakanaal van Sjöwal en Wahlöö. Zij worden gezien als de grondleggers van de Scandinavische thriller, die erg populair zijn.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    James Rollins - Hof van Eden binnen. \o/

De nieuwe Martin komt de 29ste volgens Bruna Sneek en een andere lokale boekenboer. Kan nog een paar dagen verschillen, maar ze verwachten hem beide op de 29ste. Een dans met Draken I en ik moet nog beginnen aan Spel der Tronen. :+

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Yellow, wat is het verschil dan precies tussen het rode en het bruin/gouden boek van LotR? Ik zag die laatste vandaag ook in de winkel liggen en hij was 5 euro duurder, maar ik kon niet zo snel het verschil ontdekken.

Was ook even in de winkel van Atheneum geweest, grote fout. Ik voelde me echt een klein kind in de snoepwinkel, ze hadden alles! ;)

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    In beide zitten de aanhangsels, die extra info etc. Niet echt een verschil, maar die bruinere versie met gele/gouden letters is een oudere druk. Als ze daar dus nog nieuwe exemplaren van hebben bij jouw winkel, dan kunnen die nog wat duurder zijn. Ze zijn echter nergens meer te krijgen, maar vergeet niet dat ze nu dus die donker rode versie met gouden letters hebben uitgebracht. Die is nieuwer en bevat voor zover ik weet precies hetzelfde. ;)

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, hij was voor mijn gevoel wel veel dikker (die bruine), maar misschien hebben ze nu een ander soort papier gebruikt. ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina