1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik denk het, want die rode versie heb ik ook in handen gehad. Die heeft naar ik in eerste opzicht heb kunnen zien ook de aanhangsels.

Ik weet het niet heel zeker, maar dan zou je de versies naast elkaar moeten leggen. ;)

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.729
    Ik heb gewoon de originele Engelse. :cool:

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zo, heb Labyrint ook uit. Aan het einde nog eens een flinke opdonder voor de lezer, mits je Will Adams eerdere twee boeken kent.

Weinig spanning, maar op de laatste 100 pagina's gaat het in eens rap. Ik weet nu ook bijna zeker dat er een vierde Daniel Knox gaat komen, de hoofdpersoon in de boeken van Adams.

Achteraf toch best wel tof om te lezen.

Kan nog even geen GR review schrijven. Gezeik met mijn PC, zit nu op die van mijn ouders.

De laatste 85 pagina's vannacht gelezen. Readersblock is wel over, geen wonder dat het pas 5.30 was dat ik goed in bed lag. :+

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Michael Scott komt met nieuwe saga ‘The Thirteen Hallows’

Michael Scott kennen we hier vooral van de kinderfantasyreeks De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel. Afgelopen maand verscheen in deze reeks nog de Nederlandse vertaling van het vijfde boek De Warlock (een bespreking van het vierde deel – De Necromancer – vindt u hier). Michael Scott komt nu met een nieuwe saga voor volwassenen, The Thirteen Hallows. In Amerika, waar het boek op 6 december verschijnt, werd de afgelopen maanden reeds een heuse hype gecreëerd voor dit boek.

The Thirteen Hallows
    vloeit voort uit Scott’s horrorboek uit 1991, The Hallows (Creed). In een parallel universum met het onze woedt een oorlog tussen demons die houden van menselijk vlees. 2.000 jaar geleden werd hun toegang tot onze wereld verzegeld door 13 artefacten, “hallows” geheten, die door “keepers” verborgen en beschermd worden voor de buitenwereld. Elk artefact lijkt een doodnormaal, weinig zeggend voorwerp, maar elk hebben wel hun eigen krachten. Wie de 13 hallows bij elkaar heeft, kan de poort tot het andere universum openen, waardoor de demonen onze wereld zullen overheersen.

Een gruwelijke moord in het centrum van London lijkt die geschiedenis nu bloot te leggen. Wanneer Sarah Miller een dodelijk verwond oud vrouwtje verlost van haar overvallers, wordt ze ongewild in de wereld van de hallows en keepers betrokken. Het vrouwtje vraagt Sarah om haar hallow, een eeuwenoud gebroken zwaard, naar haar neefje Owen in Amerika te brengen. Het duo ontdekt dat de sadistische Dark Man de keepers één voor één gruwelijk vermoord en langzaamaan ontdekken ze ook de waarheid achter de hallows en de toegang tot de demonwereld. Er ontstaat een race tussen goed en kwaad om de overblijvende hallows in hun bezit te krijgen.

Michael Scott werkte voor deze saga, die uit meerdere delen zal bestaan, samen met scriptschrijfster Colette Freedman. De voorlopige reacties op het boek zijn ietwat gemengd. Publishers Weekly prees de lof over het boek, die rijk aan details en geschiedkundige verwijzingen is en hierdoor een ideale crossover kan betekenen die fantasy naar de mainstream brengt. Library Journal vond dan weer dat het boek vooral doet denken aan de reeksen Harry Potter en Scott’s eigen Nicolas Flamel, maar dan voor volwassenen en dus een stuk donkerder. Kirkus was een stuk vernietigender en vond niets origineels aan het verhaal. Het boek lijkt eerder bandwerk dan meesterschap, al geeft men toe dat het wel goed gemaakt bandwerk is. Vanaf 6 december kan u zelf oordelen als de Engelstalige versie verschijnt. Voor een Nederlandse vertaling is het nog even wachten.

Ok meneer Scott... Je hebt mijn vertrouwen gewonnen met de Flamel boeken. Ik zal deze wel gaan lezen...

Al ben ik geen fan van de titel. :+

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.729
    Hij heeft gewoon het plot van Zelda OOT gepikt. :+

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ah. Mja, nooit gespeeld, dus no problem voor mij. :+ Klinkt wel leuk.

7. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Eeeiiindelijk het laatste deel _O_ _O_ _O_

Leest weer lekker weg, ben nu op 1/4e ofzo... :thumbs:

Dit is het vierde deel in de Erfenis-reeks, misschien zegt de naam Eragon jullie wat. Het is in ieder geval fantasy, als je dat wat vindt zeker even checken.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Eerst die andere 27 boeken maar, inclusief de eerste 5 van George r.r. Martin. :+ Worden er 28 deze week, aangezien Martin nog met het eerste deel van een dans met draken komt in de lief van ijs en vuur reeks.

9. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ben hier in begonnen:

Althans, heb een deel van de inleiding gelezen :p Maar ga er wel mee aan de slag. PDF helaas, geen zin om het te kopen. Maar staan wel interessante dingen waar ik meer over wil weten :) Zal wel pittig worden aangezien ik totaal geen scheikundige achtergrond heb, maar ach.

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Speciaal voor o.a. Dulle, zal ik mijn nieuw te lezen boek onthulle :+:

Andy McNab: Nul Uur. Heerlijk begonnen en dat na pas 12 bladzijden. _O_

11. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees bijna geen fantasy meer maar hier heb ik wel interesse in. Ben alleen bang dat boek 1,2 en 3 zo zijn weggezakt 8)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Een Dans met Draken I binnen. De eerste hier die hem heeft denk ik, de laatste die hem leest. :+

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben weer opnieuw begonnen met de Cycle :+ nooit tijd gehad. nu lees ik hem via de Kindle app en leest lekker weg.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.729
    Ik moest wachten op m'n trein, dus wat doe je dan? Juist! De AKO op het station inlopen. Ik dacht er eerst aan om een magazine te kopen, maar toen zag ik De schaduw van de wind liggen voor 10 euro. Voor een aantal euro's meer veel meer leesplezier, dus heb ik meegenomen. Heb altijd veel goeds over de schrijver gehoord, dus ik ben benieuwd.

Lizza, ik heb ook nog even door dat boek van Harry Mulisch gebladerd en het is inderdaad geen volledig boek. Het zijn flarden van een nieuw, onafgemaakt boek met daarnaast scans van aantekeningen en passages uit zijn dagboek/logboek. Het is dus een leuk kijkje achter de schermen bij Harry Mulisch.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Klinkt niet eens zo vreselijk. :+

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.729
    Ik lees alleen maar goede boeken. :cool:
    En dat voor 10 euro. Maarja, het is literatuur, dus niks voor jou. :+

Ok, op dat crappy Monaldi boekje na.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Verdammt. :mad: Laat dan inderdaad maar zitten. Dit boek zit dus ver boven mijn niveau.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.729
    Je hebt geluk, hij schrijft ook boeken voor jongeren:

:+

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Is dat zo Dulle? :+

In dat geval Modder: Het Heilige Bloed en de Heilige Graal. Veel plezier met dit meesterwerk Esoterie. :+:thumbs:

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet ook nog steeds een boek van hem lezen, maar zit te twijfelen tussen Schaduw van de Wind of Spel van de Engel, weet eigenlijk niet of het een serie of iets dergelijks is.
    Het is trouwens wel soort van literatuur, maar hij past ook goed in het straatje van fantasy, dus misschien is het wel te waarderen onder sommige van ons? :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina