1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Dan zou ik ook eindelijk ermee kunnen patsen dat ik literatuur lees! :eek: :+

Als ik Goodreads mag geloven zijn beide niet deel van een serie.

2. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Schaduw van de Wind is z'n eerste en de beste, leest goed weg en is erg vermakelijk. Spel van de Engel idaarentegen is zo weird dat ik het boek voor het eind opzij heb gelegd

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thanks. Zal binnenkort wel eens kijken dan.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    10 euro bij de AKO, mocht je twijfelen. :+

5. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Dat boek is briljant. Heel mooi geschreven. Ik weet niks meer van het verhaal, maar ik weet nog wel dat ik erg onder de indruk was ;)

Ben nu Life van Keith Richards aan het lezen. Wat een fucking held. Heerlijk geschreven.

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Mensen die nog 1 of 2 boeken te kort komen voor hun GR challenge:

Andy McNab: Nul Uur. Mooi tussendoortje van 287 pagina's, Nederlandse Versie.

Wat ik tot nu toe zo vet vind aan het boek is dat het vanuit de ''ik'' persoon word geschreven. Je volgt alleen maar, echt alleen maar, het verhaal vanuit de hoofdpersoon. Heeft een tumor in zijn hoofd, misschien is dit wel de laatste van de 12? Nick Stone thrillers van Andy McNab. Geen idee dus nog, maar wie weet.

Komt een dosis mensenhandelaarpraktijken in voor. Begon onwillekeurig gelijk al te denken aan die Belgische serie Matrjoeskas.

Zit wel het een en ander aan basisschoolhumor in, maar dat valt niet uit de toon ofzo. Lekker tussendoortje zoals gezegd om je GR challenge mee te halen. :thumbs:

Je moet wel van militaire dingen houden, maar als je het leest zit je wel meteen bovenop het verhaal. :thumbs:

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat toch geen boeken lezen om je GR challenge te kunnen halen? Het is toch geen wedstrijd? Anders heeft Dulle hem namelijk al overduidelijk gewonnen. ;)

Misschien nog een boek die jij kunt waarderen Yellow: De man die naar Auschwitz wilde. Ik ben nu op driekwart en het is echt een indrukwekkend boek. 70 jaar na de oorlog geschreven door een Britse militair die, na in de woestijn te hebben gevochten, in verschillende kampen in Europa moet werken als krijgsgevangene. Uiteindelijk komt hij dan in Auschwitz terecht (dat wil zeggen, het krijgsgevangenkamp ernaast) en ruilt hij met een Joodse man van kleding om in Auschwitz III-Monowitz te komen. Hij schrijft het heel helder en goed, alsof het pas geleden is, terwijl de man in kwestie al 92 jaar is. Het gaat dus over zijn hele oorlogstijd, en Auschwitz beslaat maar een 'klein' deel, maar het is erg indrukwekkend.

8. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Het werkt wel motiverend en heb wel weer als ik een boek uit heb en de challenge aanvul van iets :thumbs:

Maar helaas ga ik het niet halen :'-( 11 boeken in 2 maanden bleek iets teveel te zijn, zeker met sommige van die pillen.

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, je leest toch omdat je het leuk vind? Dan hoef je jezelf toch niet te motiveren? ;)

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Gamification van de maatschappij. Wat een gekkigheid als het gaat om boeken lezen, maar in feite gebeurt exact hetzelfde met games uitspelen. :)

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik zie het wel als een challenge, maar je mag zelf weten hoe je dat invult. Challenge betekent ook uitdaging, maar zoals ik al zei moet je dat zelf invullen. Dat Dulle hem dik wint maakt mij niks uit, die moet volgend jaar zijn challenge op 48 fatsoenlijke boeken zetten. ;)

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ja en om meer redenenen maar voetbal heb ik ook altijd leuk gevonden maar dan moest ik me ook af en toe motiveren voordat ik kon gaan. Met vrienden wat drinken ook maar om naar de andere kant van de stad te fietsen af en toe ook wat extra motivatie nodig.

Altijd als ik ging, begin met lezen ben ik blij dat ik het doe, maar zoals ik al zei ga ik mijn challenge niet halen dus zo serieus neem ik het niet. Anders had ik wel kinderboeken gelezen van 20 pagina's.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Daar krijg ik nu Kippenvel van.
    Verslik je daar niet in. ;)

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nog 66 pagina's en ik kan mijn GR weer updaten. Topboek.

Wat een zeikerds ook soms in de reviews op boeken op GR. Zeggen ze allemaal: Mist diepgang personages, bla, bla en bla.

Tering: Niet alle boeken hebben dit soort diepgang nodig of wel? Soms moet je ergens inleveren en krijg je daar vette actie etc voor terug. Het hoeven toch ook geen Martin dikke boeken te worden of wel?

Ik kan me nauwelijks vinden in veel van die zeikerds op Goodreads. Bereslechte reviews, slechte onderbouwde argumenten. Niet dat ik daar nu zo sterk in ben, maar als je die oudere mensen soms ziet. 8)

Hebben jullie ook zoiets, bijvoorbeeld Murakami, Martin of welke auteur dan ook? :confused:

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik lees zelden tot nooit de reviews. Waar het mij om gaat is het gemiddelde cijfer; verdere argumenten maken me dan niks uit.

3.50 - 5.00 : toppertje
    3.00 - 3.49: Twijfelgeval; misschien een enkele review checken.
    minder dan 3.00: laat maar.

Maar dat is dan alleen bij boeken waar ik na de omschrijving nog twijfel.

Ik zie dat het boek waar jij het over hebt een 3.79 krijgt. Is toch gewoon prima? Haters heb je altijd; als je verder kijkt zul je ook genoeg reviews vinden die de personages (bv) gewoon top vinden.
    Maar ja, de negatieve punten blijven sneller in je geheugen hangen dan de positieve. :+

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zelf heel moeilijk om cijfers te geven, onbewust ga je toch boeken met elkaar vergelijken. Reviews op voorhand lees ik ook bijna nooit, vaak omdat er dan toch al wat dingen verklapt worden. Ik vind het juist wel grappig om (na het boek gelezen te hebben) die reviews te lezen, aangezien er inderdaad een paar haters tussen zitten en heel veel mensen verschillende dingen van een boek verwachten. En trouwens, de reviews op GR zijn ook echt niet bedoeld om andere mensen te overtuigen ofzo. :p

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Achteraf lees ik eigenlijk ook bijna nooit reviews. Ben altijd bang dat het afbreuk gaat doen aan mijn ervaring met het boek. Soms ben ik te gemakkelijk te beïnvloeden. :+

Ik vraag me eigenlijk af of iemand ooit een review heeft gelezen van mij. :p Die komen zo ver naar beneden te staan dat het er eigenlijk écht niet toe doet. Mijn cijfer wordt op een hoop gegooid en helpt mee aan het gemiddelde, meer niet. De reviews wat ik schrijf (soms) is meer om kort mijn ei kwijt te kunnen dan dat ik echt voor ogen heb iemand te overtuigen het wel/niet te lezen.

Ik zie trouwens dat ik wel erg positief lijk te zijn. 8)
    Toch maar eens terug kijken of mijn manier van raten vreemd is of dat het echt allemaal awesome boeken zijn. :p (ik denk dat ik gewoon weet wat ik wil waardoor de punten meestal vrij hoog uitvallen)

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Welke boeken heb je een 1 gegeven? Jij hebt die Monaldi & Sorti toch helemaal niet gelezen? :+

Zag laatst nog een boek van ze liggen in de boekhandel. Ik wou hem nog bijna gaan verstoppen, zodat niemand zo'n misbaksel van ze zou kopen.

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, stats altijd leuk. :)
    Even die van mij opgezocht:
    Valt nog mee, maar er zitten wel heel veel boeken bij die ik al een paar jaar geleden heb gelezen. Toen las ik alles wat los en vast zat, maar tegenwoordig ben ik wat kieskeuriger wat boeken betreft. Ik kies alleen nog maar boeken uit die ik echt graag wil lezen en daarom vallen mijn scores dit jaar ook hoog uit.
    Dit jaar:
    (tot nu toe) 31 boeken gelezen. 7 boeken met 5 sterren, 16 boeken met 4 sterren, en de rest (8 dus) met 3 sterren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina