1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Haruki Rurakami? :+

2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    HR van Harry :+. Tenminste, dat is waarschijnlijk waar ik aan dacht terwijl ik HP/Harry Potter bedoelde 8)

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Belgen, het blijft een vreemd volk. :+

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Jazeker, want voor de films moesten ze het nodige wel weglaten. Bovendien vind ik op de een of andere manier de wereld in de boeken beter leven.

De boeken worden tot op zekere hoogte aanzienlijk beter wanneer je verder leest. Komt deels doordat de personages ouder worden, maar ook door de schitterende manier van schrijven door Rowling.

Ach, laat je betoveren zou ik zeggen. ;)

Graag gedaan Dulle!
    Dank je Yellow 13 :+

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De Harry Potter boeken zullen het altijd waard blijven. Na alle films en ook nadat je de boeken al een keer hebt gelezen. :cool: Al zal dit geen verrassende mening van mij zijn. :+

De wereld is in de boeken veel verder uitgediept, de personages komen meer tot leven. Het blijft gewoon leuk om je in de wereld van JK Rowling te verliezen. Er is tov de boeken ook veel meer te... 'ontdekken'. Veel verhaallijnen (grote en kleine) zijn ingekort, aangepast en gedumpt voor de film. Dit zal dus allemaal nieuw voor je zijn. Nu ga je het dus eindelijk meemaken zoals het bedoelt was. De films zijn zeker leuk, maar niet meer dan een verlengstukje van de boeken. Die staan op eenzame hoogte.

Maar. Het is ook geen slecht idee om eerst de Inheritance Cycle te lezen. Hopelijk ben je een beetje vergeetachtig en vul je zodra je uiteindelijk HP gaat lezen veel dingen zelf in dmv je eigen fantasie ipv door wat je in de film hebt gezien. :p Al zou dat niet uitmaken. De films zijn slechter dan de boeken, maar een hoop dingen hebben ze perfect gedaan. oa de acteurs van Hagrid, Snape, Ron en McGonnogal zijn zowat perfect gecast.
    De Inheritance Cycle is iig ook een heel leuke serie en geen straf om te lezen.

In wat voor richting zoek je de suggesties? Genre?

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Murakami is een aanrader, Pegas. :cool:

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Net even een simpel test polletje aangemaakt. :p Kan iedereen er eigenlijk een aanmaken, of alleen de mod/admin van het groepje?

En omdat we op een nieuwe pagina zitten nog even een linkje naar ons leesclubje op Goodreads: http://www.goodreads.com/group/show/59963.Xboxworld_nl_Reading_Club
    Of je actief wilt meedoen of niet, meld je aan! Al is het alleen maar zodat je een overzicht krijgt van alle XBW members op de site/die lezen. Uiteindelijk proberen we daar ook een hoop aanraders in verschillende genres op een rijtje te krijgen.
    En neem deel aan leuke polls! Hoera!

Pff, in het vervolg quote ik gewoon dit bericht. :+ Als die XBW GOTY awards niet bezig waren zou ik het ook in mijn sig zitten, maar ja. Eerst die nog even promoten. :p

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Wij kunnen ook polls aanmaken. Helaas ben ik heel slecht in het verzinnen van polls. :+

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Maakt niks uit. :+ Nu hoef ik iig niet steeds alleen die dingen zitten verzinnen. Polls zijn leuk. :p

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Laatst bewerkt: 18 dec 2011
  11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Waarom zou zoiets fake zijn? Waarom schrik je er van? 8)
    Ik kan me nog herinneren dat werd aangekondigd dat Rollins de Indy verfilming tot boek ging verwerken. Dat is al jaaaren geleden. En ik dacht dat jij een fan was? :+ Een snelle blik op zijn website had je ook geholpen. ;) Staan al zijn boeken, dus deze ook (niet schrikken, er staan er meer dan alleen de Sigma reeks! :eek:)

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Crystal skulls:cool:

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Had het gewoon niet gedacht, maar Indy ga ik never nooit lezen. :+

Check dat andere filmpje nog maar even. Ik kreeg er enigzins een brok van in de keel. De man sprak wel een aantal waarheden. :eek:

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde vandaag De olifant verdwijnt kopen, maar ik zag in de winkel een andere versie dan ik heb gelezen (qua kleursamenstelling) Ik vind het vreemd dat zoiets opeens veranderd met een nieuwe druk, bij zijn biografie precies hetzelfde.

Ik vind die onderste ronduit lelijk, hij lijkt ook heel erg op Dans, Dans, Dans. (de bovenste is de 'normale' versie) Bol.com heeft dus blijkbaar alleen die rode versie, dus dan maar even ergens anders bestellen, nu het nog kan. (tot 1 januari is de 5 euro korting) :)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Gewoon op Murakami.nl bestellen:
    http://murakami.nl/boeken.asp

Linkt dan door naar de uitgever.

Jammer trouwens dat ze geen agenda meer maken en ik sowieso geen fysieke agenda meer gebruik. :+

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, dan bestel je hem bij Atlas. Nou ja, heb hem nu bij Selexyz besteld en gelijk nog een boek: De Boekendief, Mark Zusak. Heb al van zoveel mensen gehoord dat dit een boek is wat je echt gelezen moet hebben, en voor 7,50 kon ik hem niet laten liggen.

De boekendief:

Het is het jaar 1939. Nazi-Duitsland. Het land houdt de adem in. De Dood heeft het nooit drukker gehad en het zal nog drukker worden. Het leven van Liesel Meminger verandert op slag als ze bij het graf van haar broer een voorwerp vindt dat gedeeltelijk onder de sneeuw ligt bedolven. Het is Het Doodgravershandboek, dat daar per ongeluk is achtergelaten.

Zo begint een liefdesaffaire met boeken en woorden, terwijl Liesel, met behulp van haar pleegvader, leert lezen. Al spoedig steelt ze boeken uit de boekverbrandingen van de nazi’s, de bibliotheek van de vrouw van de burgemeester, waar er ook maar boeken te vinden zijn. Maar dit zijn gevaarlijke tijden. Als het pleeggezin van Liesel een jood in de kelder verbergt, gaat er een wereld voor Liesel open, maar ook dicht…

Haha, die agenda had ik ook gezien! Zag er wel leuk uit. :)

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    2011 Goodreads Challenge gehaald. Ruim zelfs. Geeft me wat voorsprong voor 2011.

Ga nog niet bekend maken welk boek ik nu ga lezen. Daar moet ik namelijk eerst aan begonnen zijn.

Heb Hof van Eden van Rollins inmiddels een aantal sterren gegeven, review volgt later, ditmaal maar zonder link op XBW en zoals altijd in het Nederlands. ;)

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Laat me raden. Een of andere mysterie/thriller met veel actie, doden en waarschijnlijk een zoektocht naar een geheim artefact of een speciale organisatie? :+

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Damn wat zijn die A Song Of Ice And Fire paperbacks kut. Hele kaft is al gaar omdat ik de linker pagina's amper kan lezen.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nee, met veel tromgeroffel:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina