1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ja kut is dat he?! Wij hebben ook stiekem wel wat voor mijn ouders en zusjes gekocht hoor, maar niks voor onszelf. Weet mijn vriendin ook weinig meer te kopen nadat ze maandg jarig was en ik oa al kaartjes voor Coldplay, een geurtje en een staande spiegel voor haar gehaald heb...

Maar over Flamel-boeken. Ik heb die eerste vier afgelopen zomervakantie zo ongelofelijk vlot achter elkaar uitgelezen. Ik 'verlang' er ook een beetje naar.

LotR 1 leest in vergelijking daarmee zo trag nu...

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.763
    De cover van Dans Dans Dans sprak me nooit aan, maar het is toch wel een must-have. :eek:

_O_

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik schaar me helemaal achter de mening. :mad:

In staat om Spel der Tronen naast me neer te leggen en aan De Duivelkolonie te beginnen, maar daar maak ik Dulle meer kwaad me dan Modder. :+

Hmmm... Hoe moeten we dit oplossen Dulle? Kom hier kutschaap! :+

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Told ya. En de cover sprak je niet aan? Haha wtf. Hij is juist wel apart met 2x dezelfde tinten. Door dit boek kwam ik er ook achter dat dit het vervolg was op Jacht.. :)

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    wut? Waarom zou ik kwaad worden? Spel der Tronen lijkt me best een kut boek 8)

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Yellow..

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Nou, de titel en de cover deden me enigszins aan een liefdesverhaal denken, zoals Norwegian Wood. Wat zat ik fout. :+

En Peter, tof! Hoop dat je ervan zult genieten.

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bedankt :).

Qua genre zit ik vooral te zien naar fantasy of misschien ook nog thriller/mysterie iets. Bv. die 1Q94 van die Japanner van Modder ziet er ook wel een interessant boek uit.

Nu ik die trailer van The Hobbit heb gezien kriebelt het om het boek te gaan lezen :+.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dyonko..:cool:

@ Dulle: Hoe weinig jij zelf op dagen als deze van fantasy weet. :+

10. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lees het boek dan ook gewoon in het engels, zoals het hoort. Schep je ook geen verwarring.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ja, maar zoals ik al vaker heb gezegd is mijn begrijpend lezen in het Engels gewoon niet best. Komt puur door slecht onderwijs in het verleden, was niet de enige op school toen.

On topic: Lees mijn boeken nu eenmaal graag in het Nederlands en heb nooit last van vertalingen gehad, zelfs niet bij Harry Potter.

Imo worden boeken over het algemeen wel goed vertaald; iig die van de grotere uitgevers in Nederland.

12. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok begrijpelijk, wist ik niet. ;) Maar lezen is natuurlijk wel een goede manier om je engels bij te spijkeren, je bent nooit te oud om te leren.

Misschien wel handig om de engelse titel van het boek te noemen ipv de nederlandse om verwarring te voorkomen.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik zal er aan denken, geen enkel probleem.

Ik kan natuurlijk wel mijn Engels bij spijkeren, maar in mijn dagelijks leven heb ik het nauwelijks nodig. Ik kom het ook alleen tegen in games eigenlijks.

Wat betreft dat Engels en games: Ik leer zo nu en dan, los van gametermen, nog wel eens wat van mijn Guides thuis. Ik kijk ook heel veel Engelse programma's en luister ook alleen maar Engelstalige muziek.

Het is alleen dat lezen.

Maar goed, on topic: Ik zal er om denken de Engelse titels te noemen voor de veelal Engels lezende lezers hier. ;)

Edit: Iemand btw mijn Hof van Eden review nog gelezen op Goodreads?

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
  16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Speciaal voor jou geschreven, Yellow. :p

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zo, het belangrijkste gedeelte van Kerst is alweer voorbij. :+ Pakjes zijn opengescheurd. Oogst: 2 nieuwe boeken (en wat prullaria wat niks voor dit topic is)
    Leuk hoor Modder, om gelijk mijn kerstcadeau te dissen. 8) Hebben ze zich flink wat moeite voor gedaan om te vinden, kom jij met onaardige opmerkingen. :p

Oh, wacht. Deze vond ik ook wel grappig. :+ Geen boek, maar half gerelateerd.
    ghehe, ze weten iig wel wat ik leuk vind.

Hobbit niet gelezen, dus geen idee of die ook echt de moeite waard is.
    Fantasy heb ik altijd een standaard lijst wat ik post:Voor thriller/mysterie... Hm... Jurassic Park? :+

Decipher vond ik erg goed.

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.763
    Het is geen Murakami, dus niet genoeg moeite gedaan. }:]

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dude die ketting is te geeky maar awesome! Waar vandaan? :+

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    10 tegen 1 dat die zijn kroost later het verhaal van de Deathly Hallows gaat vertellen, nu die die ketting heeft. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina