[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, nee. :+ Die stapel is juist leuk. :cool:

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    James Megellas - De Weg naar Berlijn
    Ambrose: Band of Brothers + Van D-Day tot Berlijn
    Ryan: De Laatste slag
    Holland: Rubicon + Perzisch Vuur
    Steven Saylor: Rome.

En dan nog Narnia, HP 1 t/m 7 en Lord of the Rings, allemaal verplichte kost natuurlijk. :+

Don't underestimated the power of...zucht, dat word niks. :cool:

3. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

Ben nu in deze bezig, en tot nu toe is het gewoon helemaal awesome. Dit boek lijkt gewoon voor mij gemaakt te zijn. 8) Allemaal verschillende aspecten die ik interessant vind komen gewoon aan bod. Normaal komt er bij een boek 1 aspect aan bod, maar hier dus zowat alles. Nu nog een tovenaar met een bliksemschicht op zijn voorhoofd en het is perfect. :+

Zo hebben ze het over pulsars en stormen op de zon, en dan weer over Egypte, oude culturen en nieuwe archeologische vondsten. Met hier en daar weirde onverklaarbare apparatuur. Allemaal (denk ik ;)) aan elkaar gelinkt

Het boek gaat tot nu toe vooral over het uitvinden wtf (spoiler) is. Daarbij wordt uitgebreid gespeculeerd en uitgelegd op een manier die ik hiervoor alleen zag bij Jurassic Park/Michael Crichton boeken. Zo wordt je geleerd wat het symbool voor de zon is in verschillende culturen en wat de uitspraak daarvan is. etcetcetc. (het symbool op de cover is er bv een van)
    Erg interessant allemaal. Als je er van houdt uiteraard...

Dit is dus een van die boeken die de verdere spanning en actie gedeeltes bijna niet nodig heeft. Het leren over die ontdekkingen en het hele proces over hoe ze het uitvinden wat het allemaal betekend is op zichzelf al interessant genoeg.

Mijn grootste klacht van mijn vorige boek is dus gelijk opgelost
    De Ark

Bijna niet meer verwacht na het lamlendige begin waar je een politiek debat over Antarctica volgt. :+

Hopen dat de schrijver dit niveau vol weet te houden.

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Waar heb je die vandaan? De MOET ik ook hebben!!!

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Nieuwe James Rollins ook binnen sinds vrijdag. Mooi, daar gaan we na mijn huidige boek mooi aan beginnen. :9

6. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hallo boekenlezers _0/

Ik ga ook maar weer eens beginnen. Tijdje geen boeken gelezen omdat ik te druk met andere dingen was, maar gisteren ben ik begonnen in "Ik weet wat jij denkt" van John Verdon. Ik ben erg benieuwd...

Iemand hier die hem toevallig gelezen heeft?

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze week de Hongerspelen-trilogie gelezen. (Ja inderdaad, 1 week. Ik lees nu eenmaal snel, dus geen commentaar, en anders /care :+)
    Goede serie! Het zit een beetje in het fantasy straatje en is tot op zekere hoogte te vergelijken met Harry Potter. In boek 1 krijg je een soort gladiatorgevoel tijdens de Hongerspelen en in boek 2/3 is het land in rep en roer, opstanden, oorlog, alles.
    Ik moet er wel bij zeggen dat ik De Hongerspelen veruit het beste boek vond, in Vlammen (Catching Fire) en Spotgaai (Mockingjay) vond ik het verhaal steeds meer in elkaar 'gepropt' worden, er gebeurde gewoon teveel om het tot zijn recht te laten komen in 350 pagina's. Dus eigenlijk wat ik ermee wil zeggen, de boeken zijn gewoon niet dik genoeg! :) Verder was het gewoon geniaal, dus zeker een aanrader!
    Nu ben ik nog benieuwder naar de film(s), hoe ze het gaan neerzetten etc.

Trailer: (spoilt niks hoor!)

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, oke. :+
    Het is ook echt positief hoor, dat de boeken niet dik genoeg zijn. ;) Maar het is ook echt de laatste 100 pagina's van Spotgaai die echt gerushed aanvoelen, op zich is er verder niks van te merken. Ben benieuwd wat je van de Hongerspelen vind! En die trailer stelt niks voor hoor, je ziet alleen de hoofdpersoon. Op zich begrijpelijk dat je hem pas na het boek wilt zien. Het zal niet de eerste keer zijn dat er een boek bij mij door verpest is. ;)

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Vergeleken met je goodreads scores ben je hier toch een stuk positiever. Als ik naar de scores kijk lijkt het alsof het eerste boek geweldig is en daarna het cashen langzaam aan is begonnen.

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik vind sowieso sterren geven moeilijk, vooral als je geen halve kunt geven.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Modder, wilde jij niet zo een boxset? :D

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.706
    Kijk, daar wachtte ik op. :D
    Alleen is 60 dollar wel duur.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    €47 voor 4 boeken vind ik nog meevallen. (plaatje linkt btw gewoon naar Bookdepository)

...Wacht, 60 dollar is blijkbaar nog minder dan €47 met de huidige koers? Zo een slechte prijs is dat toch niet?
    Bij bol is ie iig €70+ :+

Voor Inheritance zelf is de nieuwprijs meestal al rond de €25.

15. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is inderdaad niet overdreven duur voor 4 boeken. Als je hem graag zou willen hebben zou ik het doen :)

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Yay, post! Hoera, Book Depository! Kom maar op met die Hongerspelen!

Kut!... :+ Die was nog wel als 2 dagen eerder verstuurd als deze. =(

Leuke is dus dat ze blijkbaar ieder boek als apart pakketje hebben verstuurd? Onze postmevrouw krijgt het nog druk dan. 8)
    Dit boek is dus 6 daagjes onderweg geweest. Erg netjes!

Ach, wel weer een hippe boekenlegger gekregen.

Tot zover deze fotoreportage over de levering van 1 boek. :cool:

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoera! \o/

Waarom verpesten ze de covers nu. :mad: >
    Buiten dat vind ik zeo ok veel te druk. Ik had op deze stijl gehoopt.

En deze 2 dan nog;

Nog 3 en dan is alles binnen. :+

edit: wtf, waarom is Mockingjay eigenlijk oranje/rood en Catching Fire blauw? 8) Moet vast een drukfout zijn.

Laatst bewerkt: 12 okt 2011
  18. Roywilliam

Roywilliam Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lol, je zou haast zeggen van wel:

Ik vind deze versies inderdaad veel mooiere covers hebben.

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha de Hongerspelen! Ga je ze gelijk lezen?
    Die boeken hierboven zijn de hardcovers en zien er inderdaad mooier uit. Had ook liever die versies gehad dan diegene die ik nu heb. Maar op zich maken jouw covers niet echt uit toch, Dulle? Ze zitten wel in een toffe case/sleeve.

Mijn edities:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Ooh, trouwens ook kudo's voor de Ako webshop. Had vorige week 'Spotgaai' daar besteld rond 17.00 (Bij Ako geldt: voor 16.00, volgende dag in huis) en ik had hem gewoon de volgende dag al in huis! Geen leverkosten, dus ook wel lekker. En ze hadden hem trouwens dus gewoon, bij de meeste winkels was hij nog niet leverbaar. :)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nee, op zich maakt het niet echt wat uit, maar ik ben ook niet geheel blind dus een wat mooiere cover was wel leuk geweest. :p Deze blijven dus iig in die slipcase zitten, want die is wél mooi.
    Het meeste irriteert me nog die switch van kleuren bij Catching Fire / Mockingjay. Ik heb nu echt het gevoel met de verkeerde versie te zitten. :+

Bij jou covers moet ik aan, ehm, die Stieg Larsson boeken denken. 8) Konden ze niks originelers bedenken.

Ik ga iig eerst eens het huidige boek uitlezen en dan is de kans inderdaad groot dat ik aan de Hongerspelen begin. Maar wie weet. Ik heb ook nog de 2 vervolgdelen van de Flamel serie liggen...
    Maar zodra Erfenis uitkomt gooi ik sowieso alles aan de kant. :cool: (Eragon serie) Jammer dat het een hardcover is, maar ja... Ik ga niet wachten op een re-release voor de paperback versie.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina