1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha held! :cool:

Heb allebei de boeken maar meegenomen, ik kon niet kiezen. ;)

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Niet jij ook al!? :eek:

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39

Omdat ik die hier zovaak al voorbij heb zien komen maar de mooie hardcover verzameling gekocht. Ben benieuwd!

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik denk dat je de enige hier bent die hem niet heeft. :p

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Valt trouwens toch wat tegen. Alles is heel... 'mechanisch' beschreven. Soms is het meer een opsomming van dingen dan een echt verhaal. De personages missen unieke karaktertrekjes... een echte persoonlijkheid.
    En begin je eindelijk een beetje in het verhaal te komen kapt de schrijver het weer af door een sprong naar het verleden te maken. En dan niet voor een pagina of 2, nee de laatste keer was dat 100 a 150 pagina's. Tegen de tijd dat je terugkomt in het hoofdverhaal weet je al nauwelijks meer waar het over ging.

Jammer, want het boek heeft zeker potentie, het is de schrijver zelf die zich tegenwerkt.

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Mooi dat Dulle dat boek dus al eerder gelezen heeft, minder mooi dat ik het al gekocht heb kennelijk.

Aan de andere kant kan ik wel tegen die switch tussen heden en verleden, Dulle hoef ik niet te vragen waarom.

Aan de andere kant is 150 bladzijden dan in eens wel een verschil als je dan weer om moet schakelen. Bij andere boeken met eenzelfde switch was het maximaal 20 bladzijden.

Ik ga hem wel lezen, maar eerst nog door 600+ pagina's spel der tronen heenploegen. Joffrey haat ik nu alweer. :mad:

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    You have read 14 books toward your goal of 15 books.

14 of 15 (93%)
    Great work, you're on track!

Werd tijd, weet nu wel dat ik het haal bijna volgende boek uit en zit zo weer paar uurtjes in de trein terug naar de stad (NYE). In iedergeval best trots erop, wilde altijd meer lezen en dan toch uiteindelijk gelukt. Volgend jaar maar voor ergens rond de 40 gaan denk, moet makkelijk lukken in dit tempo.

Laatst bewerkt: 30 dec 2011
  8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
  9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    En dát is dus waarom ik bijna alleen maar fantasy lees. Waarom ik het prefereer boven, ehm, 'interessante' boeken, biografieën etc.. Die ervaring van je verliezen in een wereld, er meer over willen weten, je verwonderen over wezens... dat krijg je nergens anders. Dat is heerlijk. :D Dat is waarom ik lees.

En verdorie, zag ik nu net een trailer van The Hunger Games op tv? :eek: Wist niet dat ze er zo een big deal van gingen maken. Na De Engelen van de blabla misschien toch maar eens aan die serie beginnen.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hunger games is een Battle Royale ripoff toch? Serie lijkt wel aardig te worden

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Prijs van Amazon UK is anders ook wel netjes en Play is zeker netjes.

Nu dat de feestdagen wat voorbij zijn ga ik ik een van de dagen ook een boek(en reeks) bestellen, ben er alleen nog niet uit dewelke :+.

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Battle watte? :+

Gaat wel irritant worden als ze die trailer vaker gaan uitzenden. Zit ik straks de helft van de tijd met mijn ogen en oren dicht voor tv. :lol:

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Het is Japans, dat ken jij niet. :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ah, dat verklaart het. :+

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Maar inderdaad. Qua plot is The Hunger games best een aardige Battle Royale ripoff, maar ze zullen er vast wel een goede draai aan gegeven hebben.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    The Warlock uitgelezen, moet deel 6!

Het einde vind ik zelf wel heel vreemd, lang over nagedacht en kan er maar weinig mee

Isis en Osiris dus de ouders van Josh en Sophie, dan moeten zij wel 2de generatie zijn (maar waarom kunnen ze dan wel de Codex vastpakken?).

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik dacht wat komt die quote me bekend voor, maar ik heb hem natuurlijk zelf geschreven. :lol:
    Ik vind het heerlijk om mezelf te verliezen in een andere wereld, maar alleen maar dat soort boeken lezen.. nooit. Ik hou van een beetje afwisseling, een boek van bijvoorbeeld Willem Frederik Hermans of Kader Abdolah kan net zo geniaal zijn, alleen dan is het de 'werkelijkheid' waarin je jezelf verliest.

Zenden ze altijd trailers uit op tv? Die trailer is sowieso awesome, maar inderdaad wel een beetje jammer als je het boek nog niet hebt gelezen (dus snel in beginnen! :+) hoewel je het meeste al kunt raden.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, in de reclame he. Van de grote blockbusters zijn dan altijd wel trailers. ;)

Ik houd ook van afwisseling, maar ik blijf dan toch in de awesome avonturen sfeer. Of het is klassieke fantasy, Noorderlicht achtige dingen, sci fi, hard sci fi, thrillers, conspiracy etc. Allemaal behoorlijk anders, maar toch vol avontuur.

Enige werkelijkheid waar ik me in wil verliezen is WOII misschien. Daar heb ik altijd wel interesse in gehad, het is alleen zo moeilijk om precies te vinden wat ik wil.

Ach, smaken verschillen. Ik zoek mijn boeken vaak in een andere richting dan jou en een hoop andere mensen hier. Maakt niks uit. Ze zijn allemaal op hun eigen manier geniaal. Maar je verwoordde daar precies wat ik zo leuk vind aan het genre. :9

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb hetzelfde als jij Dulle (al kan ik prima een non fictie thriller lezen of wat dan ook), fantasy blijft mijn favoriete leesgenre. Kan me er altijd perfect in laten meevoeren.

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik ben nog steeds in alle drukte niet verder gegaan met HhhH. Dat wordt nog doorlezen om de 12 te halen. :+

Gelukkig heb ik nog een boekenweekgeschenk liggen. :cool:

En over de discussie: Mij maakt het niet zoveel uit. Ik kan me perfect inleven in allerlei boeken, zoals Lizza. Waarschijnlijk heb ik nog steeds dat stukje kinderlijke fantasie niet verloren, waardoor ik me perfect die werelden voor kan stellen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina