1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Boeken zijn binnen. Viel me mee. Vorig jaar had ik ook zo'n kerstpakket waarbij je op die site e.e.a. kon bestellen en toen kreeg ik mijn bestelling pas eind januari binnen. :emo:

Welke eerst? Kafka of TWBC? :)

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die laatste! Kun je in maart met de rest hier meedoen met Kafka. :+

Voor de rest, ieder zijn ding. Maar ik zal het nooit nalaten om iets te proberen wat niet echt in mijn 'genre' ligt, gelukkig maar, anders zou ik toch heel veel goede boeken missen. ;)

Laatst bewerkt: 30 dec 2011
  3. FreeDollas

FreeDollas Designer

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand een goed boek over Noord Korea? Ik vond alleen "Nothing to Envy: Real Lives in North Korea", weet iemand of dat een goed boek is? Ik prefereer engelse boeken :)

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik stap ook zeker wel buiten mijn genre. Ik heb een paar jaar geleden op XBW nog gezegd dat ik waarschijnlijk geen sci fi zou lezen. Dat is lame! En kijk me nu eens. :+
    En nu test ik Murakami eens uit. (ik bedenk me net, ik heb zelfs ooit Bridget Jones' Diary geprobeerd. Over een uiterste met mijn eigen smaak gesproken :eek: Was iig geen succes. Maar ik heb het geprobeerd!)

Maar over het algemeen weet ik wat ik wil, dus ook al mis ik dan zoveel andere goede boeken; so be it. Want zouden ze echt wel zo goed zijn geweest voor mij als het genre me helemaal niet bevalt? ;)

Maar het is dus niet zo dat ik niet open sta voor suggesties.

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.711
    Je moet eerst Murakami nog gaan lezen, dan geloof ik je pas. Ik las net alweer dat je eerst weer 2 andere series gaat lezen. :+

Edit: Oh wacht. Ik hou m'n mond wel... O-)

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was ook niet als oordeel bedoeld over anderen. Ik heb ook altijd gezegd dat fantasy lame was, maar ik heb dit jaar toch al 3 series gelezen, en ik kan nu zelfs niet kiezen tussen 2 andere fantasy series. :+
    En Bridget Jones Diary is ook te slecht voor woorden, dus daar heb je gewoon pech mee gehad. ;)

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik was destijds niet bekend met het boek en het werd me aangeraden. :'-(

@Modder: Ik heb het boek gekocht. Dat is al heel wat! :+ En dan ook nog Sisters Brothers!

Maar wanneer ik het uiteindelijk ga lezen. Pfoe. Ik heb nog zoveel andere boeken staan die al tijden om aandacht roepen dat ik geen idee heb wanneer Murakami aan de beurt is. :p (ergste geval is I Am Legend; staat al 3/4 jaar in de kast. Wordt verdorie toch eens tijd; zo dik is dat boek niet eens 8))

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.711
    Argh, nog 2 boeken en morgen de deadline! :mad:

Ik denk dat ik even moet gaat cheaten. :cool:

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Daar kan ik je wel bij helpen. :D

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Kom op! Nog ~12 uur, je kunt het! \o/

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Volgens mij is die niet zo snel als Lizza denk ik. Lizza leest zelfs The Lord of the Rings + Appendixes nog uit in een dag. 1400+ pagina's.

Ik moet ook echt eens een cursus snel lezen gaan volgen. Was in Engeland een meisje tijdens de release van Harry Potter 5. 110 minuten deed ze er slechts over en ze wist toen bijna alle vragen goed te beantwoorden. 8)

Ik zal mijn challenge gewoon altijd halen, anders ga ik denk ik net als Modder gewoon weer ''cheaten.'' 15 boeken vind ik trouwens wel voldoende dit jaar.

2008 was een topjaar met 20 boeken, maar daar zaten 1184 pagina's aan Narnia boeken bij. Heb alles in een namelijk.

Ach, goed boekenjaar toch 2011??? Of niet???

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.711
    Wat is cheaten bij jou? Bij mij is het namelijk wel gewoon een boek uitlezen. ;)

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Dat is dan geen cheaten. Cheaten is je challenge niet hoger zetten dan je nu hebt of hem zelfs verlagen. :9

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, zo snel lees ik nu ook weer niet. :+
    Ik vind het ook cheaten als je nu nog even snel een boekje leest van 80 pagina's (lees: een boekenweekgeschenk) zodat jij je challenge haalt. Ach, maakt verder toch niet uit. Modder verdient sowieso zijn challenge niet, hij heeft al sinds de zomer dat Harry Potter boek niet aangeraakt. :p

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.711
  16. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Zeker doen! Heerlijk boek, veel beter dan de typische Hollywood film. Vooral het einde is echt stukken beter. Het is een dun boekje waardoor de desolate sfeer niet altijd even goed uit de verf komt, maar het leest als een trein. De hoofdpersoon zelf grijpt wel opvallend vaak naar de fles. }:]
    Richard Matheson is sowieso een aanrader. Hell House is ook een klassieker van hem (helaas nooit vertaald en in Nederland vrij onbekend).

Heb dit jaar zelf 36 boeken gelezen, twee minder dan 2010. Volgend jaar toch maar eens echt de veertig proberen te halen.
    De drie beste boeken die ik dit jaar las kwamen van Adam Nevill (The Ritual) en Stephen King (Duma Key en 11/22/6:cool:.
    In 2012 maar weer een aantal nieuwe auteurs erbij pakken. Ik begin met Johan Theorin, een thrillerauteur uit Zweden.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Je kan wel Murakami boeken gaan lezen, en ons er toe verleiden, maar Dulle, vooral Dulle, ik en Lizza vergeven je het niet uitlezen van de HP serie natuurlijk nooit. :+:mad:

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.711
    Bezorgpiet is langs geweest:

:D

Ben nog steeds wat down over de krassen op de zijkant van Kafka. :mad:

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha top! Die hardcovers van 1q84 zien er toch ook wel tof uit. :'-(
    Hoe komen die krassen erop dan? Ik vind het nog steeds achterlijk dat Kafka op het Strand er op de rug horizontaal op staat, ipv gewoon verticaal zoals de rest.

edit: oh en jammer dat niet alle boeken even groot zijn, vooral bij een 'vervolgverhaal' zoals De jacht op het verloren schaap en Dans, dans, dans.

Laatst bewerkt: 31 dec 2011
  20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.711
    Maar zie je? Nog geen kreukeltje in De Opwindvogelkronieken. :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina