1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ben het leesjaar 2012 wel begonnen met een mooie ontdekking. Johan Theorin's Echoes from the Dead was erg sterk.

    De eerste pagina's in dit boek zijn echt bizar. Kreeg er kippenvel van. In het midden van het boek zat ook nog een zenuwslopende passage.
    Goed geschreven verhaal, met vooral heel erg veel sfeer. De hoofdpersonen, Julia en Gerlof, zijn sympathiek en ik leefde mee tijdens hun zoektocht naar het hoe en wat achter de verdwijnen van (klein)zoon Jens. Het einde was erg verrassend, al viel het niet echt te herleiden uit de rest van het boek. Aan de andere kant is het geen onlogisch einde, maar het had misschien net iets intelligenter opgeschreven kunnen worden. Dit boek is echter het debuut van de beste man, dus dan wil ik daar ook niet teveel op hameren. Uiteindelijk is het gewoon een ijzersterk verhaal.

    Het boek is ook in het Nederlands verkrijgbaar. De titel is Schemeruur. De normale paperback kost twintig euro, maar er is eind vorig jaar een nieuwe versie gekomen voor slechts vijf euro. Liefhebbers van spannende en sfeervolle mysterieuze boeken, moeten maar snel toeslaan!
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch niet zo bijzonder? Die film is al een jaar in NL uit, niet dat je hem wilt zien ofzo. Lees het boek maar gewoon. :)
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    In Friesland lopen ze nou eenmaal achter, Lizza. Ik zie ook True Grit ertussen staan. :+

    Sowieso is het Norwegian Wood. Nog steeds voor mij het minst aantrekkelijke Murakami boek.
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Norwegian Wood zag ik laatst nog langskomen op film1 , het kijken waard?
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Het boek is goed, maar ik denk dat ze het in de film meer op het liefdesaspect hebben gelegd. Het zal me dus niks verbazen als de film heel zoetsappig is, terwijl het in het boek meer de nadruk ligt op het leven en de dood.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    A fuck it. Ik denk: Ik doe eens aardig tegen Modder. :'-(
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Trouwens best irritant, dat Schaduw van de Wind. Ik denk iedere keer dat het over 'mijn' boek gaat, de Naam van de Wind. :+

    Hm, of De Vloek van de Schaduw. Er moeten gewoon minder winderige schaduw boeken uitgebracht worden! :mad: Moet altijd 2 keer nadenken over wat voor boek het gaat.

    [​IMG]


    [​IMG]

    (ja, dit zijn oude fotos, ik hergebruik ze gewoon even. :p)

    Dat klinkt als iets wat ik wel zou willen lezen! :D En voor €5 kan ik wel een 'risico' nemen.
    Alleen jammer dat de cover zo kut is.
    [​IMG]

    Zo een 'paranormale' boeken lijken me iig wel wat (tenminste, door de beschrijving lijkt het paranormaal te zijn)
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Er is maar 1 schaduw of wind boek en dat is 'Schaduw van de wind'. :p
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Schemeruur gaan we dus ook lezen :) Twijfel of ik die in het engels zal doen, welke versie heb jij Marco? Cover van die €5-versie is wel heel slecht idd Dulle.

    Hmm, Dromende Boeken is helaas geannuleerd door Cosmox. Jij hem ergens anders nog gevonden Modder???
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Engelse is gelukkig wat minder crappy
    [​IMG]
    Nog niet prachtig, maar goed. Het is te doen. :p


    €7 nogwat bij Bookdepository. Dus als je de verzendkosten bij Bol erbij denkt uiteindelijk nauwelijks duurder dan de NL versie.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Misschien toch ECI. Eens even een mailtje sturen.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Bestel gewoon met acceptgiro. :p Weet je sneller of ze em hebben dan dat je moet wachten op een standaard reactie via de mail. En het kost je niks als ze het uiteindelijk toch niet hebben.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Ik ben alleen bang dat ECI hem ook gaat annuleren. Bij Cosmox stond hij ook met levering op de volgende dag. :mad:
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Tsja, als je blijft twijfelen is ie sowieso niet meer leverbaar. Die op=op staat er niet voor niks. :9

    Jammer dat het geen VIP boek is, anders had ik em sowieso direct besteld.
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Op 22 mei mogen we weer een Steve Berry verwachten. De titel interesseren jullie je toch niet voor, maar wel: Dank U uitgever!

    Fijn dat ze het leuk vinden dat ik fan van de boeken ben. :+
     
  16. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet echt een paranormale thriller, slechts bij vlagen. De meest spannende pagina's in het boek hebben dan wel een kleine paranormale invloed. Dit boek is overigens deel één van een serie boeken op het eiland Öland en deel twee schijnt veel meer paranormaal te zijn. De titel is 'The Darkest Room.' Heb 'm wel in de kast staan, maar nog niet gelezen. Dat ga ik binnenkort wel doen. Zie spoiler voor verdere info over dat boek.

    [​IMG]

    Joakim is drieëndertig wanneer zijn vrouw dood aangetroffen wordt. Katrine is verdronken en de politie gaat ervan uit dat het een ongeluk was. Het jonge gezin was pas naar het eiland Öland in de Baltische Zee verhuisd om er een honderdvijftig jaar oud vuurtorenlandgoed in ere te herstellen. Joakim blijft achter met zijn verdriet, zijn twee kleine kinderen en het te renoveren huis. Het wordt hem te veel, hij verliest zijn greep op de werkelijkheid en begint de rondwarende geest van zijn vrouw te voelen, in en rond het huis. Hij zou het pand best willen verkopen en vertrekken, maar kan het niet. Een jonge politieman uit het noorden begint intussen te vermoeden dat de dood van de jonge moeder allesbehalve een ongeluk was.

    De Nederlandse cover van Schemeruur ga je denk ik wel wat meer waarderen als je het boek gelezen hebt, al vind ik 'm ook niet echt mooi.

    Ik heb de cover die Dulle onder jouw post plaatste. Ooit eens opgevist bij een tweedehands site uit Engeland voor tweeënhalf pond inclusief verzending, toen de Nederlandse editie nog twintig euro was. De Engelse cover straalt wel meer uit. Het is ook zeer simpel vertaald, ik vond het haast net zo makkelijk lezen als een Nederlandstalig boek. Lettergrootte en regelafstand zijn ook fijn, weet niet hoe dat bij de Nederlandse versie zit, maar daar heb je best kans dat het klein en smal is bij zo'n kleinere paperback. Erger me altijd dood aan die pockets met mini-letters die op elkaar geplakt staan.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Is dit trouwens een genre wat je vaker leest? Zo ja; heb je nog wat tips? O-) (paranormale thrillers)
     
  18. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik lees meestal wel thriller/horror/detective/mystery boeken. Af en toe wat non-fictie of iets anders tussendoor. Als er maar een dosis suspense/spanning in zit, vermaak ik me wel.
    Tips heb ik denk ik wel, maar dat is een beetje afhankelijk waar je de grens trekt. Gaat een boek over een haunted house al te ver of vind je dat nog acceptabel? Mag het nog wel iets 'onrealistischer' dan dat of moet het juist laag bij de grond blijven met slechts een beetje paranormale invloeden? ;)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nah, haunted house gaat niet te ver (hoewel... nu lijkt het opeens een nadeel dat ik alleen 's avonds boeken lees. :+) Mag ook best onrealistischer dan dat, maar hoeft niet persé.

    Laag bij de grond met een beetje paranormale invloeden... tsja, het moet toch wel een belangrijk punt in het verhaal zijn, niet dat er een korte passage komt met 'oh, en toen zagen ze een geest' en poef. Klaar. :p (bestaat dat trouwens nog bij Discovery? Jaren terug hadden ze een Haunted Wednesday. Verhalen over huizen waar het 'spookte'. Zo awesome. :D Van die Amityville aflevering kon ik toen bijna niet slapen. :lol:)

    Dus, hit me with what you've got. ;) Weinig tot niks gelezen in dit genre, dus weet nog niet precies wat ik wil. Als het paranormale maar niet een naar achter geschoven kindje is en het geen zoetsappig verhaal zonder enige spanning is ben ik bereid een hoop te proberen. Het is toch weer die tijd van het jaar dat ik boeken bij de ECI moet bestellen.
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Je haf hem toch nog ergens gevonden??
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina