1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Strategy Guides lees ik niet anders dan in het Engels, maar die stijl ben ik dan ook gewend. Ach ja, moet de liefhebbers van Engelstalige literatuur toch een plezier doen.
    Eigenlijks eis ik onderhand dat Modder Japans gaat leren, vinden jullie ook niet?
    Zonder door te trollen. Iedereen leest inderdaad wat hij of zei het prettigst vind.
    Van al die schatzoekers, geheimen en mysterieen shit die ik heb gelezen, heb ik een ding geleerd: De vertalingen zijn overigens op en top! Heel goed te lezen in het Nederlands i.t.t. tot wat mensen denken van bijvoorbeeld Harry Potter. Een groot deel van de Nederlandse fans leest die ook in het Engels, omdat ik mij heb laten vertellen dat het niet te vergelijken is met de Nederlandse vertaling.
    Het blijft natuurlijk een kinderboeken serie, maar toch. Het zijn meestal alleen maar namen. Als we maar plezier hebben in lezen toch? ;):thumbs:
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Deel een van 'Opwindvogelkronieken' zojuist uit. Wat zijn de laatste twee hoofdstukken hiervan prachtig zeg! Het verhaal van luitenant Mamiya is echt heel gaaf en ontroerend om te lezen. Zijn gevoelens toen hij
    in de put zat
    zijn ook zo sterk omschreven. Net als
    Yamamoto die gevild werd
    ; prachtig.

    Zometeen maar verder lezen, hoef toch vanavond pas te werken :)
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Sappig die nieuwe James Rollins - De Duivelkolonie. Gaat voor een deel over de stichting van Amerika.

    Mooier is dat we nu misschien eindelijk cruciale dingen krijgen te weten over Het Gilde, de aardsvijand van SIGMA.

    Wat ik overigens wel mooi vind aan een van de hoofdpersonen in de serie: Je leeft echt met hem mee en zijn relatie met zijn steeds verder dementerende vader. Heeft Rollins goed geschreven.

    Dit boek vind ik nu al, ook qua schrijfstijl, een stuk beter dan Hof van Eden. Leest ook lekkerder en prettiger, neemt niet weg dat Hof van Eden een slecht boek was, hoogstens overdreven.
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren stond ik te wachten op het station, maar het was zo koud dat ik even naar de winkels was gelopen (grootste fout :+), resultaat:

    Nieuw boek gekocht, een Keukenmeidenroman (Stockett). Een echt vrouwenboek, maar wel een van de best verkochte over de hele wereld vorig jaar. Hij draait nu ook in de bios, vandaar de filmeditie. Moet zeggen dat ik hem eigenlijk wel leuker vind, lekker opvallend. ;)
    (en over de slechte Nederlandse titel zal ik maar niet beginnen)
    [​IMG]

    Oh, en deze week voor het eerst The Hunger Games trailer gezien in de bios! Dan is hij nog meer awesomer, dus zeker dat ik daar heen ga. Kan nu al niet wachten om in maart het boek opnieuw te lezen. :D
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Een Keukenmeidenroman, wat een kuttitel zeg.
     
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem alleen nog maar thuis op de tv gezien (wel 50'' though :9). Erg vette trailers! Maar ik denk dat ik eerst de boeken wil lezen...
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    In de bios is hij altijd wat 'extremer' als het goed is? Maar je hoeft alleen het eerste boek te lezen, de andere films komen volgend jaar pas. :p
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt :) Dat ga ik ook nog wel redden :)
     
  9. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    [​IMG]

    Kort na elkaar worden twee jonge meisjes vermoord. Het gehele politiekorps van Stockholm is op de been om de dader op te sporen. Er is slechts een ding over hem bekend: hij is een lustmoordenaar.

    Het derde verhaal rond Martin Beck; de hoofdpersoon in de tiendelige serie van Maj Sjöwall en Per Wahlöö, voornamelijk geschreven in de jaren zestig en zeventig. De grondleggers van de huidige Scandinavische detective/thriller. Ook dit boek is weer heerlijk spannend, waarbij er in de slechts 180 pagina's (de boeken zijn niet zo dik) veel aandacht is voor het gedegen politiewerk, waarbij veel frustratie komt kijken. Geen mobiele telefonie, geen computer, maar een ouderwets kaartensysteem waarbij de dossiers worden bijgehouden. Vol met gortdroge humor, maatschappijkritiek, leuke personages en een gedegen plot, al vond ik het einde in dit boek niet zo sterk. Aanraders!
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Heeft een van jullie De Vliegeraar en Duizend Schitterende Zonnen ook gelezen?

    Beide heb ik aan mijn vader cadeau gedaan een paar jaar geleden. Hij brak zo wat bij De Vliegeraar.

    Ik moet beide titels nog steeds lezen. Waarom is een bekend XBW boekentopicprobleem.
     
  11. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Verkijk je niet op de Hunger games boeken.
    Ze zijn kort. de eerste twee in het weekend uit gelezen.
    Grote letters en veel ruimte tussen de regels...
    Tenminste mijn versie dan.
    Wel geinig, maar niet echt complex en vrij girly imo.
    Wel constant Battle Royale flashbacks.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    De Vliegeraar is een erg goed boek! Je moet wel een beetje van de cultuur/leefgewoonten houden (het speelt zich af in Afghanistan) maar het is echt heerlijk geschreven en het verhaal is heel mooi/ontroerend. Zeker een aanrader! (ik moet trouwens zelf ook nog 1000 Schitterende Zonnen lezen) :)

    Haha dat ligt dan denk ik aan jouw boek, maar het zijn inderdaad makkelijke boeken (het is niet voor niets 13+) maar dat neemt niet weg dat het verhaal echt tof is.
    En girly? Dat vind ik niet, ze lijken qua stijl/verhaal wel een beetje op de Nicolas Flamel boeken.
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2012
  13. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Zal wel komen omdat het vanuit haar perspectief is geschreven. Alhoewel ik me wel ergerde aan het 'wie moet ik kiezen plot' en de 'ik kan het niet aan ik ga slapen' aanpak.
     
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb beide een paar jaar geleden, toen die film uitkwam, gekocht en staan dus beide in de kast hier. Aangezien ik pas een tijdje weer vaak lees, was ik er nog niet in begonnen. Maar dat gaat zeker nog wel gebeuren. Eerst Opwindvogel uitlezen :)
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ja oke, dat was soms wel een beetje vervelend. Ik moet ook zeggen dat ik deel 1 veruit het beste vond en de andere 2 minder en daar komen die dingen die jij noemt meer en meer aan te pas. :p
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.592
    Hoor net van Peter dat die goede versie van Hard-Boiled Wonderland niet meer gedrukt gaat worden. Collectors item ftw. :cool:
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Jup... Helaas wel... Jij.... Jij....

    HOUD ME TEGEN!!! |:-
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.138
    Leuk Bevonden:
    4.739
    Misschien een idee om de uitgever te mailen of ze nog iets op voorraad hebben?

    Heb dat eens met de uitgever van Steve Berry zijn boeken gehad. Als ik had gewild kon ik daar nog wel een paar oude op voorraad zijnde exemplaren bestellen. Deze hadden hun weg niet naar de winkel gevonden omdat de uitgever stopte met de verdere druk er van.

    Misschien het overwegen waard die mail?
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij hebben ze dat al gedaan. En Modder, nu snel dat boek lezen en vertellen hoe hij was, dan ga ik misschien nog een poging doen om dat boek ergens op te sporen. ;)
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Al gedaan, hoe denk je dat ik erachter ben gekomen dat ze de mooie versie niet meer drukken ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina