1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.136
    Leuk Bevonden:
    4.739
    :'-(
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag even in Leiden geweest en toevallig zitten daar 2/3 boekenwinkels vlak naast elkaar. Daar even gekeken voor dat boek van Murakami, bij Selexyz hebben ze praktisch al zijn boeken, maar Hard Boiled Wonderland niet hoor. :mad:
    Maar ze hadden wel:

    [​IMG]

    Toch nog 1 van de 2 niet leverbare titels te pakken weten te krijgen. Ik denk trouwens dat ik ook wel de serie van Nicolas Flamel ga aanschaffen, zijn maar een tientje per boek (paperback).
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.587
    Ik vind het echt jammer dat ik die versie van schaduw van de wind niet heb.
    Mijn versie was 5 cent goedkoper, maar ook lelijker. :mad:
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Verdomd, jij hebt hem ook al te pakken...
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja die lag er inderdaad ook. Denk nou, voor die 5 cent neem ik mooi die normale versie. :p Ik snap het nut ook niet helemaal van die boeken, als je kunt kiezen tussen een kleine, soort pocket versie of de normale dan neem je toch de laatste?

    @Peter, Ik heb hem bij Selexyz vandaan, die hebben bijna alles wat boeken betreft, dus misschien bij zo'n winkel bij jou in de buurt kijken?

    Oh, en voor de liefhebbers: De Boekendief is nu maar 5 euro bij de Selexyz. :)
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2012
  6. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ook voor 5 cent meer die normale meegenomen, vond ik ook mooier...

    Zal eens kijken bij Selexyz hier in de buurt! Wat kostte die?
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Net weer een paar dagen thuis in Nederland, ben ik aan het opruimen vind ik nog mooi een boekenbon van 10 euro. Morgen maar meteen even kijken of er nog iets leuks te scoren valt.
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij was 19,95, maar het is wel hardcover.
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Net als online bij de uitgever dus :) Ik wacht alleen eerst jullie mening even af, weet niet echt wat ik ervan moet denken tot nu toe :9
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, weet alleen nog niet wanneer ik hem ga lezen. Ik zat net ook het boek door te bladeren en er staan allemaal tekeningen tussen de tekst. Draken en ander gespuis. Ben wel benieuwd. :)
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik verwacht dat Modder er binnenkort in gaat beginnen ;)
     
  12. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Klinkt als en hele spannende serie.. Maar heb nog zoveel boeken te lezen:mad: ken je het boek "de vrouw in de kooi"? Kan ik je echt aanraden als van bovenstaande genre houdt.

    @lizza: heb laatst dat boek 'de boekendief' dus cadeau gedaan aan iemand die gek is op oorlogs romans. Ik moest je van haar bedanken.

    @dulle: zowel duizend schitterende zonnen als de vliegeraar zijn aan te raden. Vond ze beide gewoon dusdanig helder beschreven dat ze me geraakt hebben. Hele goede beschrijving in deze boeken over een ander cultuur. Dat had ik bij het boek"het huis vande moskee", ben even de schrijvers naam kwijt, totaal niet.
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha graag gedaan. Ik had hem ook weer aangeraden gekregen van iemand anders.
    Schrijver van Huis van de Moskee is Kader Abdolah, een van Neerlands beste schrijvers. Huis van de Moskee staat in de top3 van beste Nederlandse boeken (zegt verder niks) maar hij staat ook in mijn persoonlijke top5. Waar het in De Vliegeraar eerder romantisch is omschreven, vriendschap is een van de grootste thema's, is het in Huis van de Moskee meer realiteit. De manier waarop dat verhaal is geschreven is zo realistisch, alsof hij het zijn eigen familie is. Dat boek laat pas echt de cultuur in die landen zien, het leven en de familie. Smaken verschillen blijkbaar. :) (gelukkig maar, anders is het leven ook zo saai :+)
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.587
    Zo lang Kader Abdolah maar niet schrijft zoals hij praat. :+
     
  15. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ken dat boek ja. Dat is deel één van een serie toch? Serie Q dacht ik. De boeken van Sjöwall en Wahlöö zijn trouwens echt dunnetjes. Je bent er zo doorheen. :thumbs:
    Inmiddels weer een ander boek gelezen.

    [​IMG]

    Vierde deel rondom forensisch antropoloog David Hunter (vertaald als 'Niets Blijft Verborgen). Vooral deel twee en drie ('Het Laatste Zwijgen' en 'Het Sanatorium') vond ik ijzersterk. Dit vierde boek in de reeks is spannend en vermakelijk, maar iets minder goed. Het is vooral een kat-en-muisspel met wisselende rollen, waardoor het wel spannend blijft. De jager wordt al snel de prooi en andersom.
    Er is helaas minder aandacht voor het werk van Hunter, wat ik bij de eerdere boeken juist zo interessant vond. Hij weet alles over (de ontbinding van) het menselijk lichaam en dat maakt hem zo waardevol in de zoektocht naar een moordenaar. Nu denken ze de moordenaar al te weten, al zit daar nog een aardig plot omheen, waardoor zijn werk wat onderbelicht blijft. Hopelijk wordt dat anders in een eventueel vijfde deel.

    Ondertussen een beginnetje gemaakt ik 'Red Dragon' van Thomas Harris. Hannibal Lecter deel één. :D
     
  16. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    M'n moeder zoekt een makkelijk site om e-books te downloaden. Liefst Nederlands en niet al te duur (of zelfs gratis). Meeste e-books zijn toch 20 euro en heeft het dus weinig voordelen om dan geen normaal boek te kopen..
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, gratis zijn ze overal te vinden, maar daar mag geloof ik niks over gezegd worden toch?
    En om ze te kopen, daar kun je op elke site terecht. Ebooks zijn meestal wel 2/3 euro goedkoper dan het normale boek, en door de wetgeving in Nederland mogen ze ook niet goedkoper aan worden geboden. Je hebt weleens aanbiedingen en de wat oudere boeken worden meestal budget. Wij gebruiken weleens ebook.nl, en als je hen volgt op twitter krijg je een kortingscode van 2 euro (weet niet of het nog steeds zo is)
    Ebooks zijn uitgevonden voor de makkelijkheid en niet voor de goedkoopheid. :+
     
  18. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus in principe als we een online website in het buitenland zouden opstarten kan je dus langs de wetgeving heen en ze dus goedkoper aanbieden? Vind het raar dat de wet ook op digitale exemplaren plaats vind, maar zo kan je wel goed de concurrentie aangaan dan met Nederlandstalige e-boeken.
     
  19. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het verschil tussen de digitale boeken en gewone boeken dan? Het is nog steeds hetzelfde verhaal van dezelfde schrijver. Voor Nederlandse boeken geldt gewoon die wet dat er geen concurrentiestrijd mag zijn. Het is ook achterlijk en er lopen als het goed is nog wat rechtszaken om het ongedaan te maken. ;)
    Daarom zijn die thrillers (vaak buitenlandse schrijvers) ook altijd veel goedkoper dan de andere boeken. Nederlandse boeken gaan nauwelijks onder de 10/12,5 Euro. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2012
  20. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Hoop dat ze het snel veranderen, net zoals die prijsafspraken toen met Jobs aangepakt worden. Zal de prijzen voor ons alleen maar goed doen, vind het nu nog steeds ontzettend veel voor een digitaal boek.

    Zo maar me boekenbon gebruiken, ga gewoon de winkel in en zie wel wat ik mee terug neem.

    Cheers!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina