1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet de Dragon Age of Mass Effect boeken? :eek:

    En ik verwacht nu dus wel over 5 minuten een request om de XBW club op Goodreads te mogen joinen he. :cool:

    edit: Crap, dat was snel. :+
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ben ik zo voorspelbaar? :+

    Oohja, ik durf het bijna niet toe te geven, maar ik ben ook bezig in de Twilight serie. Ik heb een tijdje geleden de films gezien, en afgezien van die 1e, waren ze allemaal gewoon slecht. Ik vroeg me dus af waar die enorme hype vandaan kwam, dus dat kan alleen maar zijn dat de boeken zo goed zijn toch? :p (of Jake zonder shirt natuurlijk :+)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ach, we zijn hier allemaal een beetje voorspelbaar. :+ Is niks mis mee. :cool:

    En doe je dat vaker? 'Goh, deze film was kut, laat ik dus het boek ook maar gaan lezen!' Klinkt...apart. :p
    (en? Zijn de boeken even kut? Had ze bijna voor mijn zusje gekocht afgelopen kerst)
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja eigenlijk wel. Ook wilde ik gewoon weten hoe het verhaal afloopt. :+
    De halve wereld is fan van Twilight dus ik was gewoon benieuwd. Of de boeken even kut zijn kan ik niet zeggen, heb pas iets van 100 pagina's van het eerste boek gelezen. ;)
     
  5. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    @ DulleNL; fast as lightning :+
    @ Lizza; Ik vond, heel eerlijk, het eerste boek best goed van Twilight, ik wilde wel echt graag verder lezen, maar na het eerste boek werd het zooo... slecht.
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke. Nou ja, de eerste film is ook gewoon leuk inderdaad, dus het boek zal ook wel aardig zijn. Daarna zie ik wel, het zijn ook maar 4 boeken in totaal dus zo uit. ;)
    Maar dan snap ik nog steeds niet waar die enorme hype vandaan komt. Hoe vaak zijn er wel geen discussies op internet geweest waar Twilight fans tegenover Harry Potter fans stonden en claimde dat hun serie beter was. Het lijkt niet eens op elkaar. 8)
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Gooi er een gast zonder shirt in en 3/4 van de vrouwen/meisjes is meteen gehyped. Mystery solved! :cool:
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja daarom zei ik al, Jake shirtloos. Daarom vond ik de eerste minuut van Breaking Dawn ook het leukste. :+

    Ik bedoel:
    [​IMG]

    Maar dat is dus blijkbaar het enige.
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2012
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Lizza: haha! Gek dat vooral dames daarvan houden he...

    Anyhow, deze drie vanmorgen voor €1,50 per stuk kunnen kopen bij een boekenkraampje in de plaatselijk Albert Heijn. Werd geld ingezameld ergens voor en je kon gewoon boeken uitzoeken en geld in een klein kluisje stoppen. Heb er dus wel wat meer ingegooid, was ik meteen van mijn kleine geld af :)
    Foto's van heule slechte kwaliteit, iPhone 3GS doet dat niet zo goed...
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Ben Hur er achter aan. Dit had ik niet verwacht van je Peter. Ik heb de film een paar keer gezien in het verleden. Goede film en de 1e van in totaal 3 films die ooit 11 oscars wonnen. Return of the King is imo de beste van de 3.
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom niet verwacht van mij?! Sowieso kon ik zo'n mooie editie (in mijn ogen) voor dat bedrag niet laten liggen. Daarnaast lijkt het me best leuk om te lezen. Film paar keer gezien en dat is wel echt een klassieker...
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  12. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Grrr, op die goodreads site kan je niet altijd de NL'se versie kiezen helaas... Achja. Moet mezelf maar weer eens gaan aanleren om voor het slapen weer te gaan lezen. :)
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    @ Dulle: We konden toch zelf ook dingen toevoegen of niet? Ik wil inderdaad meer Nederlandse versies van boeken op GR zien.

    Als je dit zelf ook kunt toevoegen stel ik voor dat allemaal ons eigen genre doen. Modder is duidelijk, Dulle is duidelijk. Lizza helpt Modder, ik help Peter. Iets in die trent.

    Ik wil dus weten of dit kan, dan begin ik vanavond misschien nog.
     
  14. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Je moet jezelf eerst applyen als librarian o.i.d. heb ook al even zitten kijken...
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eh? Wat wil je nu precies? Boeken op de XBW club toevoegen? Of boeken op Goodreads toevoegen? (als je dat laatste bedoelt, dubbelcheck dan wel via het ISBN nummer of de NL versie er écht nog niet is. Want veel is er al)

    En waarom dan zo moeilijk doen door alles/ons in een hokje te stoppen? Doe wat je wilt en kent, en voeg de boeken gewoon toe. ;) Ik heb al zoveel toegevoegd wat niet in mijn genre ligt, gewoon om mee te helpen en de site's database steeds uitgebreider te houden.
    Om boeken toe te voegen hoef je geen librarian te zijn. Dat moet je alleen zijn om bestaande data aan te passen. ;)

    Ik ben trouwens librarian, dus als iets aangepast moet worden hoeft het maar gezegd te worden. :p (en de aanpassing moet natuurlijk 100% kloppen en matchen met het ISBN nummer, dus controleer dat eerst even)
     
  16. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Sorry, ik bedoelde om ze "manually te adden".
    Heb trouwens gezien dat jij ook de Verboden & Verbannen serie had gelezen. Tof, ik ken niemand die ze heeft gelezen behalve mezelf :)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    1. Dat was ik dus ook van plan, maar wilde alleen weten hoe het kon.
    2. Zo beroerd ben ik niet hoor, wil het in dit geval juist. ;)

    Kleine aanwijzingen hoe je boeken moet toevoegen:
    1. Ga naar My Books op GR.
    2. Klik op add Books.
    3. Manually add Books.
    4. Voeg de correcte informatie van het boek toe dat je wilt toevoegen aan de Database.

    @ Dulle: Staat dit al op de Frontpage? Misschien handig omdat er even bij te zetten mocht dat nog niet zo zijn.
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Beste fantasy serie ever. Die staat iedere keer op 1. als iemand hier vraagt om een fantasy aanrader. :D Ik zocht laatst even iets op voor een trivia vraag op GR en gelijk was ik weer hooked. Wat een lekker verhaal + heerlijke schrijfstijl. _O_

    Godengebieder ook gelezen?
    Ik weet het niet. Ik wil iedereen natuurlijk aanmoedigen om boeken toe te voegen of melding te maken als er iets niet klopt, maar ik wil het niet ál te veel een GR topic maken. In de startpost heb ik het heel algemeen over de site, en dieper wilde ik er eigenlijk niet op in gaan. Als mensen verder iets willen weten kan het altijd in dit topic gevraagd worden, maar het moet niet lijken alsof het hoofddoel van het topic is om over GR te praten.

    Hoe ik boeken toevoeg is zo:
    • Voer ISBN nummer boven in het zoekveld in.
    • Geen resultaten? Klink rechts op Manually Add Book.
    • Voer gegevens in (ISBN staat al voor je ingevuld)
    • Profit

    Lijkt me sowieso niet moeilijk genoeg om er een tutorial voor te maken in de startpost. :p

    edit: Oh Yellow, Duivelkolonie staat er wel gewoon op. ;)
    http://www.goodreads.com/book/show/12889920-de-duivelkolonie < Dat is tenminste gewoon de Bol.com editie.
    Niet met alle info, maar dat zal ik morgen wel aanpassen. Maar denk eraan dat als je een boek aan je shelf wilt toevoegen altijd op ISBN nummer te zoeken, niet op titel!
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2012
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Waar wil je mij bij helpen Yellow?! Ik snap het niet helemaal...
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Ach, gewoon massaal de Nederlandse versie van onze boeken toevoegen. Nee, zat wat te gekken.

    Lees Dulle's post boven de jouw maar eens.

    Ik zal morgen eens kijken of ik de titels kan toevoegen waarvan ik nu de Engelse versie op mijn GR heb staan.

    Ik ga zeker wel eens een Nederlandse versie toevoegen op GR, maar ik maak er geen werk van om dan al mijn boeken toe te voegen. 8)

    @ Dulle: Ik bedoelde plus plaatje Nederlandse kaft. Ik doe niets zonder kaftplaatje op GR, anders kan ik ook wel een pagina aanmaken of toevoegen. Hoort gewoon een plaatje bij.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina