1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet soms wel heel goed zoeken, maar meestal zijn ze al te vinden toch? Ik weet niet precies wat voor boeken jij leest, maar heel veel boeken zijn al te vinden bij je vrienden, dus dat scheelt weer opzoeken. :p

    @Yellow Ik heb met mijn 155 boeken die ik nu geloof in mijn lijst heb staan bij GR, overal de Nederlandse versie van, vaak nog keuze tussen hardcover en paperback. Misschien iets beter zoeken? Je kan, als je die app hebt, ook je ISBN nummer scannen, dan kun je gelijk zien of het boek op de site staat, erg handig. :) (ook als je in een winkel staat en iets meer wilt weten over een bepaald boek :p)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  2. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Lizza, ja, achteraf gezien wel maar ik was gisteren een beetje scheel asn het kijken, ofzo, het valt me inderdaad gigantisch mee.
    Dulle, ik heb alleen Schaduwval gelezen maar die viel me eigenlijk een beerje tegen na V&V, ik kon telkens het verhaal niet helemaal volgen. Misschien nog maar eens proberen.
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Aaah zo ;)

    Zijn hier trouwens mensen die de Millennium-trilogie gelezen hebben? Ik heb hem al een paar jaar compleet liggen hier, maar gek genoeg ben ik er nog nooit in begonnen...

    En mensen bekend met Duin?
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als er geen plaatje bij zit hoef je toch niet direct een heel nieuw boek toe te voegen? Daar zullen ze bij Goodreads niet happy mee zijn als je zo te werk gaat.

    Voeg gewoon die versie zonder cover toe aan je shelf. Aangezien je in mijn friendslist staat zie ik dat dan. En tot nu toe heb ik bij ieder boek wat friends hebben toegevoegd aan hun shelf, en wat geen cover plaatje had, het zelf waar mogelijk toegevoegd. (nee? niemand opgevallen? :p)
    Vergeet niet dat ik een Librarian ben, dus vraag het gewoon even en ik fix het. ;)

    edit: Hoppa, klaar. Beschrijving, cover en aantal pagina's toegevoegd. http://www.goodreads.com/book/show/12889920-de-duivelkolonie

    @Grub: Ik vond het iets minder dan V&V, maar nog steeds stappen boven al het ander fantasy gepeupel. :p Het wachten is nu op het 3e deel...
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    @ Dulle: Zal er eens aan denken. Als jij dat doet, en leuk vind, hou je echt niet tegen met die coversplaatjes.

    @ Lizza: Ik moet misschien wel beter zoeken, maar hoe anders wil je het nog meer doen als je al beide ISBN nummers van een boek gebruikt om de versie van het boek te zoeken. Soms zoek ik zelfs nog op auteur, maar vaak levert dat bij mij nog minder op. Vandaar dat ik dan maar kies voor de Engelse variant.
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanmiddag weer eens bij de bibliotheek geweest. Ze hebben daar altijd een tafel met nieuwe boeken en daar keek ik toevallig even: tadaa! De nieuwste Murakami. Straks gelijk in beginnen, zal hem over een uurtje wel uit hebben want het is een boekjevan niks.
    Ook gelijk de Kronieken van Narnia meegenomen, wil ik al een tijdje lezen :)
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, binnen 1 uur dus uitgelezen. :+ Boekje is maar 90 pagina's, waarvan bijna de helft nog uit tekeningen bestaat ook. De tekeningen waren wel mooi en apart, maar erg overbodig. Dan lees je bijvoorbeeld dat de hoofdpersoon een bepaald boek leest en daarnaast zie je dan een tekening van een hand die dat boek vast heeft. 8)
    Verder wel een apart verhaal, over slapeloosheid, met een uiterst vreemd einde. Ik begrijp trouwens ook niet helemaal hoe het nou zit met dit verhaal. Hij komt oorspronkelijk uit 'De Olifant Verdwijnt', maar is in de Nederlandse editie helemaal niet vertaald.

    edit: Pff wat een onzingedoe met dat GR koppelen aan Facebook. Ik vind het wel handig, maar dan moeten ze niet eens op Facebook een andere editie (een Duitse) plaatsen van Slaap. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Die dikke zwarte versie van 1184 pagina's, tenzij je Engels leest? :9

    Heb de boeken allemaal gelezen. Wel redelijk kinderachtig, maar dat is logisch. Boeken zijn wel vermakelijk en doen vooral in het eerste boek een flinke knipoog naar de Bijbel. Voor de rest denk ik wel dat je het in een treinvaart uit hebt. Erg leuk om te lezen.
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, die ja. Tilde me een breuk. :+
    Ik weet nog niet of ik alle delen ga lezen, was eigenlijk van plan om alleen boek 2+4 (Leeuw, Heks & Kleerkast, Prins Caspian) te lezen, maar zijn die andere ook de moeite waard? Kiddy is het toch wel, maar dat is inderdaad wel te verwachten.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    waaat
    [​IMG]

    Dit gaat de site pijn doen... Er zullen opeens een shitload aan boeken verdwijnen.
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Huh wat dan? Bij welke boeken is dat dan? 8)
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ieder nederlandstalig boek tot nu toe. :+ Tenminste, het boek wat ik nu aan het lezen ben en de eerste paar van mijn to-read wat ik aanklikte. Zelfs Erfenis wat toch een grote titel is gaat verwijderd worden.
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, ik zie het nergens staan, misschien dat jij het alleen kan zien met je powers. :+
    Is er ook nog een reden voor of vinden ze het gewoon leuk?
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    http://www.goodreads.com/book/show/12147783-erfenis

    Bovenaan de pagina
    [​IMG]

    En waarom... Ze willen niet meer samenwerken met Amazon oid. 8) Dus alle niet Engelstalige lezers zijn fucked.
    [​IMG]

    Ik wil best helpen, maar als ze overal een link naar de bron willen :emo: En het lekkere is dus:
    Geen bookseller? WAAR DAN? :+
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, vaag hoor. (bij mij staat het er trouwens niet hoor)
    Maar dan zouden de sites van de schrijvers toch moeten voldoen? :+
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat als het een US schrijver is maar ik een NL talige versie wil aanpassen? Is dat ook voldoende? Wat als het een te oud boek is en er geen verwijzing is te vinden is op de officiele sites?

    Het is opeens een gedoe geworden waar het dat eerst niet was. Bronvermelding... :emo: Willen ze hun eigen site de nek omdraaien?

    edit: Erfenis is zo te zien gefixed. Neem dan deze http://www.goodreads.com/book/show/9460639-hyperion-de-ondergang-van-hyperion
    en bv http://www.goodreads.com/book/show/10626421-zandstorm

    ZIe je het nog steeds niet? Dan betekend dat dus alleen Librarians het kunnen zien en aanpassen. Dus nog kleinere kans dat alle NL boeken gered kunnen worden.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie het ook niet. Zou wel een heel slechte zaak zijn eerlijk gezegd...
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De bronvermelding maakt het zo een pokkewerk. En het feit dat de bron niet een shop mag zijn. Anders zou ik zeker mijn mouwen eens opstropen en al mijn boeken stuk voor stuk nagaan om te helpen.

    Ok, dat ga ik nog steeds doen, want GR <3, maar nu doe ik het met wat meer tegenzin. :+

    Als ik nog genoeg zin heb zal ik kijken of er ook boeken van jullie zijn die ik kan/wil/moet redden. Maar dat zal een probleem worden als ik het boek niet zelf heb en er geen fatsoenlijke link voor te vinden is. Eerst die van mij maar eens. Die staan hier tenminste in de kast. :p Dan zien we wel verder en kan ik voor eventuele info gewoon hier komen. Kunnen jullie me helpen. ;)

    Of word gewoon allemaal Librarian! :+
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Ik vond die andere wel de moeite waard. Blijven ongeveer dezelfde stijl, maar verhaal is iedere keer anders met soms dezelfde personages.

    @ Dulle: Laten ze lekker opbokken zo zeg. Dit lijkt net zo achterlijk als die wet om het downloaden. Kom op, omdat ze het niet kunnen verifieren of omdat het auteursrechtelijk beschermd is ofzo?

    Beetje vaag gedoe zeg. :x
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Net een crappy review geplaatst over Engelen van de Apocalyps. Twijfel altijd over de rating wat ik iets moet geven. 2 sterren lijkt zo weinig, maar GR duidt het wel aan met 'it was ok'. Dat is niet zo negatief als 2 sterren lijken. Hm...

    Las dit in een andere review (die review heeft trouwens geen gelijk :cool:)
    Ik was misschien niet helemaal tevreden over het boek, maar het lijkt me wel geschikt voor een epische film. De actie leent zich daar goed voor. :D Nu eens kijken op Google of die film echt komt of dat deze gast uit zijn nek zit te lullen. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina