1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Al enig idee waar je nu aan gaat beginnen? Weer zo'n boek van 600-700 pagina's? :+
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nog geen idee. Dat kies ik altijd pas 5 minuten voor ik ga lezen uit. :+ Aantal pagina's is iig niet iets waar ik naar zal kijken. Misschien dat dat pas een factor wordt als blijkt dat ik niet goed op koers lig voor de challenge 8)

    13 december begonnen, 21 januari klaar. Poeh. :lol:
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Doet schietgebedje! O-)
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nog een 'paar' en mijn to-read shelf is gered. 8)
    [​IMG]

    Dan nog mijn read shelf. En kijken bij die van jullie. Al is dat irritanter omdat ik geen directe toegang heb tot gegevens. Nu kan ik gewoon het boek erbij nemen. En om nu iedere keer hier te moeten gaan vragen wordt al snel irritant. Hm...
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zelf dat boek gaat er vanaf?! Is toch gewoon een Engels boek?!
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet het hele boek zal verwijderd worden, maar wel die editie, met dat ISBN nummer. Maar nu niet meer nu ik het ga fixen. :cool: Vraag me wel af wat ze nu als database gebruiken nu ze Amazon gedumpt hebben. Sommige boeken staan op het punt om verwijderd te worden terwijl andere waar je het van verwacht gewoon safe zijn. Weird.

    edit: wachtwacht als je die al vreemd vindt:
    [​IMG]
    Geen idee waarom de beschrijving opeens Japans is, maar goed. Fix ik ook gelijk wel even.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2012
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wel grappig om te zien hoe GR (of dit topic, of de combinatie van beide) invloed lijkt te hebben gehad op het leesgedrag van iedereen

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Ik wilde ook wel een screen maken van de stats van Peter, maar ja. Of het is slecht bijgehouden of hij heeft echt alleen maar boeken in 2011 gelezen. :9

    Ach, vond het iig wel grappig om te zien hoe het in 2011 bij iedereen opeens omhoog schiet. Misschien is het stom toeval, kan ook. :+
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Van wie zijn ze allemaal? Ik dacht dat die van mij wel overduidelijk zou zijn, maar wie heeft er nog meer zoveel pagina's gelezen in 2012? ;)
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    NamedWarrior (Ferdi)
    ene Lizza
    Modder
    Dullert

    Oftewel, mensen in mijn friendslist waarvan ik weet dat ze het regelmatig updaten en het dus representatief zal zijn.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha. :cool:
    Ik vind mijn bijna 13k pagina's uit 2011 ook wel indrukwekkend. Maar dat het aan dit topic+GR ligt is wel duidelijk, ik heb in ieder geval mijn horizon wat verbreed. (en ik heb de boeken die ik in 2010 en eerder heb gelezen nauwelijks ingevuld, behalve HP)

    edit: Jij hebt over de jaren wel prima gemiddeldes, maar hoe weet je nog zo precies wat je in '98 hebt gelezen dan?
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb alle waardige boeken ingevuld, zoals je ziet zelfs zover terug tot de jaren '90. :+ Ik ben zo iemand die zijn database perfect wilt hebben, dus ik zoek ook op ISBN, en hebben ze die versie niet dan voeg ik het wel handmatig toe. Ook al is het enige verschil...het ISBN nummer. :p

    Enige boeken die ik niet heb toegevoegd zijn de Kippe(n)vel boeken en andere jeugdboeken. En boeken uit de bibliotheek, simpelweg omdat ik niet meer weet welke dat zijn. Is al meer dan 10 jaar geleden dat ik in de bibliotheek ben geweest om iets voor mezelf te lenen. (het laatste wat ik uit een bieb heb meegenomen is mijn huidige boekenlegger :cool:)
    [​IMG]
    Die deurhanger dus.

    edit: Ik weet natuurlijk niet precies meer of het nu 98 of 97 was, maar kijkende naar de uitgavedatum van de boeken, een beetje terug denken en wat hulp van mijn ouders kan ik het redelijk precies bepalen wanneer ik het heb gelezen.

    En bepalen wát ik toen heb gelezen? Kijken naar de boekenkast en bepalen wat ik wel/niet gelezen heb. :p
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja oke, ik heb nu op GR ook alleen mijn boeken ingevuld die ik thuis in mijn kast heb staan (moest ook even nadenken wanneer ik nou HP had gelezen) Ik verslond vroeger alle boeken in de bibliotheek, maar heb eigenlijk geen idee meer wat ik allemaal heb gelezen.

    Mijn stats van afgelopen jaar en dit jaar lijken echt heel veel, vergeleken met de rest hier, maar ik heb op GR een paar friends van een ander forum, en die lezen echt gewoon 80/100 boeken per jaar. Echt bizar! 8)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een...ander...forum? Bestaat dat?
    :+

    Ik kan bijna niet geloven dat de mensen die zo een aantallen lezen er echt van genieten. Daar ga je er te snel voor doorheen, je neemt het niet in je op. Zo lijkt het bijna alsof je leest om maar te kunnen zeggen dat je het gelezen hebt. (niet jij, maar die weirde andere forummers) Of, tsja... Misschien ben ik weird. Zij zullen me dan weer uitlachen met mijn miserabele ~15/20 pagina's per dag. :'-(

    Als je soms ook kijkt naar de challenges wat sommigen zich stellen voor het jaar. Paar honderd boeken. Come the fuck on. 8)
     
  14. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik lees ongeveer tussen de 35 en 40 boeken per jaar. In 2010 38 en 2011 36. Gemiddeld zijn die boeken zo'n 320-340 pagina's, dat is dus wel vrij standaard. Heb mezelf dit jaar de veertig als doel gesteld. :b:
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, dat valt op zich wel mee toch? De een leest nu eenmaal sneller dan de ander. Jij leest maar 15/20 pagina's per dag, maar ik weet niet hoelang je leest? Veel mensen pakken overdag ook een uurtje een boek om te lezen, of onderweg naar school/werk. Ik zou voor 15 pagina's niet eens de moeite nemen om het boek te openen, ik wil wel lekker in het verhaal komen, als er een spannend hoofdstuk is, dan lees ik hem eerst uit, ik ga niet in het midden stoppen om morgen verder te gaan. Gemiddeld 50/100 pagina's per dag, dan kom je wel aan die monsteraantallen. ;)
     
  16. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Toffe stats, ben benieuwd hoe het dit jaar word sinds ik in 2011 pas halverwege begon met lezen. Maar 100 boeken of meer is wel echt veel om in een jaar te lezen, ten minste als het gewoon volwaardige boeken zijn.

    Merk trouwens wel dat ik nu in Nederland veel minder lees, geen leuke koffie barretjes of lekkere drukte om me heen. Thuis lezen werkt bij mij gewoon bijna niet, alleen zo op een zondag gaat dat nog wel, of in bad maar dan houd het toch wel op.
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2012
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm ,echt? 100 boeken per jaar klinkt zo veel, maar ik heb het niet uitgerekend welk gemiddelde per dag je dan nodig zou hebben. Blijkbaar minder dan ik dacht, haha. :+

    Ik zit meestal na een zin of 3 alweer in het verhaal, dus daar heb ik verder geen moeite mee. Zelf lekker voor spannende cliffhangers zorgen door al zo 'snel' te stoppen. 8) Overdag soms al uitkijken naar de avond omdat ik wil weten hoe het verder gaat. Heerlijk. :D
    Ik heb juist absolute stilte nodig, anders kan ik er niet in komen. :p Als ik bij de buren een wasmachine hoor draaien, of hun kind hoor brabbelen word ik al gek.
     
  18. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou van dat word ik ook gek, maar wanneer er veel mensen en dingen om je heen gebeuren dan gaat het voor mij verder op de achtergrond, terwijl als het stil is en er gebeurd ook maar iets dan ben ik er al weer uit. Plus vind het heerlijk om dan na bijvoorbeeld eind van een hoofdstuk gewoon even op te kijken om te zien of er nog wat aan de hand is of dat er al een leuke meid er bij is komen zitten ;)

    Misschien raar maar weet niet hoe het komt, heb het hetzelfde met studeren. In een bibliotheek kan ik helemaal gaar worden als er niks interessants om me heen is. Terwijl als ik ergens lekker op een terras zit, ik er gewoon lekker in zit.
     
  19. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    A Dance with Dragons, het vijfde ASOIAF/Game of Thrones boek is weer heerlijk! Ik zit nu net over de helft heen, maar er is al zo veel meer gebeurd dan in Feast. Ik vond Feast absoluut niet slecht, maar vergeleken met de voorgaande boeken gebeurde er gewoon zo weinig. Dance zit er tot nu toe een beetje tussenin.

    De enige chapters die ik saai vind, zijn die van
    Daenerys
    In voorgaande boeken vond ik die ook nooit zo geweldig, maar in dit boek doet dat personage echt helemaal niks.
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Pfff zoveel dat ik nog moet lezen :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina