1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ziet er netjes uit. Bespaart dat nu eigenlijk ruimte om het zo te stapelen, of vind je het netter staan? Nooit geprobeerd eigenlijk.
    En ik wil nog steeds zo een zwarte kast. ;) Toch maar eens actief voor een vervanging van die van mij gaan zoeken ipv er iedere keer over te huilen.
    Volgens mij heb ik al vaker gepost, misschien staan ze zelfs in de startpost, maar who cares. Ik dan ook :p
    Sorry voor de bagger kwaliteit. Camera is al een paar jaar oud, een keer te veel op de grond gevallen en de belichting was sowieso niet goed.
    [​IMG]
    Dat rode opbergzakje ligt er even om een vlek te verbergen. :p

    [​IMG]
    2 hobby's netjes naast elkaar.

    [​IMG]
    Mees onscherpe foto ooit wat ik heb gemaakt. Maar geen zin om op te staan en het opnieuw te doen. De laatste 3 aanwinsten.

    En de hoofdboekenkast;
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wat een kutfoto's allemaal 8)

    Volgens GR zou dat dus 140/150 boeken moeten zijn. Geloof er niks van.


    Over de ECI... Zelf zit ik in die 6+ jaar dat ik lid ben iedere keer al ruim voor de deadline over de 4 VIP bestellingen, maar ik heb het idee alsof er steeds meer minder is wat geldt als VIP. Meen me te herinneren dat ik een deel van De Dwergen een keer daar heb gereserveerd en dat het gold als VIP. Nu is dat niet meer. Bijna geen fantasy volgens mij, en al helemaal geen pre-orders van fantasy. :mad:
    Het pushed je wel om verder te kijken, dus wie weet wat voor pareltjes je nog tegenkomt. (altijd positief denken! :+) En in uiterste noodgevallen heb ik altijd nog wel iemand te porren is voor een bestelling. Zo heeft mijn moeder vorige week al voor mijn VIP bestelling van dit kwartaal gezorgd door Nachtstorm, Schemeruur en Paranormal Activity te bestellen. Alles wilde ik al en de film was ook nog eens VIP. En het heeft me geen cent gekost.
    Score. :cool:
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, ik weet niet of het ruimte bespaart om ze op te stapelen, het is meer voor de afwisseling, Ik heb er ook nog allerlei andere prulletjes tussen staan en ik vind hele rijen met boeken ook niet echt mooi. Bij die kast van jou valt het wel mee, aangezien alle boeken een beetje van dezelfde grote en stijl zijn.
    Ik vind trouwens die rekken aan de muur tof! Zoiets wil ik misschien ook een keer, komen bij de Ikea vandaan toch? Blijft dat ook een beetje staan als die vakken niet helemaal vol zitten?

    En ECI, ik zit nu een beetje moeilijk te doen over 4 boeken per jaar (haal ik makkelijk :+), maar het is gewoon jammer dat de fantasy geen vip is. En anders kan ik in uiterste noodgeval altijd nog een film of spel bestellen. Het enige jammere is dat er hier in huis niemand is die boeken/films koopt, dus daar heb ik ook niet veel aan. Ach, ik maak anders wel gewoon een lidmaatschap aan, die 40% op sommige boeken lonkt wel. :cool:

    edit: Oh, trouwens, vind jij het niet vervelend om van een serie verschillende edities te hebben? Zo zie ik 1 hardcover van Nicolas Flamel terwijl je de rest in paperback hebt. Hetzelfde voor de Eragon serie.
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2012
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet vervelend genoeg om er opeens een tientje meer voor die andere edities uit te geven. :+ Als ik de keus had waren ze allemaal paperback, maar de hardcovers zijn pre-orders geweest waar je niet eens de keus had tussen een mid-price paperback of de hardcover. En omdat ik niet wilde wachten...
    Erfenis kon op zijn minst dezelfde stijl hebben, maar ik heb de omslag er af gehaald om te kijken hoe de hardcover er zelf uit zag. En toen is het op een of andere manier gescheurd geraakt en kan ik het niet meer gebruiken zonder dat het er lelijk uit ziet. :p (ik vind dit toch mooier dan zo een papieren omslag. Wat is anders het nut van hardcover als je er zo een cheap papiertje omheen laat zitten)

    Die rekjes komen inderdaad van de Ikea, waren volgens mij iets van €8 p/s. Eigenlijk bedoeld voor DVD's/Games, maar toen ik geen ruimte meer had in mijn boekenkast al die minderwaardige DVD's naar de zolder gedaan en de pockets in de rekken geplaatst. :cool:
    Er is nog nooit iets eruit gevallen, dus het blijft allemaal wel redelijk staan ja. :9

    edit: Wacht, €4 p/s http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115521/#/70115521
    Het was blijkbaar €8 voor 2 dus.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Jij bent volgens mij echt de enige persoon op aarde die paperback prefereert boven hardcover. :+
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Gisteren weer een stukje verder gelezen in Spel der Tronen. Ik voeg hem eerst ook nog niet toe aan mijn shelf, puur omdat ik eerst wil zien hoever ik kom. Tot nu toe wel geweldig, vooral die scene met Brann wanneer:
    Hij door Jaime van de toren geflikkerd word. Ik blijf Tyrion de enige leuke Lannister vinden. Klein, maar fijn zullen we maar zeggen.
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Ik weet nu al dat ik dit boek echt in gedeeltes moet gaan lezen. Er zijn gewoon teveel namen, plaatsen, gebeurtenissen en weet ik wat nog meer om te onthouden.
    Bovendien heb ik nog een andere dikke non Lied van IJs en Vuur stapel boeken die uitgelezen moet worden.
    Het is de herinnering aan de eerste serie die mij wel laat onthouden waar ik ongeveer ben en wat zich daar afspeelde.
    Catelyn Stark Tulling kan ook een kutwijf zijn zeg, vooral tegen Jon Snow. :mad:

    Ik denk dus dat ik vanavond weer even een ander boek ga uit kiezen. Kan ik die in elk geval voor jullie aan mijn GR shelf toevoegen. ;)

    Er staat bij de boeken rond Spel der Tronen ook zoveel tekst op een pagina. Redelijk kleine hoofdstukken weliswaard, maar voor mij leest het gewoon niet snel. Ik ben thrillers gewend, dus mijn excuses als ik een Lied van IJs en Vuur fan in de haren heb gestreken.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zo, eindelijk maar eens begonnen aan:
    [​IMG]

    Jaren naar uitgekeken, gereserveerd zodra het kon en... uiteindelijk steeds maar laten liggen. Ik denk dat ik een beetje bang ben dat ie na al die jaren gaat tegenvallen. :+

    Dus nu toch maar opgepakt. Gelukkig begint het met een synopsis van de 3 vorige boeken. :p Weet ik zeker dat ik niks belangrijks ben vergeten.
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Minder mooi, maar gelukkig wel in dezelfde stijl. :) én hij is goedkoper! Binnenkort maar eens kopen dan.

    edit: Het nieuwe boek van Robert Vuijsje is trouwens ook uit, hij had dat hilarische debuut met Alleen maar nette mensen. Volgens mij komen in februari best veel nieuwe boeken uit, volgende maand is het natuurlijk ook boekenweek. Denk dat ik mijn lidmaatschap van ECI maar even uitstel tot maart. :)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2012
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ken dat 'Alleen maar nette mensen' niet. Heb je die gelezen Lizza?

    Hij is inderdaad best mooi ja, gelukkig dezelfde stijl :)
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja! Ik dacht dat wel meer mensen dat boek hier hadden gelezen. Ik weet niet of je het wel kent? Maar het is echt een heel grappig boek, over de multiculti hier in Nederland met zijn vooroordelen en stereotypen. Volgens mij komt er ergens in maart ook de film uit. (:x)

    Beschrijving:
    Op het Amsterdamse Barlaeus Gymnasium had David Samuels verkering met Naomi, een meisje dat precies zo was als hij: verantwoorde conversatie op de champagne-tuinfeesten van de elite in Oud-Zuid. Alleen maar nette mensen.
    Nu is David Samuels 21 en op zoek.
    Hij zoekt naar wie hij is. David is joods maar door zijn zwarte haren ziet hij eruit als een Marokkaan. Hoort hij bij de witte Hollanders of bij de mensen die ze allochtonen noemen?
    Hij zoekt naar wat hij later moet worden. Hoe kan David het respect winnen van zijn vader, de baas van het enige fatsoenlijke programma op de vaderlandse televisie?
    En hij zoekt de intellectuele negerin. Wordt David gelukkig van Rowanda, de Bijlmer-queen die met twee gouden tanden bijna zijn oor eraf bijt? Of moet hij met Naomi zijn?
    Het is een zoektocht die even komisch wordt als tragisch, dwars door het hart van de multiculturele samenleving.
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee ik hoor nu net van jou voor het eerst over die titel. Ziet er interessant uit :) Mja eerst Opwindvogel nog ff uitlezen :) Ben er bijna doorheen geweldig boek :)!
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Sanctus @ Goodreads. :thumbs:
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, ik heb me net even aangemeld als Librarian. Nu wordt het pas een goede site (als ze me aannemen tenminste) :+

    Ik heb ook zo'n idee dat dit een dure boekenmaand gaat worden. 2 Murakami's komen uit, de nieuwe Vuijsje, ik wil de Nicolas Flamel serie, toch wel benieuwd naar HhhH, De vliegenvanger, Extreem luid & Ongelofelijk dichtbij. ;)
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    2?
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, Hard Boiled Wonderland en de paperback van 1q84 deeltje 3. :)
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hehe, hoef ik niet meer alles alleen te doen. :+ Volgens mij nemen ze iedereen aan die het vraagt, dus dat moet geen probleem zijn. :p
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad. Wel grappig dat je een soort moet 'solliciteren'. ;)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mijn uitgebreide en goed gemotiveerde sollicitatie nog terug gevonden :+:
    [​IMG]
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha bij mij kwam het ongeveer op hetzelfde neer, alleen dan met iets meer woorden omschreven, in mijn 'goedste' Engels. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina