1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.226
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ja, maar daarvoor moet je echt het einde lezen. Totaal over de top. Dit had helemaal niks meer met een eeuwenoud geheim te maken. Het geheim in dit geval, wat je pas op het einde leest, verpest het boek bijna helemaal. Het is gewoon erg over de top.

    Het hele boek loopt precies zoals ik het uit eerdere boeken ken, tot de laatste 43 pagina's snel beginnen om te slaan.

    Wil je weten wat nu ''Het Sacrament'' is? Ik verwed er een nieuw aan te schaffen Murakami voor dat je het over de top vind. Als dat zo is hoef ik het niet aan te schaffen. :+
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2012
  2. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    _O_
    Heerlijk boek. Mensen verwachten dit boek niet van King, maar eigenlijk past het perfect bij zijn oudere boeken (die meer gericht zijn op (impliciete) horror). Het middenstuk is wat langdradig (ook niets nieuws), maar het einde is dan wel weer erg goed. En als je IT en/of Insomnia ook gelezen hebt, is het eerste deel een feest der herkenning.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.226
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Begonnen aan De Ark van Boyd Morrison. Leest nu al fijner dan Sanctus.

    Dit boek heeft Dulle volgens mij ook en mede dankzij hem ook gekocht. :cool:

    Waarom hebben ze de progress op GR nu weer veranderd. Nu moet je procenten invullen ipv het paginanummer. Moet ik dat nu uit gaan rekenen ofzo? 8)
     
    Laatst bewerkt: 29 feb 2012
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Dat is voor ebooks, gast. :+
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.226
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Waarom kan ik dan niet de Nederlandse papieren versie vinden op GR? Grrr. Staan wel 4 Nederlandse versies op, maar kan niet de Papieren Editie vinden. Ach, nog even kijken dan. :cool:
     
  6. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Vond hem leuk :)

    Verder Kafka gaat lekker en m'n andere boek ''The Great & Secret Show'' ook. Kafka past zoals het nu gaat wel weer gedeeltelijk goed bij m'n eigen omstandigheden, al hoop ik zulke personages en plekken tegen te komen, ten minste ga er vanuit dat er nog hele bijzondere personages voorbij gaan komen.
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe zit dat eigenlijk precies met die procenten dan?

    Vandaag toevallig bij de AKO geweest en zag, na 1 jaar wachten, eindelijk dat De Koning (Kader Abdolah) in prijs verlaagd was, dus gelijk maar gekocht. :)

    Het lezen op een e-reader bevalt me eigenlijk wel, het is in het begin even wennen, maar daarna is het echt prima te doen. Scherm is goed leesbaar en werkt niet vermoeiend voor je ogen, en reageert snel als je op de volgende pagina drukt. En het is ideaal dat hij de pagina onthoudt, zodat je de volgende keer gelijk verder kan gaan. Daarom loop ik volgens mij ook een beetje achter bij GR (Dus sorry Dulle, ik heb je al ingehaald :+) Voor de rest is Erfenis echt een heerlijk boek. Geloof dat er nogal wat commentaar op is, maar heb er echt helemaal niks van. Al die veldslagen vind ik juist wel leuk en de gebeurtenissen volgen elkaar lekker snel op. :)
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Weet niet zeker of je vraag hier bedoeld op is maar:

    Aangezien E-Readers op % gaan heb je in Goodreads de functie om ook naar percentage te veranderen.

    Gewoon bij update status heb je normaal:
    I'm on page ... of 467

    Wanneer je op page drukt dan veranderd het naar percentage.
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, maar ik lees nu ook op een reader, bij mij staat gewoon de pagina aangegeven en nergens staan procenten. Daarom vroeg ik het me af. Dus blijkbaar hebben andere e-readers dat wel. ;)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Bij die van mij staan ook gewoon de pagina's. Zoals het hoort. :cool:
     
  11. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ah nu jullie het zeggen kan wel kloppen dat ik hem zelf over gezet had naar % omdat de pagina's niet klopte met het boek op goodreads (ben nogal lui om de juiste te zoeken).
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.226
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Weer twee toppers erbij, waarvan ik een de komende 10 jaar nog niet lees denk ik.

    Dans met Draken 2 en De Tiende Kamer.

    Die tweede is Glenn Cooper zijn 3e thriller, zijn eerste zonder die dronken FBI agent uit Boek der Doden en Boek der Zielen.

    Ik had Het Vierde Beest van Tom Holland ook nog willen kopen, maar 70 euro voor 3 boeken werd me echt wat te gortig. Bovendien heb ik De Gang naar Canossa ook nog niet aangeschaft of gelezen. Om die reden kan het nog wel even wachten.

    Damn, vandaag een hoop leuke titels bij www.boekhandelvandervelde.nl zien liggen.

    Soms heb je van die dagen dat er in eens een epic lading vette titels uitkomt en je een verrassing krijgt in de vorm van het boek van Glenn Cooper.

    Ik moet fantastic ficiton echt eens vaker in de gaten houden. :cool:
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Bij ereaders kun je de grootte van de letters veranderen waardoor het aantal pagina's verandert. Dit komt in bepaalde gevallen echter niet overeen met het aantal pagina's van het normale boek. Een goede ereader geeft dan ook aan op welk percentage van het boek je bent, aangezien het aantal bladzijden dus variabel kan zijn. :cool:
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het aantal pagina's verandert dan niet hoor. Wat voor crappy ereader heb jij? :+ Het neemt dan misschien meer dan 1 scherm in beslag, maar het aantal pagina's blijft hetzelfde.
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Dat is alleen zo bij het duurdere segment ereaders. :cool:
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je gewoon meer pagina's. Onderin zie je op welke pagina van het boek je bent (als in de papieren versie) en aangezien een e-reader scherm kleiner is dan een boek heb je pagina's als 157, 157/158. Dat loopt gewoon in elkaar over, en daarmee ben je toch op de werkelijke pagina. Dus lettertype vergroten verandert dan vrij weinig. :cool:
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Bij mij niet, 9 inch. :cool:
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke heb jij dan? Of bedoelde je dat Samsung geval waar je mee patste, want dat is geen e-reader, dus ssshh. :cool:

    [​IMG]

    Sony PRS-T1 :)
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Het is gewoon een awesome 'ereader', naast een tablet. :cool:
    Nergens last van.

    [​IMG]
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, het is geen awesome ereader, het is een tablet wat toevallig epubs ed kan lezen. :+ Een ereader is dat ding wat eigenlijk niet te onderscheiden is van een echt boek. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina