1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Je bedoelt niet te onderscheiden van een halve pocket? :cool:
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Een pocket is nog steeds een echt boek, een tablet scherm, hoe groot het ook is, zal er nooit op lijken. :cool:
     
  3. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan iemand mij een goed boek van Gerard Reve aanraden? En zo ja, wat maakt dat boek goed?
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    De Avonden. Dat is gewoon een van die boeken die je gelezen moet hebben binnen de Nederlandse literatuur.
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt hem zelf niet eens gelezen. 8)
    Maar inderdaad, de Avonden. Erg zware kost, maar wel een heel mooi boek.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Daarom zeg ik ook niet wat het boek goed maakt. :+
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.225
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ja, praat het maar weer goed. Je begint al aardig op mij te lijken destijds met die Spel der Tronen discussie. :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Hoezo? Het is gewoon algemeen bekend dat De Avonden een goed boek is van Gerard Reve, daar hoef je het niet voor gelezen te hebben.
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.225
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ja, maar toen ik het daar destijds met Spel der Tronen over had kreeg ik hetzelfde antwoord als jij nu.

    Ach, je hebt gelijk hoor, je mag een ongelezen boek ook gewoon goed vinden.

    Met bijvoorbeeld games is dat precies hetzelfde. Final Fantasy is ook een goed spel, het leuk vinden is een ander verhaal. ;)
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, vind ik niet. Iets kan goed zijn nadat je het zelf hebt beoordeeld, iets kan goed lijken door de positieve dingen die je erover hoort. Maar of iets daadwerkelijk goed is kun je alleen door eigen ervaring zeggen toch? Of doe je klakkeloos wat anderen zeggen?
    Bij de Avonden kun je er wel vanuit gaan dat het een geweldig boek is omdat het in de top10 van Nederlandse literatuur staat, maar het kan nog steeds je smaak niet zijn. Sowieso zeggen dat je een boek gelezen moet hebben terwijl je het zelf niet eens hebt gelezen is een beetje vreemd. :p
    Ik vind het boek zelf geniaal, maar ik ken genoeg mensen die het verschrikkelijk vinden, dus wat is dan goed? ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2012
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.225
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Om maar niet verder te gaan met dit punt. Je hebt het duidelijk gemaakt. :thumbs:
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat het goed maakt (imo :+)? De manier van schrijven. In het boek gebeurt namelijk niet veel, gewoon een paar dagen in het leven van een jongen, die bij zijn ouders woont en bij zijn vrienden hangt. Maar op een of andere manier blijf je toch lezen. Maar het is niet echt een boek voor tussendoor, je moet er wel voor gaan zitten.
     
  13. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk, daar heb ik wat aan. Dank je;)

    Ik hoor Nico Dijkshoorn er regelmatig over, toch maar eens aan beginnen dan.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    En als je dan toch bezig bent met de Nederlandse literatuur: Nooit Meer Slapen van W.F. Hermans. Prachtig avontuur!
     
  15. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb regelmatig overwogen om hier aan te beginnen. Hij lijkt me zo zwaar...
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is juist helemaal niet zwaar, lekker vol met avontuur. Inderdaad een aanrader, net zoals de Donkere kamer van Damokles ( ook Hermans). En als je dan toch lekker in de literatuur zit lees dan ook gelijk De Aanslag (Mulisch) en misschien ook Hersenschimmen (Bernlef). Stuk voor stuk zeer goede boeken die je gelezen moet hebben. :)
     
  17. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Dank je Lizza.

    Oh, en een ander vereiste is dat er wel een beetje humor in moet zitten. Liefst tegen het cynische / absurde aan.

    Wat raadt je aan? :)
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik zou zo snel geen boek op kunnen noemen waar echt cynisme in zit.

    Erfenis uit! Zelfs ik heb er bijna een week over gedaan. Ik merkte wel bij dit boek dat ik er ook echt naar uit keek om verder te gaan, die veldslagen vind ik wel leuk. :p
    Morgen maar eens beginnen aan Kafka. Op welke pagina zijn jullie ongeveer?
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    5 sterren gegeven zag ik. Review niet gelezen (doe ik pas als ik het zelf uit heb), maar iig mooi om te zien dat ook die laatste je uiteindelijk genoeg is bevallen om het 5* te geven. Geeft aan dat het einde niet 100% kut zal zijn. :+

    Eragon en Saphira (en Glaedr) zijn net aangekomen op Vroengard. Gevlogen door die epische storm (arme Saphira =( ) en daarna wat slakken zitten oppeuzelen. imo het leukste stuk tot nu toe van het boek. :)

    Toen ik tijdje terug zei dat het voor mijn gevoel pas ging beginnen was toen ze vertrokken bij de Varden. Ze zijn daar imo veel te lang blijven hangen. Ik vind het altijd veel leuker als ze op reis zijn en nieuwe dingen leren, dus constant dat geneuzel bij die Varden was wel wat minder..
     
  20. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Ben ik het dus compleet mee eens, ook de interactie tussen die twee blijft het leukst, wat niet genoeg terugkomt in het gehele boek. Verder die slakken was inderdaad een mooie en je hebt gelijk alles tot dit punt was het nutteloos vullen van het boek. Niet verschrikkelijk om te lezen maar het heeft het voor mij er niet beter op gemaakt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina