1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat zijn dat nou weer voor stomme ideeën?
    :+

    (ik kijk niet veel tv :'-()
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Je zou ook Ruiz Zafon of Murakami kunnen lezen en The Hunger Games lekker laten voor wat het is. :cool:
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    True..
    Bedenk me dat ik ook nog de Warlock moet lezen. :+ Keuzes...

    Eerst het huidige boek maar, dan zie ik wel. :p Deze gaat iig lekker snel tot nu toe. Is wat anders dan het tempo wat ik had bij Erfenis.
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke moet je nu eerst lezen van Zafon?! Spel van de Engel of Schaduw van de Wind?!

    Die hardcover heb ik trouwens ook Modder. Erg mooi!

    Heb van De Warlock ook de hardcover. Als je dan heb papieren flapje van de buitenkant haalt, heb je een onwijs mooi donkerblauw boek :)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2012
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is bijna met alle hardcovers, zien er inderdaad altijd super mooi uit. :)
    Ik vind die stickers ook altijd zo achterlijk, net zoals op HhhH, 'al meer dan 75000 van verkocht', ja leuk whatever, niet op mijn boek. :+
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    De kaft onder die flapjes is vaak inderdaad nog best mooi en geeft echt een ouderwets gevoel. De enige hardcover boeken waar ik dat eigenlijk niet heb zijn die van Harry Potter. Daar is dat flapje eigenlijk gewoon nutteloos, aangezien de cover zelf exact hetzelfde is. 8)
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hunger Games gezien!
    Awesome! :D Perfect verfilmd, ze hebben nauwelijks met de personages lopen klooien (alhoewel vond ik Cato op het einde stom) en verder hebben ze het ook gewoon lekker dicht bij het verhaal zelf gehouden. Er waren wel wat dingen anders gegaan, maar daardoor paste het verhaal als film ook beter in elkaar. Wel jammer trouwens dat Peeta geen verwondingen overhield (metalen been) Ze lieten ook al wat stukjes doorschemeren uit de volgende boeken, hoewel er nog niets officieels is over vervolgfilms.

    Ook al flink op weg met Kafka op het Strand. Het plot komt steeds dichterbij elkaar, maar nog steeds is het lekker vaag en vreemd. Love it. :)
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Spel van de Engel is een "prequel" op Schaduw van de Wind. Naar wat ik begrijp is het qua verhaal losstaand, maar aangezien het zich allebei afspeelt in Barcelona rond dezelfde periode (SvdE jaar of 10 eerder) komen er veel plaatsen en personages uit Schaduw van de Wind in voor.

    Aangezien Schaduw van de Wind echter eerst geschreven is zou ik daar mee beginnen. Of juist niet. Misschien vind je het juist leuk om de karakters die in Spel van de Engel slechts bijrollen (of nog minder) hebben pas later beter wilt leren kennen in plaats van andersom. ;)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Daar had ik met mijn exemplaar van Schaduw van de Wind geen problemen mee. Ik kreeg dat stickertje met zoveel verkochte exemplarenn er zonder problemen af.

    Misschien hebben ze er bij jouw andere op gedaan? I.i.g. snap ik je beweegredenen wel omdat niet leuk te vinden.

    Dit heb ik dus vaak met dvd's en blu ray's als ik wat haal. Daar zitten echt irritante stickertje op waar altijd wat papier of plaksel van achterblijft.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Heb jij dan ook schaduw van de Wind? :eek:
    Maar dat is sowieso toch een paperback? Dat is wat anders dan zo'n flapje om een hardcover heen.
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die hardcover dan zo speciaal? Die kon je toch altijd al kopen?
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Deze niet, maar deze wel:

    [​IMG]

    (Enorm slecht plaatje)

    Dat is een jubileumeditie met illustraties en is in hardcover. Aangezien ik die ook wil hebben heb ik deze ook als hardcover genomen.
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, ziet er wel tof uit.
    Maar je hebt Schaduw van de wind toch al? Eigenlijk ook altijd zonde he, dat dan nadat je zo'n boek hebt gekocht er een veel mooiere editie uit gaat komen. :'-(
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Die editie is al eventjes uit en nergens meer te koop (wel veel tweedehands versies op bol), maar ik vind mijn huidige editie gewoon lelijk. :mad:
     
  15. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke heb jij eigenlijk, die pocket?
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Ja, wist ik veel dat er voor een paar cent meer ook een mooie versie was. :mad:

    Kan ik die mooi aan mensen uitlenen, zodat ze ook smaak kunnen ontwikkelen. :cool:
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Nee, ik heb Schaduw van de Wind in hardcover. Er zit idd een flapje om heen, maar toch. Die hele luxe hardcovers krijg je de stickertjes ook wel van af. Je peutert niet goed denk ik. ;)

    Van Het spel van de Engel wil ik de hardcover ook nog een keer gaan bestellen.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Je stijgt weer een beetje op mijn awesomelijstje. Zowel Murakami als een Ruiz Zafon boek. _O_
     
  19. deadly seconz

    deadly seconz kaas is geel

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    165
    Leest iemand ook het Rad des Tijds serie? Of the Wheel of Time, zoals die origineel is? Ontzettende gave fantasy serie, ben nu 2 jaar bezig. Er zijn nu 13 boeken uit van het hoofdverhaal en de 14e, het laatste deel, komt begin 2013 uit. Ik ben nu in boek 11.

    Echt een aanrader, in mijn ogen de beste fantasy-serie die ik tot nu toe gelezen heb. Maar ik betwijfel of er echt betere zijn :eek:
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Rad Des Tijds staat op mijn 'ooit nog te lezen' lijstje. :9 Welke andere series heb je nog meer gelezen? Weet ik een beetje hoe ik je mening moet inschatten over Rad des Tijds. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina