1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha die laatste had ik niet eens gezien, het ging eigenlijk ook alleen maar om de middelste. :p

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    52 edits deze week zie ik. Flink bezig geweest zo te zien. :eek:

Bij mij staat nog steeds #17 van vorig jaar. Waarom update ie het niet? :'-(

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, had ook wat nieuwe boeken toegevoegd, maar hij telt ook een beetje vreemd. Als je alles in 1 edit doet, dan heb je er alsnog 2/3 (Titel doet hij altijd apart ofzo) Ik kan er waarschijnlijk nog veel meer hebben, maar heb niet zo'n zin om al mijn boeken te checken. Alhoewel een goede librarian dat natuurlijk gelijk doet. :+

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niet meer dan terecht natuurlijk. :cool: Als ik in 1 edit 3 dingen tegelijk verander (beschrijving, aantal pagina's, cover) dan vind ik dat dat ook apart geteld moet worden. Het zijn immers aparte handelingen, die me allemaal veel moeite hebben gekost. :+

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, misschien wel. ;)

Trouwens, is die ranking bij jou van dit jaar of vorig jaar? 542 edits is best veel! Ik een beetje trots doen op mijn #6 deze week, jij staat gewoon in de jaarlijst. :p

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb geen idee. Geen van beide eigenlijk. :p Ik heb in totaal 543 edits gemaakt, dus misschien dat het niet vorig óf dit jaar is, maar gewoon genomen over een jaar. (van feb 2011 tot feb 2012)

Of er klopt gewoon niks van. :+

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    watwatwat? :eek: Ok, Alfen 2 snel kopen en dan zeer ongeduldig op deze gaan wachten. :D

Al had ik liever gewoon een 5e deel van de Dwergen, maar goed. moar Tungdil is altijd goed.

8. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Wauw, je hebt gewoon Kronieken van Narnia al uit. Door jou heb ik ook weer zin gekregen om aan narnia te beginnen.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    For Narnia and for Aslan! :+

1184 pagina's, ga je gang. :+

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja! Maar toen jij reageerde op mijn status was ik al over de helft hoor. ;)
    Het zijn ook echt perfecte verhalen om te lezen, elk maar iets van 150 pagina's, maar Het paard en de jongen was toch mijn favoriet.
    Ik weet niet of je de films ook leuk vind? Het schijnt dat in 2014 The Magician's Nephew (verhaal 1) uitkomt en in 2015 The Silver Chair (verhaal 6). :)

11. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Maar dat zijn dus tig dunne boekjes? Ik dacht altijd dat het een stuk of 3/4 fikse boeken waren. 1184 pagina's voor ~7 boeken klinkt wel erg weinig.

edit 150 pagina's per boek dus. Blech, erg weinig. :eek:

Alleen de eerste film gezien en die vond ik maar erg meh. Komt wel vooral door de acteurs die ik niet kon uitstaan.

12. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, oke. Ik vond de films wel altijd heel mooi. Die setting en het verhaal waren echt prachtig, die kiddo's waren soms wel een beetje vervelend, maar dat maakte de film niet minder. De 3e film had wel een bloedirritant mannetje, maar dat was in het verhaal ook. ;)

150 pagina's is wel wat weinig, maar met alle kronieken bij elkaar is het perfect. Overal staan precies genoeg woorden in, geen overbodige dingen waardoor het verhaal slomer wordt.

Laatst bewerkt: 13 feb 2012
  13. Iris

Leuk Bevonden:
    56
    Voor kinderboeken met toch een lichtelijk gelovige achtergrond als diepzinnige betekenis zijn de hoeveelheid bladzijdes per verhaaltje in Narnia perfect in mijn ogen.

Ach, de films zijn leuk, maar het mooie van kinderboeken vind ik dat ik zelf mijn fantasie kan gebruiken om personages een gezicht te geven en gebeurtenissen en plekken voor te stellen. Bij de kronieken van Narnia is dat heerlijk om te doen. Dan kan een film nog zo goed zijn nagemaakt als beschreven in de boeken ( in dit geval iets minder goed).. het is toch altijd een teleurstelling.

14. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dat gelovige aspect er trouwens niet echt uitgehaald. Er zit wel een diepzinnige betekenis achter, maar of dat nou echt uitgesproken christelijk is?
    En wat jij zegt over de film klopt wel, maar ik heb de films (meerdere keren) eerder gezien dan de boeken gelezen. Juist door die films was ik benieuwd naar de rest van het verhaal, maar daardoor ben je inderdaad wel steeds aan het vergelijken in je hoofd. Denk ook dat de verhalen mooier zijn als je het zelf kan bedenken.

15. Iris

Leuk Bevonden:
    56
    In de films zit dat aspect volgens mij ook minder. Maar met de boeken viel het mij wel op. Allegorie heet het volgens mij met een mooi woord.

Spoiler niet lezen als je het boek nog niet kent:
    Aslan, de leeuw, kan ook wel gezien worden als een soort jezus. In elk verhaal is hij wel de uiteindelijke redder, zeker in het laatste boek is dit goed terug te zien. Wie in hem geloofd kan hem zien etc.

In boek 1 schept hij de werelden, in het volgende boek gaat hij dood maar komt hij weer tot leven, in de volgende boeken verricht hij wonderen en in het laatste boek wanneer de wereld kapot gaat neemt hij hen die in hem geloven en goed zijn mee naar 'het nieuwe narnia'

Hier staat er wat meer over : http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Kronieken_van_Narnia

Maar wat voor betekenis het ook heeft, het blijven mooie verhalen.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Het verhaal is wat kinderlijk, dat geef ik wel toe. Het is echter wel lekker lezen en bovendien vind ik dat je je bij Narnia gewoon lekker makkelijk in de rol van een 8 tot 13 jarig kind kunt plaatsen.

Die 3/4 dikke boeken waar jij het over hebt zijn de filmedities, waar 2 boeken in een zaten.

Verhaal zelf is gewoon een klassieker over vriendschap, liefde, verraad, bedrog, stukje geloof, maar alles bestemd voor genoemde leeftijdscategorie. Persoonlijk vind ik deze serie net zo tof als HP, maar misschien komt het ook wel omdat er 7 boeken van zijn.

17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Klinkt nog best interessant om een keer op te pikken, helemaal als je dus lekker tussen een ander boek telkens één van deze leest. Achter elkaar alle 7 gaat hem denk niet lukken voor me.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Voor je het weet zit je al op het eind. Ik had dit boek ook in nog geen twee maanden uit. Ik las wel snel door. Laatste boek in een dag. Ik moet er wel bij zeggen dat ik destijds andere dingen had, vandaar die twee maanden.

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook prima te doen hoor. De verhalen zijn een soort van los van elkaar, waardoor je het niet achter elkaar hoeft te lezen om het te snappen. Als 2e boek erbij is het ook gewoon te volgen. :)

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Lizza, ik lees in je review dit
    Ieder verhaal andere hoofdpersonen? Of verloopt de tijd in Narnia bv anders dan in de echte wereld waardoor je wel dezelfde hoofdpersonen blijft behouden.
    7 keer andere hoofdpersonen leren kennen in boekjes van zo een 150 pagina's p/s klinkt irritant. :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina