1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Iemand Ender's Game gelezen, of House of Leaves?

2. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ender`s game is zeker goed, maar wel geschreven voor tieners en een beetje voorspelbaar. Volgens mij waren ze ook bezig met een verfilming?
    House of leaves ken ik niet.

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Laat dan maar. Werd aangeraden bij de PhillyD show en de samenvatting leek me wel interessant. Ben normaal niet echt van het SciFi, dus als het voorspelbaar is dan hoeft het niet.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik denk dat ik blij ben als ik Prins der Wrake uit heb. Pfff, met geen pen te beschrijven dat boek. In de negatieve zin van het woord, ook al zitten er aantal redelijk positieve dingen in.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Maar je moet em uitlezen?

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Nee, dat niet, maar ik ben al zover dat ik hem niet meer kan laten liggen. Op de een of andere manier wil ik hem uitlezen. Ik weet niet of ik het red.

Het is maar 2x eerder in mijn leven gebeurd dat ik een boek vroegtijdig vaarwel heb gezegd. Het Mozes Mysterie, zie BOL, en De Hobbit. De Hobbit ga ik denk ik wel weer lezen als ik eenmaal de film heb gezien.

Het Mozes Mysterie moet je nooit lezen. Ik heb het slechts 15 bladzijden uitgehouden en toen wegegeven. De persoon die hem kreeg heeft hem ook niet uitgelezen.
    Ergste boek wat je ooit zult lezen en dat zegt meer over de schrijver dan mijn keuze voor het zoveelste mysterie boek.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.713
    Argh, lekker dan...

Ten eerst geen boekenweekgeschenk meer gehad. :mad:
    Daarnaast is die cover van Karakter echt mislukt. Het is een paperback met zo'n losse cover eroverheen (zoals bij een hardcover). Dat is al mislukt, maar daarnaast is het ook nog eens van een soort kaftpapier gemaakt. 8)

Die van Nooit Meer Slapen is wel heerlijk, alleen jammer van de sticker die er weer zo nodig op moest. :emo:

8. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    House of Leaves wil ik ook nog eens lezen. Een heel bijzonder boek met allerlei typografische trucjes waardoor het heel wat pagina's telt, maar de eigenlijke plot valt volgens mij best mee.

Inmiddels ben ik begonnen aan Stephen King's From A Buick 8. Na tien pagina's voelen de hoofdpersonages alweer aan als een stel bekenden. Wat is die man toch goed.

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je had toch al een boekenweekgeschenk?
    Wat die cover betreft, daarom vind ik het zelf altijd fijner om boeken in een winkel te kopen, dan kun je eerst oordelen, en kun je de gaafste editie uitzoeken.
    Welk stickertje bedoel je? Die van 'eenmalige jubileumeditie 15,-'. Ik vind het op zich niet zo vervelend, boek staat toch in de kast.

Vanmiddag bijna De Kronieken van Narnia bij de Slegte gekocht. Mooie hardcover, en maar 27 euro, maar toch maar niet gedaan. Ooit, als ik geld heb. :+

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Het boek voor een goede vriend zijn verjaardag is niet de Opwindvogelkronieken geworden, maar Kafka op het Strand.

Ik neem met die cadeau wel een beetje een duik in het diepe. Hij kent die hele schrijver niet, dus ik weet ook niet of het hem bevalt.

KOHS heb ik gekocht omdat OVK er niet meer was. Hopelijk lijkt het hem wat en hopelijk begint die er ook snel aan.

Meestal als ik een boek voor iemand koop is het een instant hit, maar met niet familie is dat altijd lastig.

Mijn begeleidster van het werk heb ik gelukkig heel erg blij kunnen maken met een boek van Knoops, hopelijk zal die vriend van mij deze ook vet vinden.

Begon mijn moeder alweer: Ja, maar hij leest toch helemaal geen boeken? Ja, daar geef je ook geen goede hoop mee. We zullen zien dacht ik.

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wel een risico om iemand die nauwelijks leest gelijk Kafka op het Strand te geven hoor. Het is met zijn 639 pagina's niet echt uitnodigend, vooral niet als je Murakami niet kent. En dan heb ik het niet over de symboliek/motieven van het verhaal. 8)
    Geef jij trouwens altijd boeken aan anderen?

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Dat valt best wel mee, maar dit is de eerste keer bij hem. Misschien had ik wel wat anders moeten doen, maar we zullen zien.

13. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Een paar dagen geleden begonnen met het eerste deel van De Hongerspelen en ik vind het echt _O_

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Oh ja, de Hongerspelen. Dat boek waar ik weer niet aan begonnen ben. :+ Voor de mensen die de film hebben gezien; hoe is ie bevallen? (gewoon even kort een meningkje, uiteraard zonder spoilers :p)

Zelf maar begonnen aan De Elfde Plaag van Wilbur Smith. Ik weet nog dat ik weg was van Het Koningsgraf, maar dat is alweer 15 jaar geleden (ik word oud). Eens zien hoe deze me uiteindelijk gaat bevallen.
    Ik weet ze wel uit te kiezen. 8) Eerst The Thirteen Hallows waar men steeds sex heeft om visioenen etc te krijgen en nu gelijk in het eerste hoofdstuk van dit boek weer om informatie aan elkaar door te spelen/ Hm. Was ook nog eens een lelijke gerimpelde oude man. Bah.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Awesome, alles heel dicht bij het boek gehouden. Het zegt al genoeg dat het openingsweekend van de film een van de beste 3 ooit is (na The Dark Knight, en HP2) :)

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wow, ik wist niet dat Hunger Games zo groot was. :eek: Of de marketing eromheen moet grootser zijn geweest dan ik heb meegekregen.

En dan te bedenken dat ik dacht een leuke serie te hebben 'ontdekt' toen ik de boeken kocht. :+

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die marketing was echt huge volgens mij. Het feit dat je zoveel reclamespotjes op televisie hebt gezien zegt ook al veel. Maar de boekenserie heeft volgens mij ook prijs op prijs gewonnen in Amerika, echt een van de populairste series na Harry Potter en Twilight. Wat trouwens ook genoeg zegt over het feit dat de film zo goed is bekeken, omdat die filmseries (bijna) zijn afgelopen. :)

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.713
    Aan de andere kant geeft Twilight maar weer aan dat kwaliteit niet gebaseerd moet worden op populariteit. :+

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, die boeken zijn wel aardig hoor. Ik heb ze in ieder geval met plezier gelezen, niet echt hoogstaand en een hoog chicklit gehalte, maar wel leuk. :+

Zij hebben gewoon alles verpest. ;)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Er was ook ergens een comic plaatje waar haar personage een tamponzakje gebruikte als theezakje voor Edward??? Die was opzich best wel grappig.

YouTube staat ook vol haat over Twilight.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina