1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, er staat ook genoeg haat over HP. Ieder zijn ding toch? ;)
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ach ja, je hebt Feyenoorders en Ajacieden. Goede en slechte, zoals bij alles eigenlijks.

    Mijn genre is ook niet altijd even goed.

    Ik denk trouwens dat ik vanavond of morgen ga belissen of ik Prins der Wrake aan de kant leg of niet.
    Ben er nog niet helemaal uit. Iets trekt me nog wel aan het verhaal, maar er zijn ook zwaar storende dingen aan.
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    En we lezen toch maar door. Begint in eens leuk te worden. :cool:
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Dat leuk van eerder neem ik terug.

    Moet nog 62 blz, maar ben blij als ik weer aan een nieuw boek kan beginnen.

    Jezus wat een gaten in dit boek zeg en die duistere kant in dit boek is gewoon irritant vaag en eigenlijks totaal niet te begrijpen.

    Ik denk dat ik maar een review hier moet schrijven om jullie te waarschuwen voor dit boek. 8)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Dat zeg jij volgens mij echt bij elk boek. 8)
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Uuh nee, niet in negatieve zin. Die paar keren dat ik het zeg vind ik het gewoon weer fijn dat ik aan iets nieuws kan beginnen. Meestal heb ik tegen het einde van een boek wel weer trek in iets nieuws. Bij Prins der Wrake is het alleen maar positief als ik het einde haal, terwijl je het negatief moet zijn. Kortweg: Niet kopen dat boek. 8)
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Even terug over de film Hunger Games vond hem toch zwaar tegenvallen zeker vergeleken met het boek. Boek 2 & 3 zullen makkelijker te verfilmen zijn door het actie gehalte (waardoor waarschijnlijk leuker) maar deel één mist gewoon teveel diepte waardoor het gewoon te slap overkomt, en sommige dingen waren gewoon nog te onduidelijk overgebracht of helemaal niet. Plus vervelend camerawerk

    Boek 1: Beste van de 3
    Film 1: Waarschijnlijk slechtste van de 3
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2012
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oeh, daar ben ik het echt totaal niet mee eens. Film is precies hetzelfde als het boek, dezelfde diepte van het verhaal etc. Wat was er vervelend aan het camerawerk dan? Niet eens iets van gemerkt. Je bent sowieso dan een van de weinige mensen die het boek hebben gelezen en de film niet goed vinden. 8)
    Ik denk juist dat de andere 2 films alleen maar slechter worden, of ze moeten de film daar losser houden van het boek.
     
  9. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Camerawerk in het begin dat verschrikkelijke geshake, kan daar niet zo goed tegen, al bij de interviews vond ik het wel heel tof gedaan. Verder kan ik de cast erg waarderen, vooral Caesar wat een geweldige kop.

    Vond de film goed maar had veel beter kunnen zijn, vond volgende punten bijvoorbeeld zwak naar voren komen.

    • Wereld werd en geschiedenis werd beetje zwak geschetst
    • Daarnaast ook wat er in het huishouden is gebeurd, en het leven in district 12 (onze zwarte markt? hoe moet dat opeens aangrijpend gaan worden in volgende delen als er het nu 1 mini seconde in beeld was)
    • Hierdoor zie je ook de relatie met Prim niet zo sterk eruit komen
    • De relaties werden te makkelijk gedaan, de haatgevoelens tot uiteindelijk vriendschappen kwamen haast niet voor (mistte het designer team compleet, en leer je dus veel minder over de capitol)
    • Het tactische spel van onze dronken geniale mentor en onze schone everdeen kwam niet terug en hoe erg ze op elkaar lijken
    • Totale uitleg van de honden dat ze uit het DNA zijn gemaakt van de spelers kwam niet voor

    Gewoon in het algemeen had ik veel aangrijpere momenten verwacht en misschien waren me verwachtingen gewoon te hoog. Op het eind had ik niet echt de haat naar de capitol die ik had zou moeten hebben. Of het gevoel dat ik hoopte dat het anders zou zijn gelopen op bepaalde momenten.

    Zoals ik al zijn misschien te hoge verwachtingen en vergeten dat het gewoon niet zou passen in de lengte van een film. Hopelijk komt er een extended versie, die van LOTR is ook veel beter extended dus hopelijk deze ook.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2012
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh oke, het camerawerk heb ik niet als storend ervaren, maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen 'smaak'.

    Over je punten:
    Natuurlijk kan ik me vinden in je punten, zoals Haywich, dat hij nu eigenlijk heel sterk lijkt, terwijl hij eigenlijk een hele transformatie in het boek doormaakt. Maar andere dingen vind ik echt totaal niet belangrijk, zoals het leven in district 12, wat ze lang uit wordt gelegd in het boek. Misschien had ik er wel wat meer van willen zien, maar volgens mij speelt het ook niet zo'n belangrijke rol in de andere boeken, correct me if i'm wrong. En die relatie met Prim, die vond ik zelf toch al irritant. ;)
    En je laatste punt, over die honden. Ik denk niet dat je dat goed op beeld had kunnen brengen, dat het er dan nogal luguber uit ziet. Die ogen zijn bijvoorbeeld van alle honden hetzelfde in de film. Ik vind bijvoorbeeld wel dat het personage van Cato verkeerd is neergezet, en dan vooral in de laatste scene op de Hoorn. Hij is dan echt een beetje doorgedraaid, terwijl ik in het boek dat totaal niet had.

    Maar goed, je kunt ook niet alles perfect kopiëren uit het boek. Sommige dingen vond ik jammer, maar andere waren weer erg goed opgelost, dus het is een beetje van beide. Neemt niet weg dat de film veel beter is geworden dan ik had verwacht (aangezien iedereen het al met Twilight vergeleek :+)

    En misschien gaan ze ook wat dingen uit het eerste boek in film 2 plaatsen, zodat het een logischer gevolg heeft. We zullen zien. :)
     
  11. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Dat laatste hoop ik echt, verder ja mijn verwachtingen lagen wel erg hoog door alles wat ik gehoord had. Maar heb maar 1 scene gehad waarvan ik had ''Wow'' daarnaast was alles okay.

    Punt dat district elf tot leven kwam, zelfs de dood van rue kon me niet boeien omdat ze niks in vergelijking had of emotioneel maar in de buurt van iets kwam. Maar de reactie vond ik heel gaaf gedaan dat was klasse werk hoe je één persoon in de menigte omdraaien en er voor gaan

    Hoop dat in iedergeval de volgende films beter zijn, minder schetsen nodig en invullen van de personages dus geloof dat het wel goed moet komen. Vond het zoals ik zei een goede film maar niet goed genoeg voor het boek misschien had deel 1 gewoon als serie moeten uitkomen zodat alle relaties beter tot bloemen kwamen.
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Net gelijk de andere twee delen van De Hongerspelen besteld. Fijn dat ze bij beide boeken ook gelijk beschrijven hoe het voorgaande boek is geëindigd 8)
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja leuk he. Ik had ze ook perongeluk gelezen toen ik ze bestelde. Echt achterlijk dat het er gewoon zo op staat, je kunt toch nog wel een beetje rekening houden met spoilers. 8)
    Maar deel 1 bevalt dus?

    Ik moet denk ook maar weer eens gaan lezen, al iets van 1,5 week geen letter gelezen. :+
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Bel aub de krant. :eek:
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hier meer mensen die 22-11-1963 lezen of gelezen hebben? Ik heb er nu 115 blz van de 890 opzitten en het bevalt me uitstekend! Een aanrader tot nu toe :)
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ja bevalt goed. Ik vond de eerste +/- 130 pagina's maar zozo, maar nu ik bij het gedeelte ben waar de Hongerspelen daadwerkelijk zijn begonnen heb ik steeds meer moeite om het boek weg te leggen. Daarom vanochtend direct de andere twee boeken besteld :)

    Ik ben er in begonnen maar op een gegeven moment gestopt met lezen. Geen idee waarom eigenlijk, las op zich wel lekker weg..8) Sfeer etc. wordt echt goed beschreven.
     
  17. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb 'm direct gekocht op de releasedag en een paar weken later ook uitgelezen. Prachtig verhaal met alles erop en eraan en het laat zien dat King veel meer is dan een horrorschrijver (wat hij altijd 'opgeplakt' krijgt). De twee hoofdpersonen zijn echt ijzersterk neergezet, de sfeer van de sixties komt perfect naar voren en de twee verhaallijnen komen mooi samen.
    In het middenstuk was het wel iets te langdradig soms en het hinkte wat teveel op twee genres (de liefde tussen de hoofdpersonen vs. de jacht op Lee Oswald), maar het einde maakt dat weer helemaal goed. Het kon voor mijn gevoel ook alleen op deze manier eindigen. :)

    Heb je ook It van Stephen King gelezen? Zo te zien zit je nu in het gedeelte waar de hoofdpersoon in (het fictieve) Derry vertoeft. Dat verhaal was ook de setting van It en de hoofdpersoon is er zes jaar na de gebeurtenissen. Er zitten meerdere verwijzingen in (ook naar die rotclown :D) en ook dat maakt het lezen van King-boeken zo leuk; heel veel boeken zijn met elkaar verbonden (met The Dark Tower serie als middelpunt). It is in mijn ogen nog altijd met afstand zijn beste.
     
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad! Het begin is gewoon echt het introduceren van de hoofdpersonages en die wereld en dan vanaf het moment dat die Spelen daadwerkelijk beginnen gaat het heel snel. :)
     
  19. SD23a

    SD23a Why so serious?

    Berichten:
    233
    Leuk Bevonden:
    19
    Vandaag Spotgaai gelezen en ik moet zeggen dat het me in feite teleurstelde. Het einde is te gerusht imo.

    Vooral de laatste vechtscène door met bommen te werken. Het had veel spannender kunnen zijn mocht Katniss binnendringen in het paleis

    Boek 1 > Boek 2 > Boek 3 vind ik :+
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond ik ook hoor, die eerste is toch wel de leukste, daarna 2 en 3. Ik vind sowieso dat het in alledrie de boeken nogal gerusht is. Als elk boek gewoon iets van 400/500 pagina's had gehad kwamen vooral 2+3 beter tot zijn recht. Het verhaal opzich is natuurlijk gewoon heel goed.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina