1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach gossie. ;)
    Het is pas in november, moet sowieso even kijken of ik er zelf wel een te pakken krijg, het is gratis dus ze zijn nogal snel weg. Overigens hoef je niet echt per se lid te zijn, ze liggen geloof ik gewoon in de bibliotheek (bij ons dan) en dan kun je hem gewoon pakken. :+

2. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Bevalt de Kobo? Ben bijna jarig en zit aan een e-reader te denken.

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Wanneer liep die James Clemens prijsvraag ook alweer af? Was dat niet 1 mei?

Ik heb het antwoord goed, maar ik hoop net als afgelopen week weer een prijs te winnen.

Afgelopen week namelijk de BR van Immortals gewonnen, die ik nu dubbel heb.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.712
    En ik 10 dagen later, dus je kan kiezen. :+

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Bedankt.

Nee, doe de film niet aan een XBWér weg. Het is maandag Koninginnedag en ik geef hem denk ik weg aan mijn broertje als die mijn handel in Lemmer gaat verkopen.

Als Delphiki dit leest: HN komt hoogstwaarschijnlijk maandag naar Lemmer. :D

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dat waren geen gewoon XBWérs, een vip en admin, verder zelf nu schaduw van de wind (in het nl denk ik) gelezen. Uiteindelijk was ik even een klein weekje terug in Nederland en bleek die al bij ons in de kast te staan, maar maakt niet heel veel uit. Zeer goed boek al vond ik het begin nog niet heel aangrijpend denk dat ik het maar een 4/5 ga geven. Sowieso weer goodreads bijwerken, hectische tijd dus niet veel aan te pas gekomen.

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.712
    Alle awesome mensen zijn rond deze tijd jarig. :cool:

10. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
  11. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Stephen King aanwinsten. :D
    Het eerste boek (The Dark Tower: The Wind Through the Keyhole) is deze week gereleased; de rest was zoeken geblazen.

Ik verzamel al zijn boeken in hardcover, overigens ook de enige schrijver waarbij ik dat doe. Het is alleen niet zo eenvoudig om ze te vinden; de beste man schrijft al sinds medio jaren zeventig en die boeken worden alleen nog herdrukt in paperbacks/pockets, dus het is echt goed zoeken en geluk hebben dat je voor een mooi prijsje een hardcover variant kan vinden. De teller staat nu op vijftig stuks, wat de volgende (Billy)planken oplevert.

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    En ik ben 7 mei jarig dus hou hem lekker zelf. :+

13. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Yes :cool: Overmorgen hier.

14. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    The Wind Through the Keyhole (2012)

The Wind Through the Keyhole is in verschillende opzichten een vreemde eend in de bijt van de Dark Tower reeks. Lang werd gedacht dat na zeven boeken (verspreid over ruim twintig jaar) de serie er ook echt op zat. Wellicht hebben alle onderhandelingen over de verfilming Stephen King toch weer geënthousiasmeerd om nog één keer terug te keren naar Mid-World, de wereld van gunslinger Roland Deschain. Dit doet de meesterverteller op een speciale manier: het boek is een soort matroesjka. Het is een verhaal binnen een verhaal binnen een verhaal.

Laat ik maar direct zeggen dat de plot van de serie door dit boek nauwelijks zal veranderen. Het is, in het verlengde van deel vier (Wizard and Glass), een achtergrondverhaal, maar niet met alleen Roland en zijn maatje Jamie in de hoofdrol. Het verhaal start met het ka-tet zoals we die kennen uit de zeven andere boeken: Roland Deschain, Eddie en Susannah Dean, Jake Chambers en uiteraard de 'billybumbler' Oy. Zij hebben net het kasteel uit het vierde deel achter zich gelaten en reizen te voet verder naar de Calla Bryn Sturgis, waar het vijfde deel (Wolves of the Calla) de plot weer oppikt.
    Onderweg waarschuwt Oy het ka-tet echter voor een 'starkblast': een verschrikkelijke storm die de wat minder weerbare gebouwen en weerloze mensen op zijn pad zal vernietigen. Het vijftal overnacht in een oud gebouw, alwaar Roland begint met het vertellen van het eerste verhaal.

Roland en Jamie krijgen van Steven Deschain, de vader van Roland, de opdracht om een 'Skin-Man' in een dorp ver van Gilead op te sporen en om te leggen. Roland doet dit met in zijn achterhoofd de verschrikkelijke daad die hij onlangs in Gilead pleegde, maar zal zijn gedachten moeten verzetten om de Skin-Man te vangen. De Skin-Man is een 'shapeshifter' die, zoals de naam verhult, verschillende (dierlijke) vormen aan kan nemen. De ene avond is het een wolf, de andere een leeuw. Het monster heeft al tientallen doden op zijn naam staan en de twee gunslingers weten één iemand te vinden die de Skin-Man in ware vorm heeft gezien: de jonge Billy Streeter. Billy is zijn vader verloren aan het beest en is bang, maar zint eveneens op wraak. En wraak is het centrale thema van het volgende verhaal dat King wil vertellen: The Wind Through the Keyhole.

Dit verhaal beslaat het grootste deel van het boek en gaat over Tim Ross die, na een achtbaan aan gebeurtenissen, diep het 'Endless Forest' in moet om zijn moeder te helpen. De naïeve Tim loopt tegen verschillende wezens op, die de creativiteit van King eens te meer benadrukken. Er wordt weer leuk gebruik gemaakt van allerlei geheimen die Mid-World herbergt en gehint naar dingen die geschiedenis zijn en nog zullen voorkomen. Het verhaal is eigenlijk een mooi sprookje, met de heldhaftige Tim die alles voor zijn moeder overheeft en de meest vreemde dingen tegenkomt en in zijn achterhoofd blijft houden dat hij nog met twee mensen een appeltje te schillen heeft.

De laatste veertig pagina's focussen zich dan weer op de jonge gunslingers die de Skin-Man op de hielen zitten. Het eind is erg spannend en een waardig einde van opnieuw een mooi verhaal met memorabele personages. The Wind Through the Keyhole behoort niet tot de beste drie uit de reeks in mijn ogen, maar dat zegt vooral veel over de kwaliteit van de rest van de serie, want dit achtste deel is voor de fans van Stephen King en zeker van The Dark Tower weer een echte aanrader.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dulle, ik zag in de startpost dat jij de Noorderlicht trilogie in hardcover hebt, die wil ik ook! Is hij nog een beetje de 'moeite' waard? Ik vind eigenlijk 42 euro nog aardig wat geld voor een trilogie, aangezien de trilogie van Lord of the Rings 'maar' 25 euro is.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Zit ik recensies van de boeken van Glenn Cooper te lezen, op BOL, bekend van het Boek der Doden. Krijg toch de klere Biblion. Je merkt, als je steeds meet boeken leest, dat steeds meer redacteurs hun punt voorledig voorbij schieten in recensies.

No offence, maar ik zie het zelfs bij Murakami recensies en ook HP en Zafon. Bij alle boeken is er wel een ''pro'' redacteur die zijn punt totaal voorbij schiet.

Cooper is gewoon een ontzettend goede schrijver. Ik kan het zeggen na bijna drie boeken. :mad:

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, €42 is meer dan ik ervoor heb betaald. Ik had em gekregen voor €29,99. Maar teruggerekend komt het neer op 'maar' €14 per boek.
    Ik weet niet meer zeker of je ze al gelezen had? Maar, vind ik de boeken €14 p/s waard? Ja, absoluut. Maar ik vind het moeilijk om dat voor jou te zeggen aangezien je het blijkbaar eigenlijk wat veel geld vindt. :eek:

Of is de vraag of de Hardcover editie een beetje fatsoenlijke kwaliteit heeft?
    Smaken verschillen. ;) Niet al te zwaar tillen aan die recensies, vooral als je zelf al weet dat je het leuk vindt.
    Al hebben ze soms wel gelijk. Bij een bepaald boek noemde de reviewer precies dezelfde minpunten als wat ik had genoemd in mijn review. Ik check ze iig altijd wel even als ik twijfel over een boek. Maar alleen als ie een heel uitgesproken mening heeft kan het mijn aankoop beïnvloeden.

@Marco82: Alleen al de cover vind ik er aantrekkelijk uit zien. Jammer dat ik ben opgevoed met het idee dat Stephen King een no-go is. :+

18. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Adres graag. Ik zal die heiden eens opzoeken... ;)

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Meer dat ja, van de boeken weet ik wel dat ze erg goed zijn. :)
    Ik namelijk op Bol.com ook een paperbackeditie van 15 euro, daarom vond ik het verschil nogal groot. Maar goed, misschien koop ik hem alsnog, het viel me gewoon op dat bijvoorbeeld een Lord of the Rings bijna de helft goedkoper is. Maar als je het gaat omrekenen naar een losse prijs is 14 p.p niet echt heel duur. :p

Ik zie trouwens dat hij bij ECI maar 39,95 is, alleen 3-4 werkdagen levertijd. Daar enige ervaring mee? Of is het net zoals bij Bol, dat je het dan hoogstwaarschijnlijk niet meer krijgt. :+

edit: Oh, en hehe, eindelijk is daar de 1q84 deel 3 paperback. Maar 2 maanden later dan gepland, zonder even wat meer informatie te geven ofzo. Precies op tijd voor mijn verjaardag. :cool:

Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De kwaliteit vind ik prima. De pagina's zijn wat dunner dan normaal, maar ik vind het niet zó dun dat je bang bent om ze te scheuren (oftewel, ik heb boeken met dunner papier). Het boek voelt verder gewoon degelijk aan. :p

Ik heb daar bij de ECI niet bewust ervaring mee. 7+ dagen zijn ze nogal wisselvallig mee, maar 3-4 dagen... nooit op gelet eigenlijk. Volgens mij houden ze zich er netjes aan, maar ook Bol doet dat bij mij, dus wat dat wilt zeggen... :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina