1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nieuwe J.K. Rowling: Meulenhoff Boekerij koopt vertaalrechten

    Uitgeverij Meulenhoff Boekerij heeft de rechten verworven van de Nederlandse vertaling van het nieuwe boek van J.K. Rowling, auteur van de wereldberoemde Harry Potter-reeks.
    [​IMG]

    Twee weken geleden werd bekend dat J.K. Rowling een roman heeft geschreven voor volwassenen. Dit bericht beheerste niet alleen de London Book Fair, maar het was ook wereldnieuws. De Nederlandse vertaling van The Casual Vacancy zal dit jaar verschijnen bij Boekerij.

    The Casual Vacancy is een spannende, tot nadenken stemmende en voortdurend verrassende roman. Rowling schrijft op haar site het volgende over het verhaal:

    'Als Barry Fairweather onverwacht sterft, zijn de bewoners van Pagford geschokt. Pagford lijkt een idyllisch Engels plattelandsstadje, met een oud marktplein en een abdij, maar achter die fraaie façade gaat een stad in strijd schuil. Rijk tegen arm, tieners tegen hun ouders, vrouwen tegen hun echtgenoten, leraren tegen hun leerlingen... In Pagford is niets wat het in eerste instantie lijkt. De lege stoel die Barry achterlaat in de gemeenteraad wordt al snel de aanleiding voor de grootste strijd die de stad ooit heeft gezien. Wie zal zegevieren in deze verkiezing vol passie, dubbelhartigheid en opmerkelijke onthullingen?'

    J.K. Rowling publiceerde de Harry Potter-reeks tussen 1997 en 2007 en verkocht in die periode meer dan 450 miljoen exemplaren in meer dan 200 landen en in 74 talen. De acht films, gebaseerd op de reeks, waren net als de boeken stuk voor stuk enorme successen.

    Uitgever fictie Maaike le Noble: 'Wij zijn er ongelooflijk trots op dat Meulenhoff Boekerij de Nederlandse uitgever zal zijn van de vertaling van The Casual Vacancy. Naar deze roman wordt al jaren uitgekeken door haar vele, vele fans (onder wie ikzelf en velen bij ons op de uitgeverij), en we verheugen ons erop om er samen met de Nederlandse en Vlaamse boekhandelaren een groot succes van te maken.'


    hm
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    En daar ben ik het mee eens Modder-Eter! Boek is uitstekend. Heb nu 50 bladzijden gehad en wou nu al dat het meer dan 317 waren.

    Zoetsappig zegt die dan? Heeft zeker nooit een Little House on the Prairie aflevering gezien. :+8)

    Gewoon doen Modder-Eter, anders ben je ook geen echte Murakami fan. Wie heeft er ook alweer speciaal naar jouw wensen een Murakami voor zichzelf gekocht en is die nu aan het lezen? :mad:
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Tsja, ik roep hier al tijden dat Murakami awesome is, maar jullie wilden nooit luisteren. :cool:
     
  5. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog een aanrader voor een fantasy serie boeken? Iets in de trant van a song of ice and fire?
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dude, je hebt pas 50 pagina's gelezen. Een boek beoordelen op zoveel pagina's gaat echt nergens over. En zoetsappig, dat is het ook gewoon, zeker als je het vergelijkt met andere Murakami's. 8)
    Oh, en niet mijn reviews stelen he. :+
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ik maak reclame voor je reviews. :+
    Zal wel anders dan andere Murakami's zijn, maar dit beviel me prima. En wie een fan wil worden van Murakami moet ze in zekere zin allemaal lezen, maar niets tegen Modder zeggen hoor. ;)

    @ Modder-Eter: Nooit luisteren? Pfft. :cool:
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Robin Hobb!!!
    - The Farseer Trilogy
    - The Tawny Man Trilogy

    Dan heb je ook nog de Liveship Traders Trilogy maar die is wat minder in de trant van...
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahyeah! Zelfs de boekenmevrouw was shocked over de prijs. Maar misschien kwam het ook wel omdat ze bloedchagerijnig was. ;)

    [​IMG]

    Oh, en ik heb gister Eragon gekeken. :+:'-(
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wat was de prijs dan? :p

    En heb je er al spijt van? :+
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    39,99. Nee geen spijt hoor, wilde hem al een tijdje hebben en die goedkope paperback editie ziet er gewoon niet uit. ;)
    Of spijt over die film? Die was, afgezien van het verhaal, om te janken. Wat een slechte casting zeg! :+
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik bedoelde inderdaad de film. Ik had je nog gewaarschuwd! :+
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja, ik ben altijd een beetje eigenwijs. Het is gewoon jammer hoe ze het hebben verfilmd. Je kunt er tegenwoordig toch wel iets moois van maken. Maar goed, nu heb ik mijn hoop maar gelegd bij een goede film van The Alchemist. :+
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Irons ook met die quotes van hem. Ik meende me er een uit Eragon te herinneren die hij ook al eens in Kingdom of Heaven gebruikte, misschien iets anders: You are your father's son. Ja duh!!! 8)

    Irons ben ik niet zo'n fan van, maar i.c.m. Gerards Depardieu vond ik hem wel erg goed en ook samen met Hellen Mirren in Elizabeth mini serie. _O_
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Iemand een Kobo e-reader kopen? :+ Ik vind het lezen op een e-reader toch echt iets missen tegenover een echt boek. Misschien is het een kwestie van wennen. Aan de andere kant, impulsaankopen hebben bij mij zelden goed uitgepakt :lol:
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe gaat het met je Vita? :+

    Een eReader zal nooit een echt boek kunnen vervangen, en dat verwacht ik ook niet van dat ding. Wat het wel kan is op de langere termijn me wat geld en ruimte besparen. Maar sinds ik em heb koop ik ook nog steeds 95% van mijn boeken op papier.

    De Kobo is ook gewoon lelijk (:p) en straalt al helemaal niks 'klassieks' uit. Een reader moet er imo niet high tech uit zien, een van de redenen waarom ik mijn iriver zo mooi vind.

    Was dat trouwens niet die reader met achievements? :D
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ohja, ook zo'n fantastische aankoop :+

    Ja, het is die reader met achievements. Leuk maar verder niet echt boeiend. Zag trouwens net dat de Kobo een prijsdaling heeft gekregen naar ongeveer 90 euro :mad:
     
  18. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Lag het aan de Kobo of e-readers in het algemeen?
    Ik was gisteren in de Saturn, daar lagen de Kobo en de Sony reader naast elkaar en ik vond de Kobo toch mooier. Het matte wit en het minimale uiterlijk van de Kobo sprak me meer aan. De Sony heeft meer functies maar die glimmende look vond ik niet echt mooi.
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    eReaders in het algemeen. Het is overigens niet zo dat ik het lezen op zo'n apparaat slecht vind, het mist imo iets. De punten die jij aangeeft waren voor mij reden om de Kobo boven de Sony te kiezen.
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    E-readers zullen inderdaad nooit een echt boek vervangen, maar het is wel heel handig. In het begin is het wennen, maar nu heb ik er een aantal boeken op gelezen en merk ik het niet meer. Ik koop trouwens ook gewoon al mijn boeken nog op papier. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina