1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Waar blijft die uitslag van die James Clemens prijsvraag? :mad:
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vraagje over A game of Thrones, over de proloog.

    Tegen het eind van de proloog vecht Ser Waymar Royce tegen die gekke wezens en uiteindelijk legt hij het loodje. Will ziet dit allemaal gebeuren en blijft in die boom zitten in veiligheid. Uiteindelijk klimt ie naar beneden en van wat ik ervan begrijp is Royce morsdood. Maar dan staat hij ineens voor hem en grijpt Will bij de keel...verder krijgen we geen echte uitleg wat er verder gebeurd.

    In de volgende chapter vindt er een onthoofding plaats van iemand, iemand die helemaal gek is geworden. Is dit nou die Will dan of Royce? Misschien dat het nog uitgelegd wordt in het boek, maar voordat ik daar achter kom....nou dat duurt wel eventjes :D.
    wel een superboek trouwens, en ben helemaal geen lezer, maar dit boek lijkt daar verandering in te gaan brengen.
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Diegene die onthoofd wordt is toch de derde persoon die erbij was, die bij de paarden was gebleven? Ben even de naam vergeten, maar ze waren in ieder geval met zijn drieën op pad daar.

    Ik ben er dus deze week ook in begonnen, en tot nu toe bevalt het uitstekend! Ik had eerst 4 afleveringen gekeken voordat ik aan het boek begon, maar ik ben nu wel van plan eerst het boek uit te lezen en daarna pas de serie verder te kijken. Wat ik trouwens wel vreemd vind zijn die leeftijden in het boek. Ik vind ze allemaal wat te jong zeg maar, om geloofwaardig over te komen. (En ja, de oorzaak is de tvserie, ik kan Jon niet al veertienjarige jongen voorstellen als je ziet wat voor 'beer' het is in de serie. ;))
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.953
    Denk aan de middeleeuwen Lizza. Toen was je met 12 jaar oud volwassen en met met 30 meestal dood en begraven :+ Ze hebben ook expres de leeftijden verhoogd voor de televisieserie.
     
  5. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Het was oorspronkelijk ook Martin zijn plan om na het eerste boek een paar jaar over te slaan zodat iedereen in het tweede boek ouder zou zijn, maar uiteindelijk vond ie dat dat niet meer kon door hoe het verhaal zich ontwikkelde.
    Die spoiler is wat Lizza zegt idd.
     
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat begrijp ik wel, en als je alleen het boek leest is het ook geen probleem ofzo. Maar ik heb eerst wat afleveringen gekeken en dan is het wel een beetje apart.
    Kwam er trouwens ook laatst pas achter dat het eerste boek al uit 1996 kwam, eigenlijk ook bizar. 8)
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ja, schrijver doet er iets van 5 jaar per boek over ofzo. :+
    In elk geval heel lang, en hij mag wel opschieten als hij niet vervroegd de pijp uit wil gaan. Hij is al halverwege de 60.
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha echt he. Er moeten toch nog iets van 3 boeken uit komen? Had wel gelezen dat hij de regisseurs instructies had gegeven voor het geval hij dood gaat. Dat de serie toch nog wordt afgemaakt ofzo. ;)
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Ja, er moeten nog 2 boeken komen trouwens, maar voor Nederland denk ik 4 ofzo. :+ Dit is de planning.

    Als hij de pijp uit gaat maak ik me ook niet zo druk om de serie, maar om de boeken en de reacties van lezers als hij zou komen te overlijden in de nabije jaren.

    Als ze net zo erg reageren als Trekkies op de laatste Star Trek film, dan hebben we een internet rel. :+
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als die mensen van zijn (exacte) plannen adweten zouden ze natuurlijk een ghostwriter in kunnen huren. Maar goed, misschien wordt George wel 100. :+
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Dat zou ook heel goed kunnen inderdaad. Tegen het eind van dat stuk lees je niks meer over die gast die bij de paarden was gebleven. Dus het zou er gewoon op neer komen dat Will vermoord wordt door Royce met die ijskoude handen om zijn keel heen. Denk dat we het maar zo moeten opvatten.
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Gisteren mogelijk aan het langste hoofdstuk in Norwegian Wood begonnen. 82 bladzijden. 8) Gelukkig word het af en toe even onderbroken door een enter er tussen. Geweldig boek, maar je moet het onderwerp wel begrijpen en de zoete honing even voor lief nemen. Als ik het boek uit heb, dan zal ik die zoete honing ook niet als iets negatiefs zien, maar als afwisseling in het boek. Dat doe ik nu al een beetje, maar aan het einde helemaal.

    Ik zit overigens al rond te kijken naar een 2e Murakami en zelfs mijn vader nam de naam van de man van de week al een paar keer in de mond. Mijn vader nota bena, van de oude stempel. 8)
     
  13. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Bentley Little - The Association (2001)

    [​IMG]

    Barry en Maureen zijn dolblij als ze geaccepteerd worden als huurders door de Association, een exclusieve afgeschermde gemeenschap, totdat ze de verborgen regels ontdekken die gelden in hun nieuwe gemeenschap, en waarvan iedere schending kan leiden naar een zware straf - zelfs de dood...

    The Association is mijn derde boek van Bentley Little. The Store en The Mailman waren de eerste twee en die bevielen mij wel. Leuke verhalen met best aardig uitgewerkte personage waarbij de spanning langzaam onder de huid sluipt. In The Store kwam dat door een supermarkt met rare praktijken; in The Mailman gebeurde dat dankzij een vreemde postbode. Alledaagse zaken worden dus gebruikt om tot een spannende horror/thriller te komen. Ook in The Association gebeurt dit weer.

    Dit boek speelt zich voor het grootste deel af in Bonita Vista, een gesloten gemeenschap ergens op een rustige plek in Utah. De Amerikaanse overheid heeft er geen enkele invloed op: de gemeenschap wordt geregeerd door een aantal bestuursleden die die 'homeowners association' vormen. Veel meer dan wat regels opzetten en mensen de gemeenschap insturen die de regels moeten handhaven, doen de bestuursleden niet. Tenminste, op het eerste gezicht...
    Barry en Maureen kopen voor een lachwekkende prijs een huis in Bonita Vista. Alles is op het eerste oog perfect: prachtig uitzicht, alle ruimte, alle rust en vriendelijke buren. Het koppel krijgt al snel 'The Bonita Vista Homeowners' Association Covenants, Conditions and Restrictions' handboek, vol met allerlei regels. Veel van die regels zijn logisch: geen inwoner zal het vreemd vinden dat er niet ingebroken mag worden en dat gemeenschappelijke goederen niet gesloopt mogen worden. Maar dat de neuzen van de auto's dezelfde kant op moeten staan, men niet in badjas naar buiten mag, drie van de vier muren in een kamer kaal moeten blijven, elke vorm van kunst door de association goedgekeurd moet worden, er niet thuis een baan uitgevoerd mag worden en dat boodschappenlijstjes met een bepaald type potlood opgeschreven moeten worden, zijn toch wat dubieuzer. Wanneer Barry en Maureen één van de vele regels niet volgen, ontvangen ze binnen no-time een boete. De boete is echter de eerste methode van straffen; al snel verdwijnen er mensen die boetes open hebben staan en mensen die door beginnen te krijgen dat de homeowners association wat meer is dan het op het eerste gezicht lijkt.
    De plot is niet altijd even geloofwaardig en de personages maken soms wat naïeve keuzes, maar het is erg vermakelijk en het leest heerlijk weg. Een paar twists zijn vrij voorspelbaar, maar de personages zijn weer goed uitgewerkt en het blijft altijd spannend. Als lezer krijg je ook een flinke hekel aan de association, die met hun wrede acties toch een web van samenzwering hebben weten te creëren. Het einde is heerlijk ironisch, zij het wel een beetje over de top. In vergelijking met The Store en The Mailman, was dit einde wel beter.

    Ondanks dat de plot soms net wat te makkelijk en ongeloofwaardig vordert, heeft dat mijn leesplezier bepaald niet kunnen bederven. Met The Association heb ik weer menig uurtjes plezier gehad. Goede hoofdpersonen, de spanning komt er in een lekker tempo in en de association als grote bad-guy, is een erg creatieve vondst. Dit was zeker niet mijn laatste van Bentley Little.
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Murakami is dan ook een baas voor jong en oud. Enkele suggesties: De jacht Op het Verloren Schaap op 1Q84 Boek 1. Vast grotendeels totaal anders dan Norwegian Wood, maar wel tof. Of je moet meteen De Opwindvogelkronieken willen lezen, maar ik zou die awesomeness nog even bewaren. :cool:
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.752
    Hehe ja, maar misschien haal ik nog wel iets in de trent van Norwegian Wood.

    No offence Modder, ga nu niet trollen, maar als je echt zin hebt in een goed levensverhaal en alle vragen die daarbij horen voor mensen van rond de 20, dan moet je echt dit boek lezen. Ja, zoetsappig zeker zo nu en dan, maar dan ook weer heel vrij en later weer gemeen depressief. Veelzijdige peronages, makkelijk te lezen. Ik weet niet wat ik moet doen om jouw te overtuigen, maar ik zet er een aanschaf van een 2e Murakami op in dat je dit boek ruim binnen de 100 pagina's tof gaat vinden. ;)
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    September 2012

    [​IMG]

    :eek:
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    \o/

    edit:

    Hmm, dat is weer een beetje jammer. Die verhalenbundels zijn wel tof, maar had toch liever een normaal boek gehad.
     
    Laatst bewerkt: 12 mei 2012
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.591
    Leuk Bevonden:
    8.694
    Er is nog geen nieuw normaal boek. Ik denk dat we pas weer in 2013 een nieuw boek van Murakami kunnen verwachten. Maar het blijft 360 pagina's aan "nieuw" materiaal. :)
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hehe
    [​IMG]

    Eindelijk het boek dus uit.

    [​IMG]

    Ben het bewust bij dit boek minder vaak gaan updaten omdat ik soms merkte dat ik er te veel mee bezig was. Nog zoveel pagina's te gaan, ik zit op zoveel procent, als ik zoveel per dag lees heb ik het binnen x dagen uit etc. Stomme ik. :+
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geloof ik nogal veel boeken voor mijn verjaardag gevraagd. :+

    [​IMG]

    Plus nog een paar boekenbonnen, dus ik kan weer een tijdje vooruit.
    Mijn moeder had trouwens ook 2 boekjes van Luitingh Fantasy gehad toen ze boeken ging kopen. Erg handige boekjes, komen paar keer per jaar uit, maar echt alle grote series van die uitgeverij staan erin, handig overzicht. :)

    Mijn boekenkast staat nu wel aardig vol trouwens, en dan moeten er nog een aantal series worden gecompleteerd. (ik denk oa. aan de complete serie van het Lied van ijs en vuur :p)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina