1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ssst loop maar 4 boeken achter en komende maand bijna als enige over in Lyon van de hele groep met heerlijk weer dus dan haal ik het wel in, sowieso een rustige zomer sinds ik geen vakantie geplanned heb.

2. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Wow 8)

Ben al een paar weken bezig met het laaste deel van De Hongerspelen maar heb er geen zin meer in :+

3. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ooh echt? Dat heb ik even gemist dan. :)
    Ik ga zelf ook niet op vakantie, en ik heb nog een stapel boeken (Lied van IJs en vuur sowieso) liggen, dus hopelijk wordt het deze zomer wel eens een keer mooi weer. Zoiets als deze week, maar dan een paar weken lang. :D

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh trouwens, iemand die mij even kan overtuigen? Die actie van Luitingh is natuurlijk nog geldig (fantasy 3=2) en nu ga ik die Verboden & Verbannen serie kopen, maar dan kom ik nog 1 boek te kort. Ik kan op Bol.com nog kiezen uit De Zwarte Magiërs serie of De Elfen serie. Welke is leuker? ;)

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet iets! Ik ben in De Elfen bezig. Ik laat je wel weten of het wat is.
    Jij koopt dus De Zwarte Magiërs en laat mij dan weten of het wat is. :+

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha bedoelde 4 achter op mijn target progress, ben nog lang niet in de buurt van jou (zit op 10). Ah vanavond Fireflies van David Morrel afmaken, laatste hoofdstuk en verwacht dat het een 5 sterren word. Denk dat het iedereen aanspreekt zeker als je toch iets relatiefs hebt meegemaakt, ik kan me bijvoorbeeld een veel beter beeld shetsen hoe het voor me ouders en zussen geweest zou kunnen zijn toen ik in het ziekenhuis lag (was bij mij lang niet zo erg als in het boek).

Trouwens Lizza jij had ook divergent gelezen toch? Heb nu Insurgent binnen dus ga daar maar volgende aan beginnen, ben benieuwd waarschijnlijk wat meer actie dit keer, en hoop op een paar nieuwe characters.

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha prima, De Zwarte Magiërs leek me eigenlijk ook leuker dan de Elfen, als je afgaat op de flaptekst dan.

Jep. Ik heb Insurgent ook op mijn e-reader, maar ik denk dat ik eerst nog Divergent in het Engels ga lezen en daarna aan Insurgent ga beginnen. Heb hem namelijk eerst in het Nederlands gelezen en ik denk dat ik anders in de war ga raken met al die benamingen. Las trouwens op GR dat Insurgent
    een oorlogsverhaal is geworden. Maar goed, wat wil je ook met zo'n plot in het einde van Divergent. :p Nieuwe characters moeten er eigenlijk wel zijn, aangezien de helft al dood is gegaan. Vond ik trouwens wel een beetje vreemd.
    Divergent spoiler.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    De Elfen is mij ook ooit maar eens aangeraden. :p Vandaar dat ik het zo lang heb laten staan; boeken die ik zelf uitzoek lees ik meestal sneller. :+
    Maar schijnt wel een erg goed boek te zijn.

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    @ Lizza: Check aub even mijn spoiler over Norwegian Wood.
    Heeft de Marinier nou zelfmoord gepleegd of niet? Ik heb het boek immers uit, maar na zijn plotselinge verdwijning word er met geen woord meer over gesproken, bij de andere personages wel.

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb dat boek in September gelezen en daarna nogal wat andere boeken, dus ik heb echt geen flauw idee. :+

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Zit nu de film te kijken, misschien dat er nog iets duidelijk word, maar tot nu toe volgt de film heel keurig het boek.

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ik geloof het meteen, nu klaar met Fireflies, echt een geweldig boek, van pagina 1 tot het eind gewoon top. Dus nu maar aan de slag met Insurgent zal hem wel snel uit hebben denk ik, deel 1 was ook zo uit.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Weet iemand trouwens of je op GR een boek 2 keer kunt lezen zonder dat de originele 'date read' verwijderd wordt? Maar dat het ook meetelt voor je stats van dit jaar?

Misschien komt dat nog eens van pas als ik in een Harry Potter bui ben. :+

14. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij kan je alleen aangeven hoe vaak je het boek hebt gelezen bij de review maar heeft dat geen effect op challenge, dan zul je denk inderdaad de datum moeten veranderen.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hm, dat zou zonde zijn. Ik vind het juist leuk om te zien wanneer ik een boek voor het eerst heb gelezen. (jammer dat GR niet meer statistieken heeft. Librarything doet dat erg goed)

Ach, mocht ik in een HP bui zijn, dan telt het maar niet mee voor een challenge.

16. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Leest iedereen hier vooral fantasy?

Ik ben net begonnen aan Dolsojevski - misdaad en straf.
    Leest tot nu toe erg leuk weg.

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dan moet je inderdaad die datum veranderen. Ik heb zelf gewoon een bookshelve gemaakt met boeken die ik bijv. in 2012 heb gelezen. Die is dan wat overzichtelijker dan je challenge, omdat ik de boeken die ik weer eens heb gelezen daar op zet.

18. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    O ja Dolsojevski.

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Volgens mij wel.

Ik heb die ook nog liggen ja. Voor de zomervakantie, kom door het schooljaar heen toch nauwelijks aan lezen toe. Wel goed op weg met Blind Willow, Sleeping Woman van Murakami. Collectie van korte verhalen, perfect voor als je niet de tijd hebt om echt regelmatig te lezen.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    YEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH.

Volgens een late mail van de uitgeverij is nu de nieuwe Steve Berry uit!!! \o/\o/\o/

En waag het nu GVD niet weer om een zeer geliefd personage om het leven te brengen. :mad:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina