[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb de superieure covers. :cool:
    [​IMG]
    Met de oldskool Luitingh logo's
    [​IMG]

    Hopelijk gaan ze voor het 2e deel van De Godengebieder niet opeens over op de nieuwe stijl (als ie ooit eens komt :mad:)
    [​IMG]
     
  2. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik vind die kaften ook een beetje vreemd. Er staat alleen heel klein onderaan dat het Verboden & Verbannen is toch? Ik had het laatst met iemand over deze serie en het was een en al misverstand. Bleek dat hij dus wel deze serie helemaal stuk gelezen heeft, maar hij wist niet echt dat het zo heette. ;)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    8) Knap als je dat niet weet na het stuk te hebben gelezen. Maar het staat inderdaad niet echt heel duidelijk aangegeven. In die bol onderaan en op de rug boven bv 'Boek van Vuur'.

    Als hij niet wist dat het Verboden & Verbannen heet ben ik wel benieuwd hoe hij wist welke volgorde te moeten aanhouden. :p Want in die bol waar de titel V&V staat, staat ook dat het Boek 1 is. Als je dat hebt gezien heb je ook de titel van de serie gezien. Vreemd. :+

    (ik vind dat trouwens niet storend. Ik ken de serie, dus ik hoef niet in mijn kast met gigantische letters iedere keer te zien hoe de serie heet, maar welk deel het is.)
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het verbaasde mij ook een beetje, als het inderdaad ook nog op de rug staat. Ik zat me net te bedenken dat het wel fijn is dat er op de rug van het boek staat welk boek het precies is. Maar eigenlijk ook wel suf want bijvoorbeeld bij HP staat het niet, als je de serie kent heb je die aanduiding natuurlijk ook helemaal niet nodig. ;)
    Nu staat er bij mijn editie op de rug heel groot Verboden & Verbannen en in verhouding klein welk boek het is (nr/titel).
    Nou ja, pech hebben. Straks gelijk beginnen in deel 4. :cool:
     
  5. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Een vraagje over de intergratie van Goodreads op FB, mensen waarmee je bevriend ben op FB en die zich aanmelden via jouw worden automatisch toegevoegd aan je vriendenlijst op goodreads? Heb namelijk iemand nu die blijkbaar mijn uitnodiging geaccepteerd en zou geen flauw idee hebben wie het is (komt wel uit hetzelfde stadje waar ik woonde maar nickname zegt me niks), en ze is pas aangemeld in de maand Juni van dit jaar en weet zeker dat ik geen uitnodigingen of iets gestuurd heb.

    Hoop niet dat er spamberichten gestuurd zijn ofzo, heb daar zo'n hekel aan.

    *Even gauw gechecked is niemand van de lijst hier, en Dulle nogmaals toffe frontpage

    EDIT: Blijkbaar wanneer ze aanmelden via jou fb update en dan aanmelden ze automatisch met je bevriend raken op goodreads, nu weer iemand wel met zijn gewone naam.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  6. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Klaar met de Verboden & Verbannen serie ( _O_), dus was weer even aan het bedenken waar ik nu in wil beginnen, al die keuze is echt vervelend.
    Maar goed, De Boekendief it is, eindelijk! En daarna Middernachtspaleis (Ruiz Zafron) ook wel benieuwd naar.
    Iemand hier trouwens al De Boodschapper gelezen van Markus Zusak?
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  8. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Vandaag begonnen in Boek 3 van Historiën. Het is tot nu toe echt een geweldig stuk proza. Prachtig die details en anekdotes. Ook mooi om te zien hoe mysterieus de verre beschavingen werden gevonden. _O_
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha volgens mij sta ik daar elke maand in. :p
    Had die widgets niet eens gezien, wel tof als je een eigen blog/website hebt.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Ik was een boek van Tom Egeland aan het lezen. Tot Blz 100 gekomen. Toen heb ik de boeken, plus degene waar ik mee bezig was, gelijk gegeven aan een familievriendin die toch al zoveel van mij leest.

    Reden: Irritante manier van schrijven. Nogal depressief hier en daar en dat kan ik bij een Murakami kennelijk beter verdragen terwijl het daar soms nog zwaarder is.

    Het waren weer van die mysterie boeken, maar hier komt ook nog eens geen actie in voor, nauwelijks, waardoor het heel droog leest. Als bepaalde scenes dan ook nog snel afgeraffeld worden, dan kan ik begrijpen dat het in Noorwegen ook snel in de vergetelheid raakte.

    Ja, op Internet zijn ze redelijk positief en dit is de ultieme voorloper van De Da Vinci Code, maar sommige dingen zijn gewoon bizar en kut.

    Vergeten jullie dus aub die boeken van Tom Egeland maar, dat adviseert deze grote fan van mysterie thrillers. :cool:
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, wat is GR irritant de laatste tijd. Heel vaak laadt de site niet, net een hele review geschreven over De Boekendief, is het weer een 'Bad Gateway'. :mad: Resultaat: alles kwijt.
    Zometeen maar weer een poging doen.

    Maar goed, dat boek is echt awesome! Heel indrukwekkend en zeer origineel, het is met stip gestegen op mijn favorieten lijstje. :cool:
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb em weken lang in mijn Selexyz winkelmandje gehad. Misschien toch ooit maar eens aanschaffen. Klonk altijd als een iets anders dan wat ik normaal lees, maar toch aantrekkelijk. En WOII als ik me niet vergis.
    En doe gewoon wat zelfs op XBW vaak doe; CTRL - A > CTRL - C voor het posten. Just in case. :+

    (verdorie, ik zie dat ik alweer 2 boeken achter lig in mijn challenge :mad:)
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, inderdaad WOII, en dan vanuit Duits oogpunt (ook met veel Duitse woorden zegmaar) Hij krijgt ook echt hoge ratings op GR, bijna iedereen geeft het boek 4/5 sterren. Ook een paar 1 sterrem, maar die hielden niet van het genre en verhaalloop en dat soort ongein. ;)
    Lees het dan niet denk ik dan.

    Maar goed, hij was heel lang 5 euro bij Selezyz of niet?
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh god, ik heb dus weer eens te lang gewacht. :'-( Door mijn voornemen dit jaar minder boeken te kopen loop ik nu dus ook al goede aanbiedingen mis. (maar wat een contrast qua aantal aankopen met vorig jaar. Ik ben trots op mezelf :p)
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Ook ik wil aan de E-Reader, maar niet om al mijn boeken op te zetten.

    De E-Reader die ik zoek:

    Geen E-Reader met allerlei toeters en bellen. Enkele en alleen boeken.
    Niet al te duur, wil namelijk nog extra geheugen erbij kopen.
    Goed scherm en makkelijk te bedienen.
    Liefst niet een cheap ontwikkelding, maar wel een klein beetje kwaliteit als dat kan.

    Ja, heb hier tot besloten omdat ik straks het huis uit ga en dan moet ik de kosten wel besparen.
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je nu precies met een e-reader? Je zegt dat je niet al je boeken erop wilt zetten, maar je bent wel van plan extra geheugen erbij te kopen? Bij bijna alle e-readers zitten 1 of 2 GB aan geheugen in, daarmee kun je zo ongeveer 1200 e-books erop zetten.

    Voor een goede maar goedkope e-reader kan ik je wel diegene aanraden die ik ook heb, erg tevreden mee:
    http://www.kieskeurig.nl/e-reader/icarus/go/specificaties/951223/

    80 euro bij Dixons/My Com.

    (en goedkoper ga je ze nauwelijks vinden, of je moet een TFT scherm willen)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Ik zet alleen die boeken erop die als E Book te krijgen zijn. Als die niet als E Book te krijgen zijn, dan koop ik ze normaal, dat bedoelde ik ermee.

    Ik zal eens kijken, misschien koop ik deze wel. ;)

    Edit: Heb jij er trouwens ook een beschermhoes bij? Ik kan die nergens meer erbij krijgen kennelijk.
    Ik mag trouwens ook aannemen dat lader en alles er wel bij zitten.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  18. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    De lader is gewoon een USB-snoertje, maar hij kan met elke usb-lader worden opgeladen. Een hoesje voor de Go heb ik bij ECI gekocht. Daar was hij het goedkoopste. ;)
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Bedankt, zal eens kijken. ;)

    Kan je op die E Reader van je een beetje makkelijk de boeken erop zetten en gelijk gebruiken? Dit kon ik namelijk niet uit gebruikersreviews opmaken die ik las.

    Ik weet namelijk ook niet of je ook software nodig hebt om de boeken erop te zetten en of dat een beetje makkelijk is.

    Ik ga hem morgen waarschijnlijk bestellen, maar ik mag er vanuit gaan dat alles in het Nederlands is en dat boeken van Nederlandse website's net zo normaal te downloaden, installeren en gebruiken te zijn als bij buitenlandse websites.
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2012
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.224
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Kan je de naam van het E-Book bestand ook gewoon wijzigen zonder gevolgen?

    Ik heb die E-Reader van je namelijk besteld Lizza11, maar zoals je ziet heb ik nog wel een aantal vraagjes.

    Ik kreeg bij de aanschaf van een leder hoesjes voor de E-Reader een boek van Simone van der Vlugt, Ooggetuige, cadeau.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina