1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, natuurlijk. Zo vergeetachtig ben ik ook weer niet. :+

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dan ga je eindelijk verder met HP? :+

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.712
    Who knows. Ik heb dan tenminste zomervakantie. Ik lees gewoon teveel voor m'n opleiding dat ik totaal geen zin meer heb om te lezen als ik thuis ben. :mad:

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Je kan iig je GR ermee updaten. :+

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.712
    Nee, we moeten werk en prive wel gescheiden houden, he. :+

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn werk en prive lopen door elkaar heen. :+

Ah Dulle, nu heb ik weer helemaal zin om de boeken van Nicolas Flamel te gaan lezen! :p

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik hoop dat ze je straffen met Norwegian Wood. :+

Waar zit je op school?

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb ik ook, ben meteen weer aan het lezen geslagen. Had 200 pagina's van Congo gelezen en toen begon mijn schooljaar weer en heb ik geen pagina meer gelezen.

Nu begonnen aan A Short History of Nearly Everything en ik lees er toch aardig doorheen zo. Wel jammer dat gedurende het schooljaar er gewoon geen tijd/zin voor is, want blijft een heel fijne bezigheid.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Vandaag proberen Lizza gelukkig te maken, maar dat is niet wat je denkt dat het is. Ze zal het op zijn vroegst pas morgen ontvangen.

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Vandaag weer een boekenlegger gekregen van BD. \o/

Er zat blijkbaar ook een boek bij.

Was serieus helemaal vergeten dat ik deze ooit heb besteld. :+ Leuke verrassingen... Zo lijkt het boek min of meer gratis. :p

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, weer een stapel boeken binnen gehad, met grote dank aan Yellow. :)

En er zat ook een mooie bladwijzer bij! :cool:

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Een briefkaart van Sneek. Kijk, alleen dat al maakte het de aankoop waard. :+

13. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Waren ze in Sneek in de aanbieding dan?

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.712
    Nee, het was niks voor Yellow, dus heeft hij ze verkocht.

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Tuurlijk en dan moet je het Sneekvirus een beetje verspreiden. Hebben we internationaal ook ervaring mee als je even googled naar Kournikova. :+

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Klaar met de Count of Monte Cristo, heeft me ver achter laten lopen op me challenge maar wel 1900 pagina's van pure awesomeness. De schrijfstijl, dialogen en vooral alle personages zijn zo briljant.

Durf het nog niet echt te zeggen want dat blijkt altijd paar weken later pas maar denk het beste boek wat ik vanaf nu gelezen heb. Alles zat er in liefde/haat, eer/oneer, hebzucht/genereus, filosofie, geschiedenis, avontuur, reizen, morale vragen.

Ook de kindle versie heeft me nu toch wel een hele mooie toevoeging laten zien ''links''. Veel verwijzinginen waren gemaakt naar andere verhalen, bekende gebouwen, gedichten, latijnse/griekse woorden, oude voorwerpen en nog vele andere dingen. Met één klik was je er kon je lezen wat het precies inhield. Dikke plus!

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Lijkt me zo vreemd (vreselijk) om links te zien midden in een verhaal. Op zich leuk die achtergrond informatie, maar het hoort gewoon niet bij een boek. :+ Het haalt je uit het verhaal. Dan heb ik liever dat er een paar pagina's achterin het boek aan gewijd worden. (misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar de auteur van de Flamel serie heeft altijd een paar pagina's op het laatste waar hij wat over zijn inspiratie verteld, hoe gebeurtenissen in het verhaal een link hebben met echte gebeurtenissen etc Best leuk.)

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, dat inderdaad. Of van die voetnoten onder aan de pagina, die lees ik ook nooit. Zit je net lekker in een verhaal, lees je allerlei 'extra' informatie, die je niet nodig hebt zeg maar.

19. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Het is gewoon net als je een verslag schrijft met voetnoten alleen is het gewoon op het eind van het boek, je klikt op het kleine getal en je word automatisch naar de plek verplaatst en binnen een knop weer terug. Plus extra informatie die je niet nodig hebt heb je niet in Monte Cristo, alles is gewoon interessant en sinds het verhaal oud is zijn er veel woorden die hedendaags niet meer gebruikt worden en is het gebaseerd op veel mensen/teksten die vroeger bekend waren en nu niet meer.

Zal een paar voorbeelden geven:

I see your supercargo, 1 Monsieur Danglars, coming out of his cabin.
    Hierbij kan ik dan ook de dictionary gebruiken maar anders had ik geen idee wat supercargo is, maar dat blijkt iemand die de financieen op het schip en vracht bijhoud.

and you know the italian proverb: chi ha compagno, ha padrone. 2
    Dan vind ik het toch fijn om een italiaanse proverb te leren kennen en te snappen wat er gezegt word.

'Whoever has a partner, has a master'.

Dat zijn alleen dan voorbeelden die je dan toch goed kan gebruiken om te snappen waar dialogen over gaan, en nog geen eens mega belang zijn net als de kleur haar van een persoon. Maar daarnaast staan er ook hele stukken over de munteenheid, verhalen over bekende personen. Heb zelfs op het eind nog een keer door alle notes gelezen en sommige gedichten opgezocht of personen omdat er mooie citaten tussen stonden.

Vond het zelf niet hinderlijk en als je het niet wil gebruiken is dat makkelijk mogelijk, sommige dingen wist ik al en dan lees je gewoon verder. Kan me wel voorstellen als je voetnoten hebt op dezelfde pagina in een papierenboek dat het best vervelend kan zijn.

Laatst bewerkt: 27 jun 2012
  20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Goddank heb ik dan dat boek maar van mijn nieuwe E-Reader geflikkerd. Ik doe het wel met de levenslessen van Homerus in het Engels. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina