1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Ik moet en zal een reactie krijgen, dus heb een bericht gepost op James Rollins zijn GR. :+
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Waarom wil je persé een reactie van hem? :+
    Ik bedoel, ik vind het wel leuk dat hij de moeite neemt om een persoonlijk berichtje te sturen, anders zou ik het niet posten, maar dat zou ik bij iedere schrijver of bekende persoon zo vinden. Interactie met de fans/lezers is altijd leuk.
    Ik was niet eens gericht tegen hem bezig. En nu ga jij hem stalken om maar een bericht van hem te krijgen? :D (wat heb je gepost? Hopelijk heb je hem niet bang gemaakt? :eek: )
     
  3. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha wtf, die reactie ook echt op GR. :p
     
  4. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Zo eindelijk weer begonnen met lezen, net Tom Sawyer gelezen van Mark Twain. Vond het wel geinig maar niet zo bijzonder, je herkent sommige streken wel een beetje terug al is het toch nog verder uit de oude doos.

    Yellow die reactie klinkt zo triest
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier de Iron Fey serie gelezen van Julie Kagawa? Het eerste boek heet Iron King, zag hem vandaag op GR en het leek me wel wat. Hij is ook sinds juni in het NL uit, de IJzerkoning.

    Ik vraag me af of het een beetje een meidenserie is, a la Twilight, of dat het meer de kant op gaat van Hunger Games, of de Nicolas Flamel serie. Maar goed, het klinkt wel leuk, dus ook maar eens op mijn lijstje zetten.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ha, toevallig een paar dagen geleden in de winkel gespot en ik had precies dezelfde twijfels als jij nu hebt. :+
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat net een beetje reviews te lezen van wat friends op GR, maar ze hebben het over een soort fairytale achtige setting. (pratende katten, elfjes) Dus het zal wel meer neigen naar iets meisjesachtig. :+
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Fijn voor je, boeit mij niets. :x
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dan laat ik het boek voorlopig even schieten. Het is toch niet alsof ik dringend een nieuw boek nodig heb. :+

    Je was trouwens een tijd terug toch aan het twijfelen tussen De Elfen en nog een andere serie? Had je die andere serie nog gekocht?
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, toen bij bol.com die actie was met 3 voor 2. Toen had ik die 5 boeken van Verboden en Verbannen gekocht en moest er nog even eentje uitkiezen, dus had het eerste deel van het Magiersgilde uitgekozen. Ga ik denk deze maand nog in beginnen. ;)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Zingen voor de Doden. Boek word in eens teringveel beter zeg, en zielig. De manier van schrijven, da fuk wat goed. :eek::'-(_O_
     
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Gister vond ik op de iPad van m'n pa Gijp. Ik weet niet goed waarom, maar zit al bijna op 2/3e van het boek. Qua humor is het natuurlijk goed, maar af en toe zit er zo'n wrange ondertoon in. zal em vandaag wel uithebben.
     
  13. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Bezig met het eerste deel van Game of Thrones. Veel pagina's wat in het begin wel afschrikt maar ik zit er nu in! Ben benieuwd naar de rest van de boeken.. schijnt dat het na een paar boeken qua niveau instort. Het laatste deel is zelfs 1040 pagina´s 8) Martin schrijft trouwens wel heel levendig en geilt echt op beschrijvingen. Van wat ze eten tot aan hoe alle ruimtes eruit zien. Soms gaat hij hier net wat te ver in door maar dat is gelukkig niet heel vaak. Het zorgt er wel voor dat je er een mooi beeld van krijgt in je eigen fantasie.
     
  14. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Gijpie uit en ik zie ook nog is Band of Brothers op de iPad staan. 1+1=2
     
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Dat lukt me ook zonder die beschrijvingen wel. Nadeel van GOT voor mij was niet het aantal pagina's, maar meer de hoeveelheid shit die je moet onthouden om het bij te kunnen benen.

    Zelfs een goedgevulde historisch boek is nog niet zo insane. Martin heeft geen boeken geschreven, maar een encyclopedie. 8)

    @ Arti: BOB lezen, nu, weet niet wat je mist. ;)
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Even dat stukje commentaar van GR verwijderd.

    BTW: Zingen voor de Doden bijna uit. Nog iets van 64 pagina's te gaan. Moet vandaag, morgen wel lukken.

    Dikke aanrader voor iedereen die van Britse detectives houd of er wel eens naar gekeken heeft.

    Nog nergens een spoor van de dader te bekennen, ook al hebben ze wel een paar dikke links en worden er verdachten aangewezen. Top boek, geen idee hoe het zal aflopen. Hoop niet al te zielig.

    Het boek doet me een beetje denken aan de meesterlijke mini serie Trial en Retribution, waar het leed tussen alle betrokken personages heel voelbaar en levendig over komt.

    Misschien Vergiffenis, het eerste boek van deze schrijfster, ook maar eens kopen. Zingen voor de Doden is haar 2e boek.

    Gaat van mij 5 sterren krijgen, met afstand, en gelukkig maar. Te lang geen 5 sterren meer uitgedeeld van een recent gelezen boek.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.589
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Martin kijkt blijkbaar te veel naar z'n grote idool Tolkien. ;)
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.223
    Leuk Bevonden:
    4.751
    Waar ik The Lord of the Rings wel weer van gelezen heb. Ook al duurde het 2 jaar ofzo voor ik de boeken uit had, jaren terug, voor ik fanatiek werd. :cool:
     
  19. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Gister boek Ik, Zlatan gekocht. Ga 'm in het vliegtuig maar eens lezen, ben benieuwd!
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.953
    Jarig geweest :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina