1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 6 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    De boeken hebben Tom Bombadil. Stelling weerlegd. :cool:
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar die boeken zijn wel verschrikkelijk goed verfilmd.

    Het had eigenlijk bijna niet beter gekund denk ik.

    In tegenstelling tot bijv Eragon wat met een betere regisseur volgens mij echt wel een leuk film had kunnen worden, dat boek leent zich imho veel beter voor een verfilming

    Vond kinderen van Hurin btw niet zo boeiend.

    The Hobbit daarentegen ben ik wel helemaal fan van. Heb ik ook in deze uitvoering

    [​IMG]

    met illustraties van Alan Lee
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.228
    Leuk Bevonden:
    4.754
    [​IMG]
    Deze uitvoering heb ik, 4e druk. Ik moet hem nog steeds een keer uitlezen. Halverwege gewoon mee gestopt.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    All you need is deze versie:

    [​IMG]
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ken ik allebei niet, wat is daar bijzonder aan? :+
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Dat is gewoon een van de mooiste versies (buiten de niet te betalen en vinden originele uuitgaven) in leer gebonden. :)
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik dacht altijd dat die hardcover Alan Lee versies van lotr en the hobbit ook wel een paar centen waard zouden zijn maar die staan tegenwoordig voor 20 euro op amazon

    Mooi kut als ik bedenk wat ik er destijds bij de scholtens wristers voor betaald heb :+
     
  8. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, waarom moeten boeken nou altijd eerst in hardcover uitkomen? Ik wil graag die Erfgoed serie kopen, maar min. 20 euro voor de hardcover vind ik gewoon te duur (aangezien de paperbacks maar 10 euro zijn) Maar dan moet ik weer zo lang wachten op de paperback van het laatste deel (ervan uitgaande dat de paperback ook gewoon uitkomt) Hetzelfde geldt voor de 1q84 serie, deel 3 zou nu eindelijk in paperback uitkomen, maar hij is nog nergens verkrijgbaar. :mad:
    Zo wil ik misschien ook nog de Nicolas Flamel serie, zelfde probleem. In NL doen ze ook nauwelijks aan boxsets ofzo, zo jammer. ;)

    Of ik wil gewoon teveel boeken hebben, hebben, hebben. :D

    edit: Oh en inb4 Modder met zijn opmerking, wie koopt er nu paperbacks?, ik vind paperbacks mooier in de kast staan. Vooral als je andere series ook in paperback hebt. Zo ben je niet zo snugger als je de 1q84 boeken in hardcover koopt terwijl al zijn andere boeken paperbacks zijn, dat ziet er toch niet uit in je kast. :p
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2012
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Tuurlijk wel. Limited Edition, net als mijn Hard-Boiled Wonderland. :cool:
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, alsnog paperback. :+

    Ik heb ook maar weer even mijn goal bijgesteld naar 50 boeken dit jaar. Ik heb dit semester veel meer vrije tijd dus ik denk dat ik het ook wel ga redden. Eigenlijk wel hilarisch dat ik nu 15 boeken heb gelezen (oke 2 shorties) en dat ik nu al wat goals van mensen heb ingehaald dit jaar. :p

    Hebben jullie trouwens niet dat je in sommige periodes opeens veel meer leest dan andere? Nu heb ik vaak zin om te lezen en is bijvoorbeeld mijn 360/DS al 2/3 maanden niet aan geweest, andere periodes is het andersom en lees ik eigenlijk alleen in de bus/trein.
     
  11. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, zit nu ook weer in een leesfase, net Brisingr herlezen en morgen op naar Erfenis:D

    Over de Kinderen van Hurin, tja ik vond en vind Tolkien nog steeds de beste schepper van al die fantasy schrijvers en hoewel hij wat minder soepel leest is hij imo wel de beste. Als je je verder wil verdiepen in zijn wereld en alles wil weten dan moet je ook Hurin lezen, zeker een mooi verhaal, maar eigenlijk nog belangrijker is om de Silmarillion te lezen, de complete (maar onvoltooide) geschiedschrijving van Midden-Aarde.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Door de Silmarillion kom je al helemaal niet. :+
     
  13. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het gewoon leuk als een verhaal een eigen wereld heeft, maar om deze wereld helemaal te doorgronden hoeft nu ook niet echt. ;)
    Heb je hem wel gelezen?
     
  14. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Heiligschennis!:+ Het is gewoon een boek waar je de tijd voor moet nemen en je moet er niet vanuit gaan dat je alle namen onthoudt:+.
     
  15. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Kinderen van Hurin had wel wat maar als je de lotr gedachte hebt er bij dan valt het tegen. Je moet er weer blanco in zeg maar. Volgens mij hadden we beter een erfenis boeken discussie kunnen houden:p wie is er eigenlijk mee begonnen dat boek aan te raden? Ik volg zelf Lisa op goodreads en ik doe op die manier lees ideeën op. Binnenkort dus ook maar Kadar abdolah weer een kans geven.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar wat is dan het nut dat ik dat lees?

    Ik had bij Silmarillion echt soms het idee dat ik het oude testament zat te lezen. Heb me er doorheen geworsteld maar kan niet zeggen dat ik daardoor nu LOTR nog meer waardeer (of plezier heb gehad tijdens het lezen)
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie denk je? Dulle natuurlijk. Ik denk dat een discussie wel lastig is aangezien de meesten al bezig zijn in het laatste deel. ;)
    Wel leuk om te lezen dat je ideeen opdoet bij mijn boeken. Zo doe ik weer inspiratie op bij jullie boeken. Sta ik in de bibliotheek en zie ik een boek wat me wel wat lijkt, scannen en kun je gelijk zien wat iedereen er van vond. Zelf vind ik het ook wel leuk om reviews te lezen maar bijna niemand hier schrijft ze. :p

    Ik zet Kinderen van Hurin wel op mijn lijstje, het is toch al zo lang geleden dat ik LotR heb gelezen.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.228
    Leuk Bevonden:
    4.754
    Waarom bij het lezen van de naam Iris telkens dat liedje in mijn kop? Ik heb haar op Goodreads, maar ik moet telkens aan de zeemanslied denken. 8)

    Btw: Sanctus is een aanrader. Leuke dialogen en niet geheel volgepropt met historische details. Personages die nog niet hun intrede zouden moeten doen in het hoofdverhaal, die doen dat ook niet, waaronder de hoofdpersoon. Dit word een 4* boek zoals het er nu naar uit zit.

    Veel hoofdstukken ook, 147, op 381 blz, dus je kunt het bijna elk gewenst moment aan de kant liggen.

    Nadeel van korte hoofdstukken is dan weer dat je door blijft lezen, gek genoeg. :+
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2012
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Echt, Yellow. 8)

    :+
     
  20. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand 'Nooit Ziek Geweest' gelezen, van Nico Dijkshoorn?

    Ben nu zo ongeveer op de helft van het boek. Prachtig geschreven :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina