1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Zeker. Als Winterbase niks geeft om de verschillende cover dan is De Jacht Op Het Verloren Schaap (Dans, Dans, Dans vast ook) zeker een aanrader voor deze prijs!

2. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    De nieuwste John Irving is weer erg erg fijn...

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    Morgen maar even in voorbereiding voor de film aan de Hobbit beginnen, ben benieuwd :)

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Goed boek, maar stukken minder dan The Lord of the Rings. Het komt ook omdat het een vrij kinderlijk boek is. Het einde daarentegen wil ik heeeeeeeeeeeeeeeeel graag op het witte doek zien. _O__O__O__O__O_

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Zijn toch altijd kookboeken of kutboeken...

7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wacht maar, net die keer dat je daar vanuit gaat en niet oplet komt er een geniaal boek langs! :+

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dit keer zijn het Murakami's die jij allemaal al hebt. :+

9. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Modder en Lizza nog bedankt voor jullie aanbevelingen :) Over een tijdje even checken of Murakami iets voor mij is.

Deze week begonnen met The Hobbit en tot nu toe (pagina +/- 70) bevalt het boek me goed en leest het leuk weg. Na de Hobbit verder met Lord of The Rings? Nog nooit gelezen en/of de films gezien dus misschien moet ik me er maar eens aan wagen :+

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Het moddert maar een beetje aan met mij en Donker Water van Caro Ramsay. Ik lees gewoon minder, game meer, doe andere dingen nu ik op mezelf woon.

Ik moet wel zeggen dat Ramsay juist het omgekeerde effect van een succesvol schrijfster heeft. Ze begint niet geweldig, maar word met elk boek beter.

Zonde dat jullie niet een poging wagen aan haar boeken, zonder troll. Ze schrijft het echt goed en laat met elk boek beter de spanning oplopen tot het eind. Vooral in het 3e boek weet je echt helemaal niets. 8)_O_

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds bezig in Wolkenatlas, ik weet niet of ik hem nog uit ga lezen. Op zich wel leuke gedeelten, allerlei totaal verschillende plaatsen en tijden en steeds op een andere manier verteld (brieven, dagboek, interview) Nu een bizar gedeelte overgeslagen wat echt kant nog wal raakte, dus ach. Ik ga morgen wel naar de film, die lijkt me toch vele malen beter. :)

En laatst mijn challenge geupdate, moet denk nog even flink aanpoten om hem te halen, lig voor het eerst dit jaar 1/2 boeken achter. (oeps, 7 boeken in 20 dagen :+)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    http://www.bol.com/nl/p/schaduwen-over-afrika/1001004006552705/

Gekocht voor mijn tante, die a.s. zondag gastvrouw is bij de Familiebijeenkomst. Ze gaat rond de jaarwisseling ook weer naar Zuid Afrika, voor de 3e keer. Dit leek me wel een leuk cadeautje voor haar als gastvrouw en alle recensies die ik lees zijn er enthousiast over.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Het einde van het jaar komt steeds dichterbij. Tijd om terug te blikken dus. Of nou ja, dat was ik aan het doen. :+

Boeken gelezen: 11 (12e is WIP :p)

Aantal Pagina's gelezen: 5737 (and counting)

Dikste boek: The Swarm (881 pagina's)

Slechtste boek: The Rock: Ik ken de schrijver van de Area 51 serie. Die boeken waren/zijn altijd vermakelijk zonder dat ze oppervlakkig aanvoelen. The Rock was het tegenovergestelde. Ach ja, momenten dat het vermakelijk was maar... meh.

Beste boek: The Swarm. En die heb ik niet eens de hoogste rating gegeven op GR. Maar zo terugkijkend op het jaar is die het meeste blijven hangen. De Elfen was ook erg goed. Hm.

Goodreads challenge? Ja. Keihard gefaald (de challenge was om 16 stuks gelezen te hebben). Ik had gewoon weer voor mijn gemiddelde van 1 boek per maand moeten gaan, zoals vorig jaar. Dat wordt dan ook de challenge van 2013; 12 stuks.

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Niemand die ook terug wilde blikken? Te veel moeite? ;)

Mja, Bookdepository is lekker traag, net op de momenten dat het er toe doet. :mad: Het is een kerstkado, en dat zal nooit meer op tijd aankomen al versturen ze het direct morgen. Damnit.

Dit:
    NIET vertrouwen als je het voor een bepaalde tijd moet hebben.
    Dat wordt dus een
    onder de kerstboom leggen. :+

Oh, nog een mailtje gekregen. Deze keer van de ECI. Bestelling is vertraagd. Stond op voor een 24-uurs levering. Ik kan maar beter alvast een hele stapel van die briefjes schrijven volgens mij.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het jaar is nog niet voorbij, moet nog 5 boeken lezen. :+
    Ik moet trouwens vandaag ook een kerstcadeau bij ECI bestellen, als ik het al zo van jou hoor, mag ik ook wel een briefje gaan schrijven.

16. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Pff, echt bizar hoeveel en hoe snel jij leest :+

Bijna The Hobbit uitgelezen, erg leuk boek. Ga de LOTR boeken maar eens aanschaffen :)

Gebruiken hier trouwens meer mensen een iPad om boeken te lezen? Heb een iPad met retina display maar merk toch dat ik na een half uurtje wat last van m'n ogen begin te krijgen.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nou, 2 van de 3 dingen zijn wel aangekomen, dus je hebt een kans. :+
    Echt, op de meest ongunstige momenten besluiten ze me in de steek te laten.
    Pff, lezen op tablets? e-Ink of niks. :cool: Juist om (oa) de reden wat jij noemt. Moet er niet aan denken om op een 'normaal' scherm een boek te moeten lezen.

18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha ik moet nog 10 boeken dit jaar, ga zwaar falen maar lees er nog wel een paar uit voor het einde van het jaar. Zonder rond te reizen of in het buitenland te zijn toch moeilijker om er telkens wat tijd voor vrij te maken.

19. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Zit er aan te denken om (weer) een e-reader te kopen :+ Zie net dat er een nieuwe Kobo is uitgebracht met ingebouwd lampje :9

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :+
    Ja ik heb ook een Ipad. Leest op zich prima, ik merk er eigenlijk niet zoveel van. Lees vaak in bed dan, dan hoef ik niet moeilijk te doen om een goed lampje te hebben, aangezien e-reader ook niet ideaal is als je geen goed licht hebt.

Ik krijg eigenlijk ook weer zin in in de LotR boeken, heb laatst The Hobbit gezien en nu wil ik die films weer kijken, maar eerst de boeken. :)

Ik heb ook altijd perioden dat ik heel veel lees, maar ook zo weer een paar weken niet.

Laatst bewerkt: 16 dec 2012
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina