1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Dulle, Lizza en Modder hebben gewoon smaak. :cool:

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Heb nergens problemen mee, maar het valt gewoon op. Een iets andere discussie zou ook wel eens leuk zijn. ;)

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
  4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nou, jij die eindelijk eens begint aan Norwegian Wood. Dat zou dan de enige Murakami zijn waarover ik kan meepraten en bovendien snap ik nog steeds niet dat jij die niet gelezen hebt als fan zijnde.

En Dulle moet eens aan Zandstorm beginnen. Als hij het verstand op 0 zet en zijn blik op oneindig, dan weet ik zeker dat hij het zo uit heeft en bovendien de rest ook wil lezen.

Als hij James Clemens zo goed vind, dan vind die James Rollins ook wel goed. :+

Lizza mag van mij Caro Ramsay wel eens proberen. ;)

Ik heb al meer boeken van jullie soort gelezen/geprobeerd, dan andersom. :eek:

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wacht, je bent dus serieus? :p
    Je wilt een andere discussie, dus moet ik eigenlijk maar het topic verlaten? Want daar komt het nu dus imo op neer. Er zijn een bepaald soort boeken wat ik lees en waar ik dus uiteindelijk over praat/kan praten. Als jij dat niet wilt heb ik niet veel meer te zoeken in dit topic. Hetzelfde geldt neem ik aan voor Modder en Lizza. (al heb ik ook problemen te bedenken waar je dan over wilt 'discussiëren'. Het gebruik van gerecycled papier in boeken? Men komt hier vooral om te praten over de boeken die ze lezen. Dat de genres je niet bevallen, tsja...)

En wat jij nu dus eigenlijk (blijkbaar) ook wilt is de boeken die jij goed vindt aan ons opdringen? Ze zullen vast goed zijn en het is goed dat je het hier post, maar dat wilt niet zeggen dat ik ze direct wil/moet gaan lezen. Net zoals ik dat al helemaal niet verlang van jou of iemand anders bij een boek wat ik goed vind. (soms alleen maar beter dat iemand mijn aanraders niet leest; wat als ze het niet goed vinden? Misschien daalt het boek dan ook opeens in mijn achting 8))

Jij lijkt hier een of ander complot te zien wat er niet is. Er zijn 3 mensen wat hier veel posten. So what? Kunnen wij toch niks aan doen? En zoveel minder post jij hier niet eens. :p
    Je posts worden zeker gezien en gewaardeerd, ook al komt er niet altijd een directe reactie op.

En hell, zoveel post ik hier niet eens over fantasy ed. Ik heb mijn posts in dit topic eens opgezocht en de onderwerpen zijn eigenlijk relatief gevarieerd. :D

Ik heb overigens al 2 boeken van James Rollins gelezen hoor. Maar zoals ik iedere keer zeg (en ook echt meen); iedere keer als jij erover begint duurt het weer langer voor ik het boek oppak. En nee, dat heeft niks met jou te maken. Toen mijn zus het boek van me had geleend en erover begon had ik het ook verder uitgesteld. IK BEN VREEMD, IK WEET HET! :+ Daarom kies ik ook 9/10 boeken zelf uit omdat ik lekker helemaal blanco eraan wil beginnen. En daarom komen vaak bekendere titels er niet in. Of ik moet niet doorhebben bij het uitkiezen dat ze bekend zijn. :p

6. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ben duidelijk de lurker hier, maar ik verwacht wanneer ik een boek post met ''dat moet je lezen'' dat je het meteen leest Dulle ;), maar heb je echt zo dat je bekendere boeken liever laat links liggen?

Heb bij boeken daar maar weinig last van ken niet veel mensen in de omgeving die zo nu en dan een boek lezen, en als er een paar zijn dan is het vaak een jonge vrouw die ''fifty shades'' leest of ''high heels and holidays''. Dat trekt me niet minder doordat het bekend is maar die high heels spreken me dan nog wel aan maar dan holidays pfff.

Laatst bewerkt: 5 jan 2013
  7. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben niet 100% tegen bekendere boeken, maar ik vind het heerlijk om gewoon helemaal blanco aan een boek te beginnen. Ik wil niet weten of het goed of slecht was, of het populair is of niet. Gewoon zonder positieve of negatieve oordelen eraan beginnen en het echt mijn ervaring maken.

Soms ben ik dus zelfs bang dat iemand mijn mening van een boek weet te veranderen nádat ik het gelezen heb. Aanraden is voor mij dus gevaarlijk :+ De Verboden & Verbannen serie vond ik helemaal geweldig. Raad ik aan iedereen aan wat fantasy wilt lezen. Maar... wat nu als iemand het niks vind en het volledig gaat afkraken? Verandert mijn mening dan mee? 'oh ja, hij/zij heeft misschien wel gelijk. crap :eek:'

Ignorance is Bliss voor mij mbt boeken. En Goodreads soms een vloek. :D

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha dat heb ik juist gelemaal niet. Wil liever iemands mening horen voordat ik aan een boek begin, dan weet ik tenminste of het boek wat is. ;)
    En, je mening veranderen over een boek? Of je vind het goed of niet, /care als anderen jouw aanraders niks vinden. (Ik weet nu ondertussen wel dat driekwart wat jij aanraad gewoon goed is :+)

@yellow, dus ik moet die boeken gaan lezen omdat jij mee wilt praten? Begin aan Zafon zou ik zeggen, of een van de honderden andere boeken die ik heb gelezen, anders gaat het niet gebeuren, hou niet zo van jouw soort boeken. :+

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nevermind. Ik was ook niet helemaal serieus, i.t.t wat Dulle denkt. Ik zeg ook nergens dat het moet, al komt het misschien zo op jullie over.

En over het topic verlaten heb ik het ook nooit gehad Dulle.

Laat het maar rusten, het is mij wel duidelijk nu. ;)

10. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Kijk, daar heb je het al. driekwart maar. What about het andere kwart? :mad:

:+

Maar zoals ik vaker zeg; ik weet dat ik met dat soort dingen een beetje...apart ben. :p Maar ik probeer het niet al te veel te laten merken, want als iemand vraagt voor aanraders binnen een genre wat ik lees zal ik het zeker wel doen. :cool: Voor jullie doe ik alles! :+

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Volgens mij bedoelt Lizza dat driekwart van wat jij aanraadt gewoon niet goed is.
    Was vast een typo. :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    :'-( Mijn hele dag verpest!

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha of wees blij dat ik niet alle boeken lees die in jouw to-read lijst staan, dan kun je niet meer normaal op GR kijken. :p

Zat even bij de uitgeverijen te kijken, maar er komt dit jaar ook niet veel uit waarvan ik denk, jippie lezen! Dat wordt een rustig leesjaar zo. :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nee, je jat ze niet uit mijn to-read lijst, maar uit mijn Bol verlanglijstje. Creepy hoe je dat doet! :+

Er zullen toch vast nog genoeg oudere boeken zijn die je niet hebt gelezen? :p Anders moet je na Fantasy ook maar eens sci fi oppakken. :cool:

(dat niet normaal op GR kijken heb ik dus inderdaad al een paar keer gehad 8). Toen we per toeval met een paar man Erfenis aan het lezen waren en als er een paar waren die in Flamel bezig waren. Pfft! Met je ogen dicht een website bezoeken is ook niet alles.)

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Neh, sci fi lijkt me niks, hoewel ik de 'I'm number four' serie wel leuk vond. Ik heb nog wel genoeg boeken die ik wil lezen maar dan komt er komend jaar gewoon niet zoveel bij, is ook weleens fijn. En ik denk wat goedkoper wat boeken kopen betreft. Ik kan op dit moment maar 2 boeken bedenken die ik dit jaar wil kopen als ze uit zijn, dus hopelijk worden het er uiteindelijk niet teveel. :+

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
  17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
  18. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap ook niet wat er vreemd aan is. Ik vind het bijzonder interessant om mee te krijgen bij welke bladzijde iemand is.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.730
    Het feit dat ze alle drie de boeken in zo'n korte tijd erdoorheen blaast. 8)

Hier doen Dulle en ik volgens mij samen zelfs nog een maand over (al zegt dat meer over ons dat over Lizza, gok ik ). :+

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Haha, inderdaad. :+ Wij vinden het natuurlijk wel leuk om Lizza uit te lachen om haar 'idioot hoge snelheid', maar eigenlijk zijn wij ook gewoon traag. (dagelijks lezen en dan nog een maand over een boek doen, is denk ik ook een prestatie?)

Al blijf ik erbij dat Lizza bovengemiddeld snel is. :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina