1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Met de Russische klassiekers bedoel ik dan toch echt Dostoevsky of Tolstoy. ;)

2. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Ook al gelezen op de middelbare. Inderdaad een erg goed boek. De verfilming wil ik nog eens zien maar voorlopig durf ik me er nog niet aan te wagen.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik kan geen vergelijking met Game of Thrones maken aangezien ik die niet gelezen heb. Maar ik vond Thirtheen Hallows niet echt geweldig. Het had maar 1 moment waar het voor mijn gevoel een hoog niveau haalde, maar verder kabbelde het op een relatief oninteressante manier voort. Eerste kwart beter dan het laatste driekwart :p
    Niet vreselijk, maar ik ga het niet blind aan mensen aanraden.

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Bedankt, dat is duidelijk.

@ Modder: Toch zou ik het wel lezen, want als ik mensen erover hoor weet je niet wat je mist. Vergeet ook niet dat dit ook een best liefdesverhaal is, iets waar Russische klassiekers ook wel bekend om staan. Is Anna Kannerina, of hoe je het maar spelt, niet ook een? Die waar nu Keira Knightley een rol in de verfilming van speelt?

5. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Russische literatuur staat niet bekend om zijn liefdesverhalen toch? 8) En Anna Karenina is overigens ook van Tolstoj.

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Iemand bekend met het boek house of leaves?

7. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Ik denk dat ik de smaak te pakken heb met lezen :+,

Had me voorgenomen om in 2013 te gaan lezen en bijna boek 1 uit. Wil hierna beginnen aan de serie waar Game of Thrones op gebasseerd is anders HungerGames. En wat is dat GoodReads leuk zeg!

Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nou, Dr. Zhivago ken je dan kennelijk niet. Ik heb al een paar uitvoeringen in films gezien, niet die met Sharif trouwens, maar die met Knightley en Sam Neill en daar was ik danig van onder de indruk.

Dit soort rollen staan Knightley ook op het lijf geschreven.

En kom op: Russische Literatuur dat in 1958 de Nobelprijs won moet toch gewoon goed zijn? ;)

Ik heb ooit een mooie hardcover versie gekocht voor mijn moeder. Is nog ongelezen, dus ben bereid haar te vragen hem van de hand te doen als iemand hem zou willen kopen? 22,50 inclusief dan.

Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Wilde er altijd nog een keer aan beginnen omdat het toch een soort van must-read is maar altijd toch maar opzij gelegd, misschien binnenkort even oppakken.

En divinus welkom :) game of thrones blijkt na horen van vrienden prima te zijn en ik vond zelf de hunger games leuk om te lezen, leest ook gemakkelijk weg.

Laatst bewerkt: 11 jan 2013
  10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik zeg niet dat het slecht is, ik zeg enkel dat ik de echte Russische klassiekers wil gaan lezen zoals Misdaad en Straf, Oorlog en Vrede en De Gebroeders Karamazov.

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ha, vandaag zowaar in een paar boekenwinkels geweest zonder iets te kopen. Geld uitsparen voor over 2 weken, dan is het boekenfestijn weer enigszins in de buurt, in Ahoy 31 jan- 3 feb, voor de liefhebbers. ;)

12. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb Oorlog en Vrede (geloof ik, haal die altijd door elkaar met misdaad en straf:+) al een tijdje ingepakt en vers klaarliggen, maar idd wat is een goed moment om aan zo'n onderneming te beginnen? Het zijn volgens mij niet de meest soepele romannetjes.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
  14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Verleidelijk. Maar dan zou ik het alleen kopen vanwege de naam en de prijs. Het verhaal zelf lijkt me helemaal niks (voor mij)

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Daar zit wat in, maar zo'n goedkope e-book van een groot schrijfster zie je denk ik niet snel weer.

16. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Yup! Een grote mindtrip maar je hebt er echt doorzettingsvermogen voor nodig. Mocht je ooit de neiging krijgen om de voetnoten en de bijlages over te slaan; niet doen, alles lezen! Die delen zijn juist van essentieel belang.
    Top sfeer, soms ontzettend creepy, maar je moet er echt wel even 'voor gaan zitten'.

Oh, en leuke info: de cd Haunted van Poe (de zus van de schrijver) zit vol met referenties naar het boek, die moet je een keer beluisteren.

17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    holy shit, waarom is dat House of Leaves boek zo duur? Bij Bol €35 en bij Bookdepository ~€26.
    Lijkt me een leuk boek, maar wat is er zo speciaal aan dat die prijs zo idioot hoog is?

edit: Ook weer eens een boek uit.

Door omstandigheden uiteindelijk langer over gedaan dan ik vooraf dacht, dus dit is iig al een prima begin van mijn 2013 challenge. 8)

Wel zo te zien eindelijk meer boeken op mijn 'read' shelf dan op mijn 'to-read'. TIJD OM NIEUWE BOEKEN TE KOPEN! :+
    Wat heeft ECI qua Engelstalige boeken eigenlijk een dramatisch kut aanbod zeg.

Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Moet jullie trouwens toch bedanken voor het introduceren voor Murakami, wat een heerlijke schrijver blijft het ook. Kwam een vrouw tegen laatst in een bar na even weer met een vriend van me te spreken. Ze was totaal paars gekleed zo rond de 45 jaar jong niet aantrekkelijk maar zeer intrigerend, al snel werd bekend dat ze uit het Franse gedeelte van België kwam en ze professioneel relatie adviseur was en zeer direct was in haar vragen.

Dit gaf me meteen het gevoel van die had zo een personage kunnen zijn in één van zijn boeken en nog nooit heb ik zo lang met een vraag gevochten als wat zou je doen met honderden miljoenen. Dus vandaag op een lekkere koude avond me laatste beetje whiskey in geschonken, me jazz playlist aangezet en lekker rustig aan het lezen.

Blijft genieten

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Een die boeken leest in stijl en klasse! :thumbs:

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    BookDepo, maak me blij morgen met een nieuwe boekenlegger en mijn eerste Engelstalige boek. :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina