1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Kafka vond ik echt geniaal, opwindvogelkronieken heeft een grotere indruk achter gelaten en staat bij mij toch wel op nr. 1 van zijn boeken maar had liever kafka eerst gelezen omdat het toch wat makkelijkere intro was geweest tot zijn werk.

Weet niet of die hier ooit langs was geweest maar zeer interessant voor de Murakami liefhebbers.

Sorry Yellow maar ik kan het wel begrijpen van Modder, ik ben ook nog niet echt aangetrokken tot norwegian wood, zal hem vast wel een keer oppakken als ik in een Romantische bui ben.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ..én voor de mensen onder ons die hun challenge niet kunnen laten natuurlijk ook een uitkomst. :+

Ik vond juist dat Kafka een grotere indruk achterliet, maar dat Opwindvogelkronieken wel veel mysterieuzer was. Ik kan nooit zo goed kiezen welke van de twee ik het beste vond, denk op dit moment Kafka. Misschien deze zomer nog eens overnieuw lezen. ;)
    @Modder, dat zal me ook niks verbazen, als je alleen al die achterflap leest. Voor de rest heb jij de meeste toch al gelezen?

Laatst bewerkt: 19 feb 2013
  3. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ben nu ook maar weer een challenge begonnen, weer 20 boeken. Kijken of het nu wel gaat lukken, haha. :+

4. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Catcher in the Rye uitgelezen. Vond het een erg leuk boek. Kon me af en toe wel in de hoofd persoon vinden, dus dan leest het al een stuk makkelijker. Nu weer verder aan The Hundred Year Old Person. Was ergens net over de helft gestopt, maar wil 'm toch even uitlezen. Daarna ofwel The Hobbit uitlezen of aan The Road of 1984 beginnen. Wil ook zeker een keer een Murakami gaan lezen.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik ben nog niet aangetrokken tot Kafka op het Strand of Vogelkronieken, omdat ik ze te dik vind en de indeling van tekst etc. mij ook niet zo bevalt. Ik heb hele kritische redenen om een boek te laten liggen en dat was dus uiteindelijk ook het geval bij die 7 boeken die richting Lizza gingen.

Misschien...ooit. ;)

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Of je nou twee dunnere boeken leest of 1 dik boek, wat is het verschil? 8)

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Alles voor de challenge!

8. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De indeling van tekst? Die moet je even uitleggen. Ik begrijp ook niet helemaal wat de dikte van een boek ergens mee te maken heeft. Het gaat toch het verhaal? En trouwens, als je een boek op je e-reader leest heb je echt totaal niet in de gaten hoe dik je boek is. ;)

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nee, maar mij ontmoedigd het tegenwoordig meer dan vroeger, vandaar.

En wat betreft de indeling. Meestal is het voor mij het lettertype, hoeveelheid tekst op één pagina, of een soort van tabelletjes die mij een boek doen overslaan. Het kan van alles zijn en is lastig uit te leggen als je niet snapt wat ik bedoel. Ik meende zoiets te hebben gezien in de Nederlandse vertalingen van Kafka en Opwindvogelkronieken.

Anyway, ga ze nog niet halen en misschien wel nooit, want moet Jacht op het Verloren Schaap ook nog. ;)

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ook weer aan een boek begonnen, maar ben benieuwd hoelang het duurt voor ik het uit heb. Lezersdip is er nog steeds.

Het is trouwens Haruki Murakami's De Jacht of het Verloren schaap geworden. De rood/roze druk.

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Nice, de klassieke druk dus nog. :)
    Hoop dat je hem tof gaat vinden.

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    De intro was dat in elk geval wel en als deze net zo goed is als Norwegian Wood, dan komt er hoogstwaarschijnlijk nog een 3e Murakami, maar volgende maand eerst een nieuwe James Rollins. En dan moet ik nog iets van 23 boeken. :+

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog 23 en dan? Jacht op het verloren schaap is overigens beter dan Norwegian wood, meer een echte Murakami in ieder geval.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nog 23 en dan? Het was meer uit de gein dat ik dat noemde, omdat ik totaal niet weet waar ik aan begin als ik net een boek uit heb, en bovendien nog last heb van mijn lezersdipje.

In ieder geval bedankt voor de heads up over De Jacht op het Verloren Schaap.

15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Na alle positieve verhalen over Murakami,s boeken hier,heb ik blind "Kafka op het strand" bij bol.com besteld.

Ben nu ongeveer op 1/5 van het boek,en het blijft toch erg boeiend en mysterieus.

Lees dus echt bijna nooit,maar ik vind dit denk ik wel een leuk boek.

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zo, de laatste tijd weer wat boeken ingeslagen. :+

^Schade voor deze 3 boeken? Minder dan €8. :cool:

Zelfs eBooks!

Ben erover aan het denken om er (nóg) een bij te bestellen. Bij Bol is een boek nu 2 keer zo goedkoop dan het bij de ECI is en zelfs goedkoper dan bij bookdepository. Koopje! Moet ik hebben! :9

En dan nog een kwartaalbestelling bij de ECI vinden (wat een kut assortiment hebben ze daar eigenlijk. :p En heb je eindelijk iets uitgezocht komt Ubisoft mijn kwartaalbestelling even saboteren.)

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.734
    Je gaat nog genieten in het boek. :)

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik dacht dat ik veel boeken kocht. :+ Oohja die kwartaalbestelling, maar eens bedenken wat ik wil kopen, misschien koop ik wel gewoon een film, volgens mij zitten alle (fantasy)boeken die ik nog wil niet in de VIP. Ach, heb nog een maand.

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Jij koopt ook veel boeken, denk maar niet dat je minder erg bent! :+ En het mocht wel, vorig jaar heb ik me ingehouden. :p Vrijwel niks gekocht, en datgene wat binnenkwam waren cadeau's of pre-orders van 2011. :cool:
    http://www.goodreads.com/review/list/4403817?shelf=to-read

En mijn Bol verlanglijstje is nog steeds niet leeg geplunderd. Helaas is het assortiment van de ECI zo klein dat ik niks van die lijst voor mijn kwartaalbestelling kan gebruiken.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Je moet ook langzaam aan verslaafd raken toch en niet meteen een overdosis nemen zoals met mijn historische/religie thrillers? ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina