1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Iemand een leuke fantasy serie aan te raden of los boek mag eigenlijk ook, heb met regelmaat iemand zijn lijstje zien langs komen maar welke is echt aan te raden. Thanks alvast!

2. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    The Mistborn Trilogy (Brandon Sanderson) vond ik erg sterk! Bijzondere wereld en zeer originele vorm van "magie". Is voor een scheet en een knikker te koop bij Bol.com. Robin Hobb vind ik ook erg lekker weglezen, al heb ik van hem alleen de Farseer Trilogy gelezen. The Night Angel Trilogy van Brent Weeks hoor ik ook goede dingen over maar die staat nog ongelezen in mijn kast.

Ben nu bezig met The Name of the Wind van Patrick Rothfuss en ben daar tot nog toe enorm over te spreken. In 3 dagen bladzijde of 500 gelezen en zit er echt helemaal in. Ook deze trilogie heeft een zeer originele insteek als het op magie aankomt. Zeker een aanrader!

Edit: De First Law Trilogy van Joe Abercrombie is ook heel erg cool. De manier waarop hij de vechtscenes schrijft is echt awesome _O_ Trilogie zit ook vol ambigue, interessante en vooral geloofwaardige karakters.

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik voel me beledigd. :mad: :+

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien jij dat dystopia genre ook wel kunt waarderen, misschien de Gone serie eens proberen? Ya, dus niet heel hoogstaand, maar leest makkelijk weg en is erg spannend.

5. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Ga maar even die Mistborn Trilogy beginnen, had er eerder al wat over gehoord en klinkt interessant zit ook nog wat politiek in als ik het goed heb begrepen. Plus staat waarschijnlijk niet in Dulle zijn lijstje dus dan is er nog altijd een beetje hoop ;) Sorry Dulle had kunnen weten dat jij het was en zijn vast zeer goede boeken.

Daar was je laatst mee bezig toch? Vind de covers op goodreads wel erg lelijk trouwens, maar zal ze in de gaten houden voor een andere keer. Nu met Legend bezig, bevalt het?

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    crosspost voor de kenners!

7. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Een tip die ik van m'n vader kreeg is om er eentje met backlight te kopen.

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Juist niet doen. Vreselijk om 's avonds te lezen. Neem een e-ink scherm ZONDER backlight voor de beste leeservaring.

Geen idee of je mijn mening net zo waardeert als meneer NamedWarrior hierboven :+, maar ik heb de iRiver Story HD en ben er gewoon tevreden mee. Een no-nonsense ding. Niet eens touch. Maar heel goede beeldkwaliteit en... tsja, wat wil je nog meer? Dat is alles wat je nodig hebt bij een ereader.

Even van de startpost:
    Hippe bijpassende mapje. :cool:

Groottevergelijking

De diktevergelijking.

Hoofdmenu. Simpel, weinig te doen. Ga verder met lezen of kies een ander boek uit.

Een pagina uit een boek

Vergelijking met een echt boek

Lettertjes te klein? Zo opgelost.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
  9. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Voor mijn moeder de Sony E-Reader gekocht halfjaar geleden, en zij is er erg over te spreken.

http://www.sony.nl/product/rd-reader-ebook/tab/overview

Heb zelf de Kindle en erg blij mee maar wilde dat zij makkelijk Nederlandstalige boeken uit een store kon kopen (.mobi kindle niet ideaal daarin) en met Calibre (must have!) elke E-reader makkelijk te organiseren en dus niet via een app/store te hoeven.

10. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja eind vorig jaar geloof ik. Die covers zijn inderdaad lelijk, maar zelf let ik daar nooit zo op. Is de cover voor jou belangrijk om een boek te kiezen? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar dan. :p
    Inderdaad nu bezig met Legend. Ik weet niet, ik lees hem in het Engels, maar het trekt me nog niet echt. Beetje een apart verhaal, maar goed ik ben net bezig dus het zal wel goed komen.

Een van de beste e-readers op dit moment is de nieuwe Sony, maar daarbij moet je de boeken wel via een (onhandig) programma erop zetten. Ik heb zelf een Icarus Go en ben er zeer tevreden mee, en de nieuwe Icarus Pocket is nog beter. Boeken erop zetten dmv drag&drop. Verder geen onzinnige extra's als wifi en touchscreen en daardoor ook in een mooie prijsklasse (rond de 90 euro). Ik zou als ik jou was wel altijd voor een e-Ink scherm gaan en vooral geen backlight (leest niet fijn)

11. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Lees meestal alles via mijn Kindle dus in principe maakt het niks uit maar als ik zo'n cover zie dan heb ik niet snel dat ik hem zelf zou oppakken even lees waar het over gaat en dan me keuze maakt. Als je geen eens een goede cover kan regelen hoe moet ik dan vertrouwen dat het een goed boek is :) maar zoals nu als andere mensen het aanraden dan kijk ik er wel omheen.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Vriend van me heeft ook zo'n Sony gekocht voor zn vriendin.

Is er ook wel over te spreken

wat zijn nou de voor/nadelen van zo'n Sony tegenover Dulle's iRiver of een Kindle? Want ik zie de verschillen niet zo

prijs maakt me niet zoveel uit

Het moet gewoon een goed ding zijn qua kwaliteit. Dus een goed scherm, stevig, goede batterij etc

en daarnaast wil ik niet vast zitten aan een store en liever ook niet perse vast zitten aan een bepaalde app. En die Sony's hebben voor zover ik begreep wel een soort bibliotheek app voor op je laptop/pc waar je alles moet beheren/syncen?

dus het liefst gewoon een hele nieuwsgroep aan boeken kunnen downloaden en erop kunnen flikkeren :+

Lisa en Dulle zeggen allebei GEEN backlight?

Nou zal mn moeder dat ding vooral op vakantie gaan gebruiken denk ik (ouders hebben een camper waar ze de hele zomer mee door europa touren en dan wil je geen koffer boeken mee hoeven zeulen). Is een backlight dan ook niet handig? En zijn er geen modellen met optioneel backlight?

Laatst bewerkt: 6 mrt 2013
  13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het idee achter een e-reader met e-Ink scherm is dat het lijkt op gewoon een boek lezen. Ht is heel rustig en natuurlijk voor je ogen en leest daardoor erg prettig. Het scherm ziet er ook heel anders uit en er zit geen verlichting in. Een nadeel is dat je bij een lichtbron moet lezen, maar er zijn al heel veel hoesjes op de markt waarbij een leeslampje zit. die dingen kun je zelfs los kopen en zijn de ideale oplossing.
    Met een tablet (tft-scherm, zulke e-readers zijn ook tekoop, zelfs goedkoper) heb je natuurlijk gewoon backlight, maar het leest onrustig. Langere tijd lezen zorgt meestal voor hoofdpijn of moeie ogen.

En inderdaad, die Sony heeft een soort iTunes om boeken op te zetten, en zelfs met boeken kopen is dat een gedoe (niet dat veelmensen dat doen :+)

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Okay, dus E-ink met backlight bestaat niet? Dus dan word t gewoon een tft schermpje?

hmm ik wil wel zo'n E-ink halen ,.. het moet absoluut zo rustig mogelijk voor de ogen zijn anders haakt ze af denk ik :+

Hoe irritant is die iTunes achtige app en kan ik daar gewoon epub's en pdfen e.d die ik download in gooien en syncen?

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Gewoon 1x instellen heb ik gedaan zo dat ze via bol.com vanaf haar sony reader kon kopen en meteen rechtstreeks downloaden. Voor downloads of gekochte boeken op je pc om erop te gooien en te syncen Calibre gebruiken een must-have voor elke E-Reader gebruiken.

Het zet alle formaten epub, mobi, pdf om naar de juiste vorm voor jou reader het is zeer makkelijk te managen ook als je meerdere readers gebruikt met toch andere boeken. Je kan ze er mee openen metadata veranderen en waarschijnlijk nog veel meer waar ik geen weet van heb.

Verder geen idee over de iRiver maar volgens mij zijn alle e-readers degelijk en goed in gebruik en doen ze het lezen meestal goed. De kindle zit één nadeel aan voor veel Nederlanders en dat is dat je met een .Mobi formaat zit en alleen vanaf je kindle bij Amazon terecht kan. Waarin het aanbod zeer groot is, maar niet voor de Nederlandstalige lezers.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    thanks voor de tips allemaal, ik heb zo'n Sony gehaald bij de Dixons met een adapter en een Micor SD kaartje erbij

die kerel zei dat ik die micro sd gewoon als opslag kon benaderen als ik m aan een pc zou hangen

van t weekend maar even uitproberen en Lazy Librarian op de NAS zetten

edit:// dat Calibre ziet er tof uit, ga ik zelf even mee spelen maar denk dat ik dat wel even op haar laptop ga zetten en daar even een paar duizend ebooks in gooi

kan ze zelf haar bibliotheekje een beetje bijhouden

Laatst bewerkt: 6 mrt 2013
  17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Gewoon de Kobo Glo kopen :cool: Heb 'm nu een tijdje en een prima e-reader! Met backlight :)

18. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Huh, hoe werkt dat precies dan? Ik zie bij de specificaties dat het scherm van voren wordt belicht, maar hoe moet ik me dat voorstellen?

Verdomme, vanmiddag bijna een mega vouw in mijn paperback, ik haat mijn tas. :mad:

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik sleep zelf geen boeken mee in tassen, maar oh god als ik onhandig ben bij een pagina omslaan en een klein vouwtje lijk te maken... Of bij het boek terug zetten in de kast en ik niet goed mik waardoor er een ezelsoor lijkt te komen.

Als het even kon ging ik nog met een strijkijzer over mijn boeken heen. :+ Mag geen vouwtje of wat dan ook aan komen!

20. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ook al zo voorzichtig? :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina