1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Prins der Wrake, of Prince of Thorns hier, wat vind ik dat een beroerd boek. Er zitten wel een paar goede stukken in, maar die serie is in een hele irritante ik vorm geschreven. Koning der Wrake, of King of Thorns ben ik dan nog steeds niet van plan te lezen. :emo:

Ik was overigens ook zo'n beetje de enige, zo niet de enige, hier in het boekentopic die het boek gelezen heeft, Prince of Thorns.

No offence, misschien vind jij het wel erg leuk. :thumbs:

Heeft iemand trouwens het Vietnamoorlogsboek Matterhorn gelezen? Ik ga hem misschien kopen als ik hem niet cadeau krijg voor mijn verjaardag volgende maand. Had hem iemand als cadeautip gegeven, omdat hij me het boek al aanraadde, gek genoeg in de kroeg. Het schijnt echt een heel goed boek te zijn, van de intro op BOL.com werd ik al warm. Ik ben alleen benieuwd naar reacties van mensen die het boek wel helemaal gelezen hebben.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Speciaal voor Dulle (:+):

2 mooie edities bij De Slegte, dan kan ik ze toch echt niet laten liggen. En ik kan hem nu eindelijk verder lezen. :)

3. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoera! :cool:

Je hebt ook gelijk de mooie edities te pakken. Die nieuwe zijn vreselijk lelijk.

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh bah, die zijn inderdaad lelijk. Zijn die andere delen nog wel te koop? Zag bij de slegte dat deel 3 er ook stond, maar die zag er niet meer zo mooi uit.

5. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Lijken niet meer verkocht te worden. Mja, buiten 2ehandsjes bij Bol.

Waarom zijn de nieuwe covers altijd zo lelijk. Was ook al zo bij Verboden & Verbannen (al viel die tov dit nog mee)

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Hoe zijn die boeken van De Dwergen en hoeveel zijn er van? Hoor graag een reactie Dulle. :9

7. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad, die zijn ook zo verschrikkelijk (ik heb ze :'-() Oh, ik zie nu net op Bol dat het midprice edities zijn, dus het enige voordeel aan een lelijke cover is de prijs. (nog steeds 14,95 maar goed)

@Yellow, 4 boeken. Tot hoe ver ik ben zijn ze erg goed. Een beetje in LotR stijl geschreven en gewoon weer een toffe fantasywereld.

Laatst bewerkt: 11 apr 2013
  8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Nice, zal even wat recensies opzoeken. Daarin vind ik BOL altijd wel handig. Gelijk professioneel en consumenten recensies bij elkaar. Had ook onlangs Farlander en de Schim van Roshun gehaald, van dezelfde schrijver. Die boeken ben ik zelf ook wel benieuwd naar.

Het bizarre is dat ik eerst mijn Murakami wil uitlezen voor ik aan een ander boek begin. In combinatie met de nog aanwezige lezersdip laat ik zelfs de nieuwste James Rollins liggen. Ik ben ziek geloof ik. :+

9. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Zoals Lizza zegt; 4 boeken die allemaal erg goed zijn. Humor, actie, magie, leuke personages etc.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Over de nieuwe Murakami:

11. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt leuk. :)

Vandaag ook maar even deel 3 van de dwergen gekocht, die in Amsterdam zag er mooier uit. Vanaf nu maar even De Slegte in de gaten houden of deel 4 nog ergens komt. Zo ergerlijk trouwens, alle boeken die ik wel zou willen hebben, hebben ze bijna nergens in NL, maar in de vestigingen in België zijn ze er wel altijd. ;)

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Mistborn trilogie uit, heerlijke reeks met interessante personages en een uitgebreid vernieuwde magie systeem. Deel 2 & 3 missen wel een bepaalde charme wat deel één had maar desondanks vermakelijke delen.

Nu maar weer een nieuw boek vinden en rustig Kokoro uitlezen

13. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Deel één was idd het beste. The Alloy of Law is ook erg leuk om te lezen. Speelt zich een paar honderd jaar later af dan de Mistborn Trilogy en heeft een steampunk sfeer met magic, guns en interessant klassensysteem. Niet zo goed als de trillogie maar erg leuk om erna te lezen.

Kan trouwens absoluut Patrick Rothfuss aanraden! Twee van de boeken uit The Kingkiller Chronicles zijn nu uit en ben echt psyched. Echt ontzettend tof geschreven :thumbs: Gaat om The Name of the Wind en The Wise Man's Fear. Joe Abercrombie is ook een enorm vette schrijver als je van fantasy houdt!

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Cadeautje voor Lizza:

:):

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die had ik natuurlijk allaaaaang gezien. Wordt wel awesome trouwens :D

16. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt voor de tip ben nu begonnen aan Bernard Cornwell - The Winter King, historische fictie over legende King Arthur en ben zeer benieuwd wat hij over deze man schrijft en de Dark Ages.

''These are the tales of the last days before the great darkness descended. These are the tales of the Lost Lands, the country that was once our but which the enemies now call England. These are the tales of Arthur, the Warlord'; the King that Never Was, the Enemy of God and, may the living Christ forgive me, the best man I ever knew. How I have wept for Arthur ...''

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me ook een leukere schrijver dan die van dit jaar (Kees van Kooten). Ik heb trouwens nog nooit een boek van hem gelezen, Joe Speedboot staat wel in mijn boekenkast, maar nog niet aan toe gekomen. :+

18. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Joe Speedboot is seriously awesome _O_ Goed nieuws dit!

19. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik las hier dat een aantal mensen een Kobo Glo hebben of eraan dachten om er één aan te schaffen. Bevalt die (nog steeds)? Ik zit eraan te denken om die ook te gaan halen, óf om nog even te wachten op de nieuwe Kobo Aura HD.

Ik heb nog totaal geen ervaring met e-readers trouwens... Is het apparaat ook handig voor het bijhouden van een collectie van e-books (epubs)?

20. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Weet niet of de hoge resolutie echt iets toevoegt aan een e-reader maar ziet er verder wel goed uit. Als ik het goed heb leest de Kobo gewoon epub formaat, en is er een Kobo applicatie voor je pc waar je de boeken kan bijhouden en anders gewoon Calibre downloaden waarschijnlijk het beste e-book management programma wat bestaat. Al heb ik sinds Calibre geen andere meer gebruikt dus durf dat niet helemaal te zeggen maar dat blijkt dat het voor mij meer dan genoeg doet.

Als je het hebt over het organiseren van boeken op de reader zelf hier een artikel, onderaan in de comments was te lezen dat er Shelves bestaan tegenwoordig dus ik neem aan dat het goed te doen is.

Edit: Zijn er hier mensen die andere e-book management programma's gebruiken dan Calibre?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina