1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Heb een tijdje totaal geen zin gehad in het lezen van boeken. Op de een of andere manier had ik er gewoon geen puf voor. Gelukkig is daar afgelopen week verandering in gekomen en warempel: binnen vier dagen een boek uit :)!

Ik ben eindelijk begonnen aan De Hongerspelen. Lekker schrijfstijl heeft dat eerste boek zeg. Gauw beginnen aan het tweede.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ik ben weer gerustgesteld, enigszins, wat betreft Steve Berry. Dit jaar geen nieuwe Cotton Malone, maar een nieuwe stand a lone. In augustus, Het Columbus Mysterie en in het voorjaar 2014 pas weer een nieuwe Malone. Jammer, maar beter dan dat ze helemaal niet meer uitgegeven worden. :'-(

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Epic: Mijn moeder gaat Norwegian Wood lezen. Ze zou het tijden geleden al eens doen, maar toen las ik hem en is zij het helemaal vergeten. Nu even afwachten. Ze is meestal heel kritisch, maar zo niet, beware....m. :+

4. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de Kobo Glo binnen, bevalt tot nu toe goed!

Nu wil ik pdf bestanden converteren naar epub, dat lijkt me fijner voor studieboeken enzo. Wat is de beste manier om dit te doen? Calibre is supertraag! En ook niet erg goed voor pdf-conversie hoorde ik.

My mother liked it.. :+ Maar die is vast minder kritisch.
    Nog aanraders van Murakami? Ik heb gelezen: Norwegian Wood, 1Q84, The Wind-up Bird Chronicles, After Dark, Kafka on the Shore.

Laatst bewerkt: 26 apr 2013
  5. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    PDF is altijd lastig, zijn namelijk afbeeldingen in plaats van tekst bestanden. Je zou misschien kunnen proberen eerst naar txt te verplaatsen en wat in de opties veranderen zoals pagina nummers weghouden in Calibre. Dat zou misschien een beter resultaat opleveren al denk ik dat het altijd wel even tijd duurt zeker met grote dikken studieboeken.

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kun je geen pdf lezen op je e-reader dan?

En wat Murakami betreft, zijn korte verhalen zijn ook altijd erg goed. The Elephant Vanishes is sowieso de beste. En ik zie dat je A Wild sheep chase nog niet hebt gelezen (en het daarop volgende boek Dance, dance, dance) die zijn ook allebei leuk om te lezen.

7. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, maar epub past zich automatisch aan aan het scherm en daarbij kun je makkelijk het lettertype e.d. veranderen. PDF doet dat niet. En aangezien studieboeken vaak kleine letters hebben en je vaak moet inzoomen, leek me dat wel praktisch.

Klinkt goed! Ik heb de trilogy of the rat gedownload net :)

Laatst bewerkt: 26 apr 2013
  8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Trilogy Of The Rat is niet heel bijzonder. Ik heb die drie boeken in fysieke vorm overigens, zeker een aanrader! De eerste twee boeken zijn onderhoudend, maar niet veel meer. Je merkt duidelijk dat dat de eerste werken van Murakami zijn, want ze bevatten veel van de latere elementen, maar zijn niet niet zo sterk. Het laatste boek, A Wild Sheep Chase, is wel erg tof.

Van de Murakami's die jij nog niet hebt gelezen raad ik sowieso Hard-Boiled Wonderland aan. Die is echt fenomenaal!

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe zit dat met Dance, dance, dance dan? Die hoort ook bij die serie, of is in ieder geval het vervolg op A Wild Sheep Chase. Ik moet trouwens nog steeds Hear the Wind Sing lezen. Waar heb jij Pinball vandaan gedownt dan? Die wil ik ook wel :+

10. ExtraBB

ExtraBB Bruno

Leuk Bevonden:
    0
    Dance, Dance, Dance, is het 4e deel in de trilogy (Ja, I know :p)

Voor Pinball: google: pinball murakami epub. (engelse google)
    Eerste resultaat.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Jacht op het Verloren Schaap. Ik ben nu op een kwart misschien, maar boek is vanaf blz 1 al goed, dus als ik iedereen over Murakami hoor kan het dan niet meer mis gaan. :thumbs:

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Pff, downloaden. Echte fans kopen die gewoon. :cool:

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thanks, straks even opzoeken.
    Niet iedereen doet de moeite om die boekjes op tesporen via internet ja. :+
    Volgens mij is mijn collectie Nederlandse Murakami's aardig compleet zo. Binnenkort alleen nog Kangoeroecorrespondentie en misschien nog een keer Ten Zuiden van de Grens kopen en dan heb ik ze allemaal wel. (Behalve Spoetnikliefde, maar die is niet leuk) :)

14. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Wat is lezen in een wat drukkere stad met mooi weer toch lekker

15. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Yeah eindelijk weer tijd om te lezen, IB examens voorbij \o/

Ik heb even de eReader (e-reader ereader idek) van mijn oma geleend aangezien die er toch niks mee doet en wat boeken (ook audioboeken! episch!) op gegooid en ik moet toch zeggen, dat leest best wel chill. Ik was eerst een voorstander van "echte" boeken maar goed, ik heb mijn mening bijgesteld.

Als ik wil beginnen met lezen van Murakami omdat ik vind dat ik hem gewoon moet lezen en ik hou niet écht van sci-fi waar moet ik dan beginnen? Ben geen fan van korte verhalen maar goed ik was ook geen fan van ereaders :+

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Murakami is sowieso niet echt sci-fi, en al zitten er wel wat elementen in bijvoorbeeld de 1q84 serie, dan is het niet echt storend, imo dan.
    Je kunt in de Opwindvogelkronieken beginnen, dan heb je een van de beste te pakken (of natuurlijk Kafka op het Strand), maar dat zijn wel gelijk de 2 dikste. Anders is Jacht op het verloren schaap ook erg goed, of toch aan de 1q84 serie beginnen. Het zijn stuk voor stuk geniale boeken, dus je kunt niet echt fout zitten. :)
    (en als je een Murakami hebt gelezen en je vindt hem ook briljant, dan zou ik toch echt ook De Olifant Verdwijnt aanraden, korte verhalen, maar ze zijn wel heel erg goed)

@hierboven, vind jij het echt fijn om in een drukke stad te lezen? Ik vind lezen met mooi weer heerlijk en ik ben een van de weinige die in het ov ook goed kan lezen, maar in een stad gaat me wat concentratie betreft toch net iets te ver. ;)

Laatst bewerkt: 3 mei 2013
  17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Zou als beginnend Murakami lezer beginnen met Kafka iets toegankelijker dan Opwindvogelkronieken, al heb ik het andersom gedaan en dat ging ook prima.

Vandaag kwam ik hem nog tegen met deze cover had hem bijna gekocht:

Lizza vind het inderdaad lekker in drukte te lezen, gezellig barretje in de zon met veel mensen om me heen die met alles bezig zijn heerlijk. Voor mij ook studeren of op een drukke plek of een compleet stille plek anders werkt het niet echt optimaal, ook OV is geen probleem wel eens me halte gemist door een boek.

Zo nog maar even de stad in alleen dan om een borrel te doen en even lekker te socializen.

18. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Ik a nu beginnen met "On the road", ik ben benieuwd.

19. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Om 03:27 beginnen met een boek? Eindigen kan ik nog in komen maar beginnen?

20. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Lekker met je dronken harses een half boek lezen en de volgende dag niet meer weten waar het over ging :p Nieuwe boekjes eindelijk binnen. Heeft even geduurd... Zal ze in een spoilertje zetten want het zijn er weer veel ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina